1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در رقیب چینی اپلیکیشن اوبر

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در رقیب چینی اپلیکیشن اوبر

26 اردیبهشت 1395
  • 0

به احتمال زیاد «اوبر» که اخیرا حسابی در فضای مجازی خبرساز شده بود را می‌شناسید. اوبر یک سیستم حمل و نقل آنلاین است که به استفاده کنندگان آن که اپلیکیشن آن را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند اجازه می‌دهد تا با اعلام موقعیت خود به این سیستم، نزدیک‌ترین راننده به سمت محل مورد نظر رفته و کاربر را به مقصد برساند. اوبر در طول مدت‌ نه‌چندان طولانی فعالیت خود موفق شد سود بسیاری را کسب کند و هم‌اکنون اپلیکیشن‌ آن در بیش از 60 کشور و 400 شهر دنیا فعال است. در مکان‌هایی که اوبر وجود ندارد شرکت‌ها و استارت‌اپ‌هایی تلاش کرده‌اند تا جای پای آن را باز کنند و یا از آن پیشی بگیرند.

Didi Chuxing یکی از این سیستم‌هایی مشابه اوبر یا اصطلاحا Ride-Hailing است که اخیرا شرکت اپل یک میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است. در بین بسیاری از دلایل موجود برای خرج این میزان سرمایه، افزایش فهم اپل از چین و بازارها و رفتارهای جامعه آن در بحث حمل و نقل مهم‌ترین علت این کار را تشکیل می‌دهد. تیم کوک مدیرعامل اپل در این مورد می‌گوید که:«البته ما باور داریم که با گذشت زمان، این سرمایه به شکل قابل توجهی برگشت می‌پذیرد». احتمالا این تصمیم اپل جدا از سهم‌خواهی در ایده اوبر به علاقه این شرکت برای حرکت در حوزه حمل و نقل و خصوصا خودرو ارتباط نزدیکی دارد. ساخت سیستم CarPlay و همچنین تلاش‌های زیرپوستی برای طراحی و ساخت خودرو از دیگر فعالیت‌های اپل در این حوزه است.

تیم کوک در ادامه اضافه می‌کند که:«آنچه ما امروز در تجارت خودرو انجام می‌دهیم برای این است که ببینیم آینده چه چیزهایی را برایمان کنار گذاشته است».

منبع: اختصاصی car.ir



نظرات