1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. ابرخودرو سوئدی، رکورد دار جدید سریعترین خودرو جهان!

ابرخودرو سوئدی، رکورد دار جدید سریعترین خودرو جهان!

15 آبان 1396
  • 1

کوئنیگزگ با سرعت 447 کیلومتر در ساعت رکورد جدید را با ابرخودرو خود یعنی اگرا RS به ثبت رساند رکورد جهانی سرعت به لطف ثبت 447 کیلومتر در ساعت توسط کوئینگزگ اگرا RS در یک جاده بسته در نوادا جا به جا شد.

کوئنیگزگ اگرا RS سریع ترین خودرو جهان شد

این رکوردِ متوسط دو طرفه، توسط اگرا RS در یک جاده 17 کیلومتری در نوادا به ثبت رسید که حدود 20 کیلومتر سریع تر از سوپراسپرت بوگاتی ویرون می باشد. همچنین 11 کیلومتر سریع تر از هنسی ونوم GT است که نتوانست رکورد خود را ثبت کند، چرا که فقط به صورت یک طرفه انجام شده بود.

تلاش کوئینگزگ برای ثبت رکورد جهانی در یک جاده 17 کیلومتری بین لاس وگاس و Pahrump در صحرای نوادا صورت گرفت که توسط مسئولان بسته شده بود. این مسیر برای دو روز بسته بود اما تیم کوئینگزگ در روز اول موفق شد رکورد جدید را ثبت کند.

راننده کوئینگزگ Niklas Lija توانست با اگرا RS 5 لیتری 8 سیلندر 1380 اسب بخاری به رکورد جدید دست یابد. پس از یک بار طی مسیر به صورت آزمایشی، اولین تلاش خود را انجام داد، سپس دور زد و مسیر را برگشت. نتیجه، رکورد جدید دو طرفه با سرعت 477 کیلومتر در ساعت بود. Lija گفت که در یک طرف به سرعت 457 کیلومتر در ساعت رسیده است.

این رکورد توسط Racelogic به صورت رسمی تایید شده است. باید ببینیم که با وجود ابرخودرو هنسی ونوم F5 که مدعی دستیابی به سرعت 482 کیلومتر در ساعت است، این رکورد تا چه زمانی دست نخورده باقی می ماند. همچنین باید منتظر بوگاتی باشیم تا مدل شیرون را آزمایش کند.

گفته می شود که شیرون دارای حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت می باشد، اما بوگاتی معتقد است که پتانسیل رسیدن به سرعت 498 کیلومتر در ساعت را داراست. میشلن در حال کار بر روی تایرهای مخصوصی است که بتوانند نیروی وارده توسط موتور 1479 اسب بخاری این خودرو 1996 کیلوگرمی را در هنگام رسیدن به سرعت 482 کیلومتر در ساعت تحمل کنند . اگر موفق شوند می توانیم شاهد ثبت یک رکورد جهانی تازه در آینده نزدیک باشیم.



نظرات

  • احمد احمد (15 آبان 1396 ساعت 17:27)

    حریف پرایدما نمیشه