1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. نسل جدید علایم و تابلو های راهنمایی و رانندگی

نسل جدید علایم و تابلو های راهنمایی و رانندگی

6 شهریور 1395
  • 0

با توجه به پیشرفت‌هایی که در عرصه‌ی خودرویی شاهد آن هستیم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد علائم رانندگی جدیدی خواهیم بود.

 علایم و تابلو های جدید راهنمایی

آینده‌ی صنعت خودرو نامعلوم است و نمی‌توان به‌صورت دقیق آن را پیش‌بینی کرد ولی نکته‌ای که آشکار است حرکت روبه جلوی تکنولوژی در راستای حرکت خودروهای آینده به صورت خودران است. در این‌ مقاله با تعدادی عکس مربوط به علائم رانندگی آینده قصد توضیح مختصر آن را داریم که در آینده‌ای نزدیک چه مفاهیمی خواهند داشت.

 علایم و تابلو های جدید راهنمایی

با پیشرفت خودروهای خودران در آینده و استفاده از نیروی الکتریکی به جای سوخت‌های فسیلی، یکی از علائمی که برخورد با آن دور از ‌ذهن نیست تابلویی با مفهوم لاین مخصوی شارژ باتری خودروها است. هر چند ایده‌ی خودروهای خودران الکتریکی طرح جدیدی نخواهد بود، زیرا در حال حاضر خودروسازان این تکنولوژی را به صورت ابتدایی‌ در اختیار دارند ولی از آن بهره نمی‌برند.

با گذشت زمان و هنگامی‌ که این تابلو نصب شود دیگر برای شارژ خودروی الکتریکی خود نیاز به صرف زمان طولانی نخواهید داشت و فقط با قرارگیری در مسیر ویژه‌ی شارژ می‌توانید باتری خودرویتان را شارژ کنید.

 علایم و تابلو های جدید راهنمایی

یکی دیگر از علائمی که با آن مواجه خواهید شد وجود مسیرهای مخصوص برای خودروهای خودران است که در مسیری مستقل از خودروهایی که توسط انسان‌ها هدایت می‌شود حرکت کنند تا از خطر برخورد با یکدیگر به دلیل خطای انسانی جلوگیری شود.

 علایم و تابلو های جدید راهنمایی

اگر در راهسازی از خودروهای هوشمند و خودران استفاده شود، این خودروها در هنگام کار در هر مسیر، پیام مسدود بودن آن مسیر را به خودروهای دیگر اعلام می‌کنند و سایر خودروهای هوشمند مسیر دیگری را برای حرکت انتخاب می‌کند.

 علایم و تابلو های جدید راهنمایی

در ادامه باید به تابلوی تلاقی با مسیر مخصوص اتوبوس‌هایی اشاره کنیم که با عبور از بالای خودرو‌ها ترافیک را به راحتی پشت سر می‌گذارند. این اتوبوس‌ها بر روی ریل‌های کنار خیابان حرکت می‌کنند و آینده‌ی حمل و نقل شهری را تشکیل می‌دهند.

 علایم و تابلو های جدید راهنمایی

‌آخرین تابلو که در آینده‌ی نزدیک شاهد آن خواهیم بود، مربوط به ایستگاه هایپرلوپ (Hyper Loop) است. هرچند این تابلو به رانندگان ارتباط پیدا نمی‌کند و فقط محل سوار شدن بر این وسیله‌ی نقلیه‌ی بسیار سریع را نشان می‌دهد.

منبع:عصر ایران



نظرات