1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. دیلایت در خودروهای امروزی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیلایت در خودروهای امروزی چیست و چه کاربردی دارد؟

30 خرداد 1395
  • 0

شاید برای خیلی از شما سوال پیش آمده باشد که چرا بعضی از خودروهای جدید مجهز به نوعی از چراغها به نام چراغ های روشنایی در روز هستند و شرکتهای مختلف در معرفی و رونمایی از خودروهایشان تاکید زیادی دارند که خودرو مجهز به این نوع تکنولوژی باشد البته استفاده از این چراغ ها از سال های قبل در کشورهایی همچون آمریکا،آلمان و انگلیس مورد استفاده قرار میگرفت.

دی لایت چراغ

در کشوری همچون آمریکا که یکی از بازارهای بزرگ خودرو جهان به شمار میرود و قوانین سفت و سختی برای عبور و مرور خودروها دارد امتیازهای خوبی به خودروهایی که از این نوع چراغها استفاده میکنند میدهد مثلا اگر خودرویی از این نوع چراغها یا از سیستمی استفاده کند که به محض روشن شدن خودرو چراغهای نور پایین و یا چراغهای مخصوصی که برای استفاده در روز هستند را روشن کند هزینه بیمه کمتری را دریافت میکند. حتما به خودتان می گوید روشن بودن چراغ خودرو در روز چه فایده ای دارد؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید که استفاده کردن از این چراغهادر روز برای جلب توجه عابران پیاده و یا راننده های عبوری می باشد نه خود راننده خودرو !! اگر به این مسئله توجه کنیم متوجه اهمیت این چراغها میشویم.

اگر در خیابانهای شهر به ماشین های که از این نوع چراغها استفاده میکنند توجه کرده باشید حتما متوجه شدید که چگونه توجه شما را به خود جلب میکنند و این همان چیزی است که طراح های این نوع چراغها دنبالش هستند یعنی جلب توجه عابر پیاده و راننده های دیگر به خودروی در حال عبور و رعایت کردن مسائل ایمنی و فاصله با خودروی مورد نظر. البته روشن بودن اجباری چراغها از ده های قبل در کشورهایی همچون سوئد اجرا می گردیده است و علت آن مه آلود بودن بیشتر مناطق این کشور ها در بیشتر روزهای سال میباشد البته در این کشورها که در سال های قبل از چراغهای LED استفاده نمی گردید چراغهای جلو به محض روشن شدن خودرو به صورت خودکار روشن میشد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از چراغهای روشنایی در روز میتواند تصادفهایی که به علت عدم توجه راننده ها به خودروهای عبوری میباشد را تا حد زیادی کاهش دهد.

منبع: وبلاگ آقای پوریا دربند سری



نظرات