1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. برترین پیشرانه های سال 2017

برترین پیشرانه های سال 2017

3 دی 1395
  • 0

برای اولین بار در تاریخ ۲۳ ساله نقد و بررسی موتورهای خودرو توسط نشریه واردز، در لیست ۱۰ موتور برتر سال یکی از محبوب‌ترین موتورهای آمریکایی دیده نمی‌شود.

 پیشرانه های برتر سال 2017

لیست ۲۰۱۶ موتورهای برتر سال این نشریه یک نمایشگاه پر زرق و برق از انواع موتورهای شش سیلندر تنفس طبیعی، چهار سیلندرهای توربو، هیبریدی‌ها، دیزل‌ها و یک V۸ میل لنگ تخت بود.

حال لیست امسال کلکسیونی از موتورهای سایز متوسط شش و چهار سیلندر توربو است که انواع موتورهای الکتریکی شده نیز حضور چشم گیری در این لیست دارند.

شاید واردز اتو فکر می‌کند در نهایت صنعت خودرو فرمولی را یافته است که بتواند همه را راضی نگه دارد.

در سال ۲۰۱۵، موتور ۵.۲ لیتری V۸ که در فورد شلبی GT۳۵۰ عرضه شده بود توانست به لطف مهندسی بی نظیر و دور موتور حداکثری ۸۲۵۰ دور در دقیقه به این لیست راه پیدا کند. امسال، کارشناسان فورد جایی برای یک موتور هشت سیلندر دیگر پیدا نکردند. به نظر می‌رسد موتورهایی که ترکیبی از پرفورمنس و مصرف کم سوخت را ارائه می‌کنند بیشتر مورد توجه واردز قرار می‌گیرند و این‌ها خصوصیاتی هستند که موتورهای V۸ میانه خوبی با آن‌ها ندارند.

درو وینتر، یکی از سردبیران واردز اتو در این باره می‌گوید: "خودروسازها با استراتژی جدید خود در حال کاهش اندازه، توربو کردن و الکتریکی کردن موتورهای خود می‌باشند تا بتوانند میزان مصرف آن‌ها را کاهش دهند، لیست امسال نیز به طور واضحی این استراتژی را تأیید می‌کند."

نشریه واردز موتورها را به طور کلی بر اساس موفق بودن یا عدم موفقیت آن‌ها رده بندی می‌کند. نویسندگان این مجله به هر موتور بر پایه نیرو، میزان صدا، مصرف سوخت، تکنولوژی‌های جدید و مشخصه‌های فنی مقایسه‌ای امتیاز می‌دهند و در نهایت تصمیم می‌گیرند که آیا پکیج کامل هر موتور می‌تواند به موفقیت آن در مقایسه با رقبا کمک کند یا نه. تنها نکته در این بررسی این است که نباید قیمت پایه مدل‌های شرکت داده شده در این لیست بیشتر از ۶۲ هزار دلار باشد.

برندگان بزرگ امسال این موتورها هستند:

موتور ۳.۰ لیتری توربو DOHC خطی شش سیلندر (ب‌ام‌و M۲۴۰i)

موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر DOHC/الکتریکی EREV (شورولت ولت)

موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر V شکل DOHC/الکتریکی پلاگین هیبریدی (کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی)

موتور ۲.۳ لیتری توربو DOHC چهار سیلندر (فورد فوکوس RS)

موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر DOHC/هیبریدی (هوندا آکورد هیبریدی)

موتور ۱.۴ لیتری توربو DOHC چهار سیلندر (هیوندای النترا اکو)

موتور ۳.۰ لیتری توربو DOHC شش سیلندر V شکل (اینفینیتی Q۵۰)

موتور ۲.۵ لیتری توربو چهار سیلندر DOHC (مزدا CX-۹)

موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر DOHC (مرسدس بنز C۳۰۰)

موتور ۲.۰ لیتری توربو/سوپرشارژ چهار سیلندر DOHC (ولوو V۶۰ پل استار)

موتورهایی نیز وجود دارند که توانسته‌اند از لیست سال‌های قبل دوباره به لیست امسال بازگردند: ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و و موتور الکتریکی EREV شورولت. موتور توربو و سوپرشارژدار ولوو نیز البته با نمونه‌ای قوی‌تر دوباره به لیست ۱۰ موتور برتر بازگشته است. مدل سال پیش ولوو XC۹۰ T۶ حدوداً ۳۱۶ اسب بخار نیرو داشت، در حالی که مدل امسال V۶۰ پل استار به لطف توربو و دریچه هوای بزرگ‌تر و چند میل سوپاپ جدید ۳۶۲ اسب بخار نیرو در اختیار دارد.

کارشناسان پاسیفیکا را به دلیل استفاده همزمان از موتورهای الکتریکی و ۳.۶ لیتری V۶ تحسین کرده‌اند، به اعتقاد آن‌ها این ترکیب موتور از نظر طراحی و پیاده سازی جزو بهترین‌ها بوده است.

موتور شش سیلندر خطی ب‌ام‌و به اعتقاد کارشناسان واردز اتو یکی از بهترین عملکردها را از نظر میزان مصرف سوخت بین رقبای خود داشته است.

یکی از موارد قابل توجه لیست امسال این بوده که تمامی موتورهای حاضر موازنه‌ای بین پرفورمنس قوی و مصرف سوخت مناسب مبتنی بر تکنولوژی‌های جدید ارائه کرده‌اند. فوکوس RS موتوری دارد که هم برای رفت و آمد روزانه مناسب است و هم نیروی کافی را برای حضور در پیست دارد. به نظر می‌رسد با ترجیح بیشتر تکنولوژی به حجم موتور، این روزها صنعت خودرو به سمت استفاده از موتورهای کوچک‌تر پیش می‌رود

در همین راستا خودروسازها به کمک دانش و تکنولوژی‌های جدید نیروی بیشتری را از موتورهای مدرن استخراج می‌نمایند. زمانی وجود داشت که استخراج ۱۰۰ اسب بخار نیرو به ازای هر لیتر حجم موتور کاملاً غیرواقعی بود. امروزه چیزی کم‌تر از این بسیار دور از انتظار می‌باشد.

با در نظر گرفتن این نکته، از خودتان بپرسید که چند سال دیگر موتورهای V۸ چه جایگاهی در صنعت خودرو خواهند داشت.

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

 پیشرانه های برتر سال 2017

منبع: thetruthaboutcars.com



نظرات