1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. 11 سواری 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

11 سواری 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

30 اردیبهشت 1396
  • 0

از اتومبیل هایی با قابلیت های ایمنی بالا تا سیستم های نوآورانه انتقال قدرت، در این جا 11 تا از بهترین سدان های AWD 2017 را مشاهده می کنیم.

Subaru Legacy ارزان ترین AWD ما است که قیمت آن از حدود 24 هزار دلار شروع می شود. بهره وری بالا، اسپرت بودن، کارایی و عملکرد فوق العاده از ویژگی های این اتومبیل است. Subaru اتومبیل ساده ایست که به جای اغراق در آپشن های اضافه، بر ایمنی تمرکز کرده است....

فهرست ما شامل Chrysler 300 2017 هم می شود که با قیمت حدود 35 هزار دلار کمی گران تر است. هم Chrysler و هم Subaru هر دو هزینه های نگهداری پایینی دارند. Subaru کمی کند تر از Chrysler است، اما هر چه در سرعت کمبود دارد، در بازار فروش مدل های کارکرده آن جبران می شود. اگر به دنبال ظاهر بهتر هستید، به شما Chrysler را توصیه می کنیم.

مرسدس CLA یک سدان AWD 4MATIC است که با قیمت رقابتی در برابر Chrysler 300، پیشنهاد لوکسی به شمار می آید. فرای بحث قیمت، ما AWD هایی مانند Hyundai Genesis G80، Lincoln Continental، Volvo S90 و Cadillac CT6 را در اختیار داریم که کمترین قیمت آن ها از حدود 44 هزار دلار شروع می شود و بالاتر می رود. G80 و Continental دارای نوآوری های زیادی هستند که باعث می شود بقیه فکر کنند آن ها را با قیمتی بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن خریداری کرده اید. هزینه نگهداری معقول هم از ویژگی های این دو مدل به شمار می آید. Cadillac CT6 ظاهری زیبا و اسپرت دارد. لازم به ذکر است که در زمینه ایمنی هم موفق به دریافت جایزه شده است.....

در بالای فهرست حاضر، این نام ها به چشم می خورند: Audi S6، Tesla S75D و Porsche Panamera. قیمت ها از 70 تا 90 هزار دلار شروع می شود و بالا می رود. این اتومبیل ها، سدان های بزرگ با قدرت خارق العاده ای هستند. این قیمت های بالا توجیه دارند، مثلاً؛ فاصله زیاد بین دو محور، جلوپنجره های خشن و طراحی های درجه یک. با این حال، بیشتر آپشن های استاندارد و قابل ارتقا، در سدان های ارزان تر هم یافت می شوند. اگر به Porsche فکر می کنید و در عین حال به Lincoln Continental نگاهی بیندازید، می بینید که اختلاف ها اندک است.

در صدر فهرست، BMW B7 Alpina نشسته است که قیمت آن از حدود 137 هزار دلار شروع می شود. احتمالاً در ابتدا به خاطر قیمت آن را نمی پذیرید، اما اگر رانندگی با آن را امتحان کنید نظرتان عوض خواهد شد! BMW طراحی مدرن خود را در این مدل به نمایش می گذارد. خریداران معمولاً در مورد ارزش در برابر قیمت خودرو بحث می کنند. این قضیه مانند خریدن الماس می ماند؛ فقط متخصصان تفاوت را تشخیص می دهند. فهرست ما در پیدا کردن بهترین سدان AWD به شما کمک خواهد کرد.

شماره یک:Subaru Legacy

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

Subaru Legacy با 3.5 متر مکعب، بیش از هر اتومبیل دیگر در کلاس خود فضای داخلی دارد؛ حتی بیش از Chrysler 300 و Ford. سوبارو متخصص خلق اتومبیل های AWD است که به کشندگی مناسب، تعادل و کنترل عالی معروف هستند.

مدل 2017 شامل انتخاب های زیر می باشد:
• شروع قیمت از 23.995 دلار برای مدل 2.5i

• شروع قیمت از 25.995 دلار برای مدل 2.5i Sport

• شروع قیمت از 28.840 دلار برای مدل 2.5i Limited

• شروع قیمت از 31.640 دلار برای مدل 3.6R Limited

تمام نسخه ها از موتور BOXER استفاده می کنند. مدل های 2.5 لیتری دارای چهار سیلندر و 175 اسب بخار قدرت هستند. مدل 3.6 دارای شش سیلندر بوده و قدرت 256 اسب بخار را به نمایش می گذارد. هر دو مدل با سیستم تعویض دنده Lineartronic CVT هماهنگ شده اند که مصرف سوخت پایینی را به همراه می آورد. مدل 2.5 لیتری در بزرگراه، مصرف سوختی معادل 6.9 لیتر در 100 کیلومتر دارد و مدل 3.6 در 100 کیلومتر حرکت در بزرگراه 8.4 لیتر سوخت مصرف می کند.

تمامی مدل ها در نسخه استاندارد با قابلیت های فرمان و ترمز اتوماتیک عرضه می شوند. Subaru نام این قابلیت را Vehicle Dynamic Control به همراه Active Torque Vectoring گذاشته است. مانند Cadillac CT6، مدل Sport و Limited دارای آپشن های ایمنی مانند Eyesight Driver Assistance می باشند. Legacy همچنین مجهز به سیستم جلوگیری از تصادف می باشد. با این که Legacy از رقبای خود ساده تر به نظر می رسد، اما این سادگی را با مقاومت و کارایی بالاتر جبران می کند....

شماره دو: Mercedes Benz CLA Class 4MATIC

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

مدل CLA به طور تعجب برانگیزی ارزش محور است، در حالی که همچنان انتظارات شما از یک سدان لوکس با کارایی خوب را برآورده می کند. عنوان 4MATIC قابلیت متحرک بودن چهار چرخ را به CLA می دهد. حتما شنیده اید که CLA را کوچه در نظر می گیرند، در حالی که چهار در دارد. دلیل آن هم طراحی برازنده و لبه های تیز کوپه مانند آن است. این طراحی ارتقای هندلینگ، پایداری و میدان دید خوب در آب و هوای نامناسب را به ارمغان آورده است.

می توانید یکی از مدل های زیر را انتخاب کنید:
• شروع قیمت از 34.400 دلار برای مدل CLA250 Coupe 4MATIC با خروجی 208 اسب بخار

• شروع قیمت از 49.950 دلار برای مدل CLA45 AMG Coupe با خروجی 375 اسب بخار

مدل AMG به طور استاندارد دارای قابلیت های چهار چرخ متحرک 4MATIC، سیستم تعلیق اسپرت و ترمزهایی با کارایی بالا هستند. تکنولوژی 4MATIC مرسدس می تواند 50% قدرت موتور را به چرخ های عقب هدایت کند. CLA250 را می توان با Audi A3 AWD مقایسه کرد، اگرچه برخی معتقدند در زمینه فرمان پذیری و ترمزها، مرسدس بهتر عمل می کند. CLA250 یک اتومبیل کامل است و CLA45 عملکرد بهتر فرمان و ترمز را به همراه دارد. سدان CLA به طور استاندارد دارای مانیتور 8 اینچی، سنسور نقطه کور، دوربین عقب و سیستم بررسی تایر می باشد. فقط باید در نظر داشته باشید که با اضافه کردن هر آپشن، قیمت آن به سرعت بالا می رود.

شماره سه: Chrysler 300

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

این اتومبیل به رانندگی نرم، طراحی جذاب، فضای باز داخلی و قیمت مقرون به صرفه اش معروف است. Chrysler 300 به موتور 3.6 لیتری با قدرت 292 اسب بخار مجهز است. شاید خیلی اسپرت نباشد اما رانندگی بی دردسری را به شما ارائه می دهد. مدل ارتقا یافته آن دارای 300 اسب بخار قدرت است. در مقایسه با Dodge Charger که قیمت پایین تری دارد، Chrysler 300 چابک تر است.

Chrysler 300 در نسخه های زیر ارائه می شود:
• شروع قیمت از 34.840 برای مدل Limited

• شروع قیمت از 38.175 دلار برای مدل 300S

• شروع قیمت از 38.670 دلار برای مدل 300S Alloy Edition

• شروع قیمت از 41.135 دلار برای مدل 300C

• شروع قیمت از 45.270 دلار برای مدلPlatinum 300C

تمامی نسخه ها دارای صفحه نمایش 8.4 اینچی، گرمکن صندلی های جلو و سیستم تهویه دوگانه هستند. مدل های اسپرت دارای صندلی های چرمی هستند. مدل Platinum به طور استاندارد دارای سیستم صوتی Harman Kardon، جالیوانی های خنک کننده و گرم کننده و صندلی های چرمی می باشد. اگر به دنبال هیجان هستید، شاید این بهترین گزینه برای شما نباشد؛ اما با این قیمت، شاید نتوانید سدان AWD دیگری با این ویژگی ها و ظاهر جذاب پیدا کنید!

شماره چهار: Hyundai Genesis G80

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

Hyundai Genesis G80 2017 با سیستم چهارچرخ متحرک HTRAC و امتیازهای ایمنی بالا اینجاست. هیوندای کارایی و عملکرد را با طراحی سبک و گشتاور بالا ارتقا داده است. در بیرون اتومبیل، خبری از آرم هیوندای نیست. دو نسخه V6 و V8 موجود است، اما نسخه AWD فقط با موتور 6 سیلندر ارائه می شود. نکته جالب: موتور G80 سه بار پشت سر هم در لیست بهترین موتور نامزد شده است. این نشان می دهد که Genesis یک پکیج کامل با فضای داخلی و بیرونی جذاب، راحتی و عملکرد بالا است.

Cadillac CTS و Genesis هر دو ارزش بالایی دارند و نسبت به رقبایشان هزینه نگهداری کمتری دارند. با این که CTS بیشتر به یک سدان اسپرت شبیه است، خریداران Genesis را به خاطر عملکرد خوب آن ترجیح می دهند.

مدل AWD شامل موارد زیر است:
• صفحه نمایش 8 اینچی

• سیستم Navigation

• برف پاک کن حساس به باران

• یخ زدایی اتوماتیک

• سنسور نقطه کور

• چراغ های HID و LED

• گرمکن ها صندلی عقب (آپشن اضافه)

G80 دارای 4 حالت رانندگی است: Eco، Normal، Sport و Snow. این حالت ها به کارایی اتومبیل در شرایط مختلف کمک می کنند. جلوی Genesis از Audi الهام گرفته شده است، در حالی که قسمت عقب ترکیبی از Mercedes، Infiniti و Bentley می باشد. سیستم تعویض دنده 8 سرعته کاملاً با موتور شش سیلندر 3.8 لیتری هماهنگ است و قدرت 311 اسب بخار را به نمایش می گذارد. قیمت آن از حدود 43.900 دلار شروع می شود که تقریباً 20 هزار دلار از قیمت پایه CTS پایین تر است. اگر تا کنون به Genesis به عنوان یک سدان AWD خوب نگاه نمی کردید، وقت آن رسیده که تجدید نظر کنید.

شماره پنج: Lincoln Continental

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

Lincoln Continental 2017 اتومبیلی است که پا به هر جا بگذارد، نگاه ها را به خود جلب می کند. Continental در سال 1939 متولد شد و در خلال سال های 1981 تا 2002 بیشترین عرضه را داشت. پس از وقفه ای چند ساله، دوباره به بازار معرفی شد. طراحی عضلانی و پیچیده آن ما را یاد Jaguar و Bentley می اندازد. در سال 2015 Continental جایگزین مدل شکست خورده Lincoln MKS شد.

مدل های AWD زیر موجود هستند:
• شروع قیمت از 46.720 دلار برای مدل Premier

• شروع قیمت از 49.925دلار برای مدل Select

• شروع قیمت از 59.340 دلار برای مدل Reserve

• شروع قیمت از 68.340 دلار برای مدل Black Label

Premier و Select دارای موتور 3.7 لیتری 6 سیلندر Ti-CLC هستند. در مدل Select امکان انتخاب موتور 2.7 لیتری GTDI شش سیلندر هم وجود دارد. نسخه Black Label دارای موتور 3 لیتری GTDI شش سیلندر با قدرت 400 اسب بخار است که البته در Reserve هم موجود است. سر اگزوزهای کروم، چراغ جلوهای LED، جلوپنجره مشبک کروم، تزئینات چوبی و چرمی هم از دیگر موارد لوکس این اتومبیل هستند.

Lincoln Black Label شرایط خرید فوق العاده ای دارد. اگر علاقه مند به خرید آن باشید، Lincoln نماینده فروش خود را به دفتر یا منزل شما می فرستد. خریداران می توانند از میان آپشن های گوناگون موجود – مانند BMW Alpina B7- انتخاب کنند. نزدیک ترین رقیب آن Genesis G90 و Cadillac CT6 است. عکس

شماره شش: Volvo S90

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

این اتومبیل فینالیست ماشین سال امریکای شمالی بوده و از نظر ایمنی حرف اول را می زند. با سیستم تشخیص عابر پیاده، نسبت به Cadillac CT6 ایمنی بیشتری دارد. علاوه بر عملکرد فوق العاده در حالت چهارچرخ متحرک، S90 امکان کنترل از راه دور کابین را هم داراست. نسخه های T5 و T6 Momentum یا Inscription موجود هستند. البته مدل T5 به AWD مجهز نیست. قیمت مدل های T6 S90 AWD از حدود 52.950 دلار شروع می شوند که تقریباً با قیمت Cadillac CT6 برابری می کند.

برخی از ویژگی های منحصر به فرد S90:
• سیستم صوتی Bowers & Wilkins

• سیستم Pilot Assist شتاب گیری، توقف، فرمان پذیری و ترمز را بهبود می بخشد.

• سیتم Park Assist و دوربین 360 درجه، پارک کردن و حرکت در فضاهای کوچک را آسان می کنند.

Volvo S90 T6 مجهز به موتور چهار سیلندر توربوشارژ و سوپرشارژ با قدرت 316 اسب بخار است. Volvo سنت های قدیم خود، از جمله عملکرد ساده، راحتی، ایمنی و کارایی بالا را حفظ کرده است. صفحه نمایش های عقب هم به عنوان آپشن در دسترس هستند تا Volvo در تجملات چیزی از BMW Alpina B7 نداشته باشد. عکس

شماره هفت: Cadillac CT6

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

Cadillac CT6 ایمنی بالا و عملکرد فوق العاده ای دارد. CT6 وقار کلاسیک Cadillac را - با طراحی ارتفاع پایین برای ارتقای فضای داخلی و هندلینگ - حفظ کرده است. سه نسخه Luxury، Premium Luxury و Platinum برای آن موجود هستند. انتخاب بعدی شما بین موتور 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ یا موتور 3.6 لیتری شش سیلندر است. موتور 3 لیتری 404 اسب بخار و مدل 3.6 335 اسب بخار قدرت دارند. تمامی مدل از 56.790 تا 88.790 دلار قیمت گذاری شده اند.

قابلیت های ایمنی CT6:
• دوربین عقب با قابلیت نمایش بر روی آینه عقب که میدان دید را به 200% افزایش می دهد.

• Driver Assistance Package مجهز به یک دوربین که مسیر را اسکن می کند و وجود عابر پیاده را به راننده اعلام می کند.

• Night Vision که راننده را از وجود حیوانات بزرگ یا دیگر خطرات جاده مطلع می کند.

Cadillac نسبت به رقیبش Lincoln Continental، ایمنی بالاتر و طراحی سبک تری دارد. در مدل فول آپشن Platinum ویژگی های دیگری مانند صفحه نمایش عقب و سیستم صوتیBose Panaray به چشم می خورد. نورپردازی CT6 هم قابل توجه است و گویی راننده را در بطن اتومبیل فرو می برد.

شماره هشت: Audi S6

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

شما نمی توانید Audi S6 AWD را با طراحی سبک و زیبایش نادیده بگیرید. اگر عملکرد و تزئینات بیشتری می خواهید، می توانید با پرداخت 3.900 دلار پکیج اسپرت آن را در اختیار داشته باشید.

مانند پکیج F Sport Lexus GS، ویژگی های منحصر به فردی دریافت خواهید کرد. S6 از سیستم چهارچرخ متحرک Quattro بهره می برد که به عملکرد فوق العاده در هندلینگ و کشندگی مناسب معروف است. این سیستم برای ایجاد تعادل در جاده، نیروی مورد نیاز را به هر چهار چرخ منتقل می کند. S6 با موتور 4 لیتری TFSI هشت سیلندر و 450 اسب بخار قدرت، انتخابی هیجان انگیز برای دوستداران سرعت خواهد بود. در کنار این ها، سیستم تعویض دنده 7 سرعته S-Tronic دو کلاچه هم قرار دارد.

دو مدل AWD این ها هستند:
• شروع قیمت از 70.900 دلار برای مدل Premium Plus

• شروع قیمت از 74.100 دلار برای مدل Prestige

Audi S6 در مقایسه با Lexus GS F Sport – با قیمت 56.555 دلار- در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. مدل Premium Plus دارای سیستم Navigation، کنترل صدا، سیستم صوتی Bose Surround sound، دوربین عقب، سنسورهای جلو و آپشن های دیگر می باشد. وقتی به سراغ Prestige می روید، قابلیت های دیگری مانند Head up را مشاهده می کنید. S6 برای فاصله توقف کوتاه، شتاب و هندلینگ دقیقش تحسین شده است. همچنین به حالت های رانندگی Comfort، Auto، Dynamic و Individual دسترسی دارید. در آخر اضافه می کنیم که S6 حس رانندگی بهتری را نسبت به Lexus GS F منتقل می کند.

شماره نه: Tesla S75D

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

Tesla، تولیدکننده اتومبیل های تمام الکتریک، در مدل هایی مانند S75D از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برد. حرف D در آخر نام آن به معنی Dual (دو موتور) و عدد 75 هم نشان دهنده ظرفیت باتری آن به کیلووات ساعت می باشد. این اتومبیل قادر است با شارژ کامل مسافت حدود 416 کیلومتر را طی کند. S75D یک لیفت بک (شبیه هاچبک) پنج در شبیه به مدل های BMW GT است. Tesla با ارائه هندلینگ و سرعت بهتر نسبت به اتومبیل های بنزینی، بازار خودروهای تمام الکتریک را متحول کرده است. قیمت آن از حدود 79.500 دلار شروع می شود و موارد زیر در آن به چشم می خورد:

• یکی از بی صداترین اتومبیل های موجود می باشد.

• دارای صفحه نمایش 17 اینچی است که برای راحتی بیشتر به سمت راننده شیب دارد.

• برای ایمنی بیشتر، با فولاد و آلومینیوم تقویت شده است.

• منبع تغذیه آن در هنگام تصادف به طور خودکار قطع می شود.

• مجهز به دوربین عقب است.

• مجهز به سیستم Navigation است.

Tesla برای هر 160 کیلومتر شارژ اتومبیل، مبلغ 4 دلار هزینه برآورد کرده است. این شرکت همچنین خدمات پس از فروش مناسبی دارد که شامل 4 سال یا 80 هزار کیلومتر و یا 8 سال بدون احتساب مسافت می باشد. Tesla در زمینه عملکرد و لوکس بودن رقبای دیگری را در کنار خود می بیند، اما S75D به نوعی منحصر به فرد است. سری S شامل مدل های 60D، 90D و P100D است که قیمت آن ها از 73 هزار دلار (برای S60D) شروع می شود.

شماره ده: Porsche Panamera 2017

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

Porsche Panamera 2017 دارای طراحی داخلی و بیرونی جدید و عملکرد بهتر به همراه سیستم تعویض دنده 8 سرعته می باشد. طراحی جدید شبیه یک Porsche 911 کشیده شده است. با آپشن های زیادی که دارد، می توان آن را با مدل های BMW 7 xDrive مقایسه کرد. هر دو سدان هایی بزرگ با تجهیزات متنوع هستند. با قیمت پایه حدود 8 هزار دلار کمتر، شاید Porsche پیشنهاد به صرفه تری به شمار بیاید.

Panamera دسته بندی های مختلفی دارد. مدل های معمولی موجود – اگر بتوان آن را معمولی نامید- شامل انتخاب های زیر می باشند:
• Panamera به قیمت 85 دلار

• Panamera 4 AWD به قیمت 89.600 دلار

• Panamera 4 Sport Turismo AWD که قیمت آن اعلام نشده است.

• Panamera 4 Executive AWD به قیمت 96.300 دلار

• Panamera 4S AWD به قیمت 99.900 دلار

• Panamera 4S Sport Turismo AWD که قیمت آن اعلام نشده است.

• Panamera 4S Executive AWD به قیمت 113.900 دلار

Porsche Panamera 4 مجهز به موتور 2.9 لیتری توربو شش سیلندر است که دارای قدرت 330 اسب بخار می باشد. امکانات آن شامل صفحه نمایش 12.3 اینچی، Navigation و گرمکن صندلی جلو می باشد. مدل های 4S و Executive با موتور 2.9 لیتری twin-turbocharged شش سلیندر و 440 اسب بخار قدرت، عملکرد را به حد نهایت می رسانند.

سیستم رانندگی چهارچرخ Porsche Traction Management با دقت کامل تعادل اتومبیل را کنترل می کند. طراحی جدید Panamera ارتفاع کمتری دارد و حدود 3 سانتی متر کشیده تر است. داخل آن هم کاملاً لوکس و راحت است و صندلی های عقب از صندلی های جلو چیزی کم ندارند. Porsche همچنین 5 مدل با تکنولوژی E-Hybrid و 3 مدل با تکنولوژی توربو ارائه می دهد.

شماره یازده: BMW Alpina B7

11 سدان 4 چرخ متحرک برتر در سال 2017

BMW Alpina B7 2017 واقعاً از هر جهت منحصر به فرد است. طراحی بیرونی نشان دهنده عملکرد بی نظیر و راحتی فوق العاده آن است. تزئینات چوبی، چرم دست ساز، فضای سرنشین 111 سانتی متری در قسمت عقب، اگزوزهای دوتایی بیضی شکل و رینگ های 20 پره آلومینیومی B7، دل هر بیننده ای به دست می آورد.

سیستم BMW xDrive امکان رانندگی در هر شرایط و آب و هوایی را به ارمغان می آورد. شرکت Alpina متخصص تیونینگ و تقویت موتور اصلی BMW است. اما سریM موتور را از اول طراحی می کند. به همین دلیل، گاهی اوقات سری M به قسمت های لوکس اتومبیل کمتر توجه می کند. Alpina با ترکیب بی نقص ویژگی های اسپرت و لوکس، پیشنهاد جذابی به شمار می آید. Alpina B7 مجهز به موتور 4.4 لیتری TwinPower Turbo هشت سیلندر با قدرت فوق العاده 600 اسب بخار می باشد و قیمت آن از 137 هزار دلار شروع می شود. باید اشاره کنیم که توانایی رسیدن به سرعت 310 کیلومتر در ساعت را دارد.

قیمت آن در مقایسه با Audi S8 Plus کمی بالاتر است. برای توجیه این قیمت بالا، B7 امکانات زیر را ارائه می کند:
• سنسور نقطه کور

• شارژ بی سیم

• ماساژور صندلی های جلو

• صفحه Head up

• دوربین عقب

• گرمکن صندلی های عقب و جلو

• گرمکن فرمان

• سقف پانوراما

Alpina B7 در زمینه امکانات اولیه حرفی باقی نمی گذارد. امکانات اضافی آن شامل Integral Active Steering و 2-Axle Air Suspension می باشد که امکان چرخش 3 درجه ای چرخ ها را برای مسافت های طولانی فراهم می سازد. علاوه بر این، باید به طراحی سبُک اما با ثبات آن بر روی شاسی کربن اشاره کنیم. کاملاً واضح است که B7 هم بر روی کاغذ و هم در جاده، Audi S8 را پشت سر می گذارد.



نظرات