1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. خودروهای سوپر اسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

خودروهای سوپر اسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

12 خرداد 1393
  • 2

عصرخودرو:این مدل‌ها حتی برای آنهایی که ادعای «ماشین‌باز» بودن می‌کنند هم عجیب و غریب است. اما همین محصولات گمنام رقبای سرسخت نامداران بازار هستند.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخدرو» به نقل از بازار خبر، دست از تعصبی بودن بکشید. کمی واقع‌بین باشید. همه‌چیز که قرار نیست فراری و لامبورگینی و پورشه و مازراتی باشد.

مدل‌های فوق‌العاده‌ای در همین گوشه و کنار کره خاکی هستند که چه‌بسا از نظر فنی یک سر و گردن از بزرگان بالاتر باشند.

شاید تنها از لحاظ طراحی و چهره نتوانند مشتری سخت‌گیر امروزی را مجاب به خرید کنند ولی در ادامه خواهید دید که وقتی پایشان به آسفالت می‌رسد چگونه زمین و زمان را به هم می‌دوزند.

نکته جالب درباره این خودروهای گمنام، سازنده‌های آن‌ها هستند. شرکت‌هایی که گاه از کشورهایی بیرون می‌آیند که حتی تصورش را هم نمی‌کنید.

Hulme F1

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

اسپیدستر روباز دونفره‌ای از دیار نیوزیلند. خودرویی که شاید در نگاه اول کاپارو T1 به چشم بیاید. اسم شرکت برگرفته از نام دنی هالم راننده موفق سال‌های 65 تا 74 میلادی مسابقات فرمول وان است. درون سینه آن یک قلب 7 لیتری هشت سیلندر V شکل گنجانده شده است. بلوک بزرگی با کد معروف LS7 که می‌دانیم آن را جنرال‌موتورز طراحی کرده است. خروجی این خودرو 600 اسب‌بخار اعلام شده است.

با در نظر سنگینی 990.1 کیلویی‌اش نسبت قدرت به وزن آن فقط 1.6 کیلو به ازای هر اسب‌بخار است. رکوردی که با کوئینیگزگ CCX، سالین S7، مک‌لارن SLR، لامبورگینی مورسیه‌لاگو، پاگانی زوندا، فراری انزو، پورشه کررا جی‌تی، مک‌لارن F1 و حتی بوگاتی ویرون 16.4 نیز برابری می‌کند. گفته می‌شود شرکت هالم تولید مدل جدیدی را در سر دارد.

Dagger GT

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

سازندگانش که می‌گویند یک هیولای غول‌کش استو این ادعا حداقل روی کاغد که دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. باور نخواهید کرد اگر بدانید پیشرانه این آمریکایی حجمی معادل 10.35 لیتر آن هم با آرایش هشت سیلندر V شکل دارد. پیشرانه‌ای فوق‌العاده که توسط دو توربوشارژر توانسته عدد رؤیایی 2700 اسب‌بخار را فراهم کند. با این نیروی سرسام‌آور در تست میدانی دریاچه نمک بونه‌ویل خیلی راحت به سرعت نهایی 507 کیلومتر در ساعت رسید.

این رکوردگیری با تایرهای سفارشی گودیر صورت گرفته بود. هم‌چنین گفته می‌شود پیمایش یک‌چهارم مایل یا 402 متر آن فقط 6.6 ثانیه با سقف سرعت 330 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود. جالب است بدانید شرکت نسخه مجاز شهری آن را با قدرتی کمتر یعنی 1900 اسب‌بخار تدارک دیده تا بتواند نظر پلیس را جلب کند.

Leblanc Mirabeau

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

از ظرافتی که در طراحی‌اش به کار برده شده می‌توان فهمید که یک آلمانی‌تبار است. خودرویی که استانداردهای فدراسیون FIA را برای حضور در رقابت‌های 24 ساعته لومان را به دست آورده است. قوای محرکه این خودرو از شرکت کونیگزگ سوئد تهیه شده است. پیشرانه‌ای 4.7 لیتری هشت سیلندر V شکل با زاویه 90 درجه که به لطف حضور دو تقویت‌کننده سوپرشارژر، توانسته چیزی حدود 700 اسب‌بخار نیرو تولید کند. این یعنی 148.9 اسب‌بخار نیرو به ازای هر لیتر از حجم.

این اعجوبه 812 کیلویی با طول 4.5 متری‌اش آنقدرها هم بزرگ به نظر نمی‌رسد. در تست‌ها معلوم شده بود که سرعت نهایی آن به بیش از 370 کیلومتر در ساعت رسیده است. در انتها باید بدانید که قیمت این دو نفره بدون سقف چیزی حدود 800 هزار دلار است.

Rapier SL-C

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

در ظاهر که یک سوپراسپرت دست‌ساز ناشیانه به نظر می‌آید. درباره‌اش همین بس که 638 اسب‌بخار نیرو را روی یک‌سوم وزن کوروت ZR1 تولید می‌کند. این کابوی‌های اهل بوستون خودروی فوق را برای آتش زدن بزرگراه‌های طولانی بین ایالت‌ها طراحی کرده‌اند. خودرویی که در بهترین حالت می‌تواند سرعت 355 کیلومتر در ساعت را تجربه کند. قابل پیش‌بینی است که پیشرانه آن نیز از همان 6.2 لیتری‌های سوپرشارژ شده هشت سیلندر V شکل جنرال‌موتورز باشد.

تمام قدرت پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی که ریکارو آن را طراحی کرده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این را هم باید گفت که شتاب صفر تا صد این خودرو 3.2 ثانیه است. قیمت 179 هزار دلاری رپیر SL-C نشان می‌دهد که به نسبت رقبای هم‌رده، واقعاً ارزش خرید را دارد.

Shayton Equilibrium

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

تصور می‌کنید این شیطان خشمگین اهل کجا باشد؟ در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان ایتالیا و آلمان و شاید انگلستان را نام برد؛ اما واقعیت آن است که این خودرو کاری است مهندسان اسلوونی. گفته می‌شود پلت‌فرم و زیرساخت این خودرو را پاگانی زوندا تشکیل داده است. ابرهیولایی که قوای محرکه 12 سیلندر V شکل آن می‌تواند رقم عالی 1084 اسب‌بخار نیرو را تولید کند. این خروجی در کنار وزن 1.2 تنی آن شتاب صفر تا صدی معادل 2.9 ثانیه برایش به ارمغان می‌آورد.

جالب‌تر آنکه شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت شیطان فقط 8.5 ثانیه است. سرعت نهایی نیز کمی بیشتر از 400 کیلومتر در ساعت ثبت می‌شود. طبق برنامه قرار است تنها سالی 20 دستگاه از آن تولید شود؛ اما برای خرید این خودرو باید پول خوبی را نیز کنار گذاشت. قیمت محصول فوق دقیقاً 1 میلیون و 390 هزار دلار برآورد شده است.

Panoz Abruzzi

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

ماشین‌بازان قدیمی نام برند پانوز را به خوبی در ذهن دارند. شرکت کهنه‌کاری که بر خلاف تصور اصالتی ایتالیایی ندارد. پانوز در جرجیای آمریکای تأسیس شده بود. یکی از بهترین تولیدات شرکت همین آبروتزی بوده و هست. یک جی‌تی واقعی با چهره‌ای استثنایی که از سال 2011 تا کنون تنها 81 دستگاه از آن تولید و فروخته شده است. این سوپراسپرت یکی از اولین محصولاتی بود که می‌توانست از انرژی جنبشی جذب شده برای تقویت پیشرانه‌اش استفاده کند.

توانمندی‌های آن به قدری بود که یک بار هم در مسابقات 12 ساعته سبرینگ شرکت کرده بود. برای این خودرو یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر V شکل به قدرت 640 اسب‌بخار در 6500 rpm در نظر گرفته می‌شود. این خودرو به سبک درگسترهای مسابقه‌ای مجهز به جعبه‌دنده‌ای 6 سرعته دستی شده بود.

Tramontana

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

به گزارش بازارخبر، کاتالان‌ها دو ارتش دارند. یکی تیم بارسلونا و دیگری ابرخودروی ترامونتانا. یک سوپراسپرت دو نفره که سرنشینان پشت سر هم قرار می‌گیرند. این خودرو حتی سال 2005 در نمایشگاه ژنو نیز رونمایی شده بود ولی کم‌کم از خاطره‌ها پاک شد. درون سینه این خودرو پیشرانه 5.5 لیتری 12 سیلندر V شکل مرسدس‌بنز تعبیه شده بود. قدرت خروجی 710 اسب‌بخار ثبت شده است. با چنین خروجی بود که می‌توانست صفر تا صد را طی 3.6 ثانیه می‌پیماید و سپس به سرعت 325 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ترامونتانا خودرویی بود که از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن در ساختار اصلی‌اش بهره می‌برد. تسترهای حرفه‌ای فرمان‌پذیری، هندلینگ و سیستم تعلیق آن را شبیه به KTM ایکس‌باو می‌دانند. شاید قابل قبول نباشد ولی برای این خودرو می‌بایست چیزی معادل 800 هزار دلار کنار گذاشت.

Icona Vulcano

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

آتش‌فشانی که 3.8 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. هیولایی که بر خلاف دیگر اعضای این لیست،‌ چهره‌ای قابل قبول و منطقی دارد. ولکانو در دوره‌ای گران‌ترین اتومبیل دنیا بود. تقریباً 10 برابر گران‌تر از فراری 458 و یا لامبورگینی گالاردو. این خودرو مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی 6 لیتری 12 سیلندر V شکل با زاویه مرکزی 65 درجه است. قدرت آن 790 اسب‌بخار در 8300 rpm و گشتاورش 650 نیوتن‌متر در 5500 rpm اندازه‌گیری شده است.

در صورت نصب یک توربوشارژ قدرت فوق تا مرز 900 اسب‌بخار نیز بالا می‌آید و آن وقت است که می‌تواند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا 200 ولکانو فقط 8 ثانیه طول می‌کشد. شاید عجیب به نظر برسد ولی تست‌های میدانی نشان می‌دهد شتاب صفر تا صد آن تنها 1.9 ثانیه ثبت شده است.

Arrinera Hussarya

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

در ادامه حضور برندهای عجیب از کشورهای عجیب، به این خودرو می‌رسیم. ابرخودرویی جنجالی از لهستان. خودرویی که در کشورش به عنوان اولین نمونه شناخته می‌شود. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد لی نوبل طراح چیره‌دست انگلیسی که در کارنامه‌اش ساخت آسکاری و روسیون را دارد. برای این خودرو از یک پیشرانه 6.5 لیتری هشت سیلندر V شکل بهره گرفته شده است. قدرت خروجی آن 641 اسب‌بخار اندازه‌گیری شده است.

شتاب صفر تا صد آن 3.2 ثانیه، صفر تا 200 آن 8.9 ثانیه ثبت می‌شود. 400 متر با آن فقط 11 ثانیه طول می‌کشد. ترمزگیری آن در سرعت 200 کیلومتر در ساعت فقط 133 متر مسیر نیاز دارد. آمار نشان می‌دهد از این خودرو تنها 33 دستگاه تولید شده است.

Trion Nemesis

خودروی سوپراسپرتی که نامشان را هم نشنیده‌اید

نظرتان درباره 2000 اسب‌بخار قدرت چیست؟ شاید این عدد خارق‌العاده باشد ولی شتاب صفر تا صد این هیولا 2.8 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 433 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. اعدادی که البته بیشتر از آن را انتظار داشتیم. پیشرانه این خودرو به صورت هشت سیلندر V شکل با دو توربوشارژر است و جعبه‌دنده آن نیز 8 سرعته نیمه اتوماتیک است.

این خودرو را می‌توان تنها رقیب هنسی ونوم GT و کونیگزگ Agera دانست. حالا که بحث 2 هزار اسب‌بخار قدرت است پس رقم 1 میلیون دلار برای هر دستگاه نیز خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد.



نظرات

  • وحید ت وحید ت (25 مهر 1393 ساعت 21:23)

    Arrinera Hussarya بهتر از بقیشونه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 12:11)

    خودروی Shayton Equilibrium از جلو خیلی شبیه به لامبوگینیه.