1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هیوندای i30N،نخستین خودرو پرفورمنس هیوندای در آستانه عرضه به بازار

هیوندای i30N،نخستین خودرو پرفورمنس هیوندای در آستانه عرضه به بازار

1 خرداد 1396
  • 0

هیوندای سری جدید i30N را معرفی می کند:

تست های بریتانیا قبل از عرضه درحال انجام است

هیوندای i30N،نخستین خودرو پرفورمنس هیوندای در آستانه عرضه به بازار

سری جدید هیوندای با عنوان “N” Performance خود را برای رقابت با Ford ST، Volkswagon GTI و Renaultsport آماده می کند. در همین راستا، تست های آن در بریتانیا آغاز شده است.

هیوندای بازار داغ اتومبیل های هاچبک را با ارائه همزمان نسخه جدید i30 و سری “N” (برند زیرمجموعه هیوندای) هدف قرار داده است. رقیب تازه نفس Peugeot GTI، تست های قبل از عرضه امسال را شروع کرده است.

ارائه این مدل پس از تست مفصل نمونه اولیه i30N در پیست Nurburgring (مرکز تست هیوندای در اروپا) و همچنین تست زمستانی در سوئد توسط Thierry Neuville (راننده رالی) اعلام گردید. در حال حاضر، شرکت کره ای در حال تست آن - برای اصلاحات نهایی در سیستم تعلیق - در جاده های بریتانیا می باشد.

هیوندای i30N،نخستین خودرو پرفورمنس هیوندای در آستانه عرضه به بازار

Albert Biermann معاون شرکت و رئیس قسمت تست هیوندای می گوید: "تست جاده به ما نشان می دهد که آیا عملکرد اولین Hyundai N می تواند نیاز مشتریان ما را برآورد کند یا خیر. همچنین باید مطمئن شویم که عملکرد روزانه آن در جاده های چالش برانگیز بریتانیا مناسب باشد. پیچ های شدید زیادی در این جاده ها وجود دارند و تیم N عاشق این پیچ هاست!"

این اتومبیل نسخه چهارچرخ قدرتمندی از i30 خواهد بود. ما قبلاً i30 جدید و i30 Tourer را – که در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شده بود – امتحان کرده ایم. همچنین به طور مخفیانه i30 پنج در Fastback، که اواخر امسال عرضه خواهد شد را دیده بودیم.

i30N اولین اتومبیل هیوندای است که با برند “N” و عملکردی متفاوت عرضه خواهد شد.

همان گونه که انتظار می رفت، مدل تولید شده نسبت به مدل مفهومی RN30 که در نمایشگاه پاریس دیده بودیم تغییرات زیادی کرده است. در تصاویر جاسوسی منتشر شده در ماه پیش، رینگ های Y شکل آلیاژی به چشم می خورد و هیوندای اعلام کرده است که i30N از دیفرانسیل Limited Slip (نوعی از دیفرانسیل با عملکردی خاص) استفاده می کند. اطلاعات بیشتر مانند موتور و دیگر جزئیات در هنگام عرضه رسمی اعلام می گردد، با این حال می دانیم که از موتور قدرتمند Focus RS استفاده می شود.

هیوندای i30N،نخستین خودرو پرفورمنس هیوندای در آستانه عرضه به بازار

هیوندای بسیار مشتاق است که تلاش هایش برای ارتقای عملکرد انعطاف پذیر این هاچبک جذاب را به نمایش بگذارد. آخرین اخبار شرکت حاکی از آن است که هیوندای در این ماه، دو مدل "نزدیک به مدل نهایی" را برای مسابقات 24 ساعته Nurburgring آماده کرده است. یکی از این مدل ها قبلاً در مسابقات VLN شرکت کرده بود و می توانید عکس آن را مشاهده کنید. در مسابقات Nurburgring ماه آینده، i30N با همان موتور 2 لیتری توربوشارژ و سیستم تعویض دنده دستی 6 سرعته – مانند مدل شهری - ظاهر خواهد شد و داده های این مسابقه به مهندسان داده می شود تا تغییرات نهایی را بر روی آن اعمال کنند.

Hyundai RN30 Concept آینده عملکرد شرکت را تغییر می دهد

R30N Concept که در نمایشگاه پاریس سال گذشته نمایش داده شد، نسبت به مدل نهایی بسیار قدرتمندتر است. کیت بدنه کامل آیرودینامیک و ظاهری گیرا را در آن می بینیم. همچنین در قسمت داخل هم صندلی های اسپرت، ستون تقویت شده و فرمان مسابقه ای به چشم می خورد. با وجود این موارد، بدون موتور مناسب نمی توان آن را اتومبیلی مسابقه ای نامید. RN30 مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بنزینی، با قدرت فوق العاده 375 اسب بخار و 451 نیوتن متر گشتاور می باشد. چهارچرخ آن متحرک می باشد و از گیربکس مسابقه ای دو کلاچه تطبیقی بهره می برد.

هیوندای i30N،نخستین خودرو پرفورمنس هیوندای در آستانه عرضه به بازار

به این ها سیستم اگزوز قابل تغییر را هم اضافه کنید و همینطور دیفرانسیل limited slip که رانندگی را بهتر می کند. این اتومبیل از ترکیب پلاستیکی سبکی ساخته شده و مرکز ثقل به خاطر هندلینگ بهتر، پایین نگه داشته شده است. صندلی ها هم به همین دلیل – تعادل بهتر- کمی عقب تر جایگذاری شده اند.

در مقایسه با مدل نهایی i30، RN30 30 میلی متر پهن تر و 84 میلی متر کوتاه تر است، اما بیش از همه، ظاهر آن تحت تاثیر تزئینات بدنه می باشد. منحنی های "شناور" رینگ های جلو، مه شکن های بزرگ سبز رنگ، اسپلیتر (شکاف دهنده هوا) جلو و پخش کننده هوای عقب، همگی به این مدل ظاهری تهاجمی می دهند.

هیوندای i30N،نخستین خودرو پرفورمنس هیوندای در آستانه عرضه به بازار

درون این اتومبیل، حس مسابقه ای بودن را با صندلی های اسپرت، ستون های تقویت شده و قلاب های مخصوص به جای کمربند مشاهده می کنیم. دوربین های داخل و بیرون هم برای ضبط رانندگی تعبیه شده اند.

مدل شهری Hyundai i30N امسال عرضه خواهد شد. بدیهی است که مدل نهایی به مدل مفهومی RN30 نزدیک خواهد بود، با وجود این، مدیر مهندسی شرکت Albert Biermann پیش از این به ما گفته بود که سری N بر روی کیفیت رانندگی تمرکز خواهد داشت.



نظرات