1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کیا به ایران باز می گردد ؟

کیا به ایران باز می گردد ؟

24 شهریور 1395
  • 0

مـدیـرعـامـل گـروه خودروسازی سایپا از آغاز مذاکرات با «کیا» از هفته آینده خبر داد.
مهدی جمالی در حاشیه مراسم تحویل خودروهای چانگان به مشتریان این محصول، درباره مذاکرات با شرکای خارجی گفت: مذاکرات با شرکت سیتروئن قطعی شده و همچنین با شرکت چانگان مذاکرات ادامه دارد از سوی دیگر مذاکراتی با شرکت های رنو، نیسان و کیا در دستور کار قرار گرفته است که مذاکرات با شرکت کیا هفته آینده به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود تولید محصولات چانگان و برلیانس در گروه سایپا، سهم چینی ها از کل تولید سایپا از 10درصدی که وعده داده بودید بیشتر نشده است، گفت: هم اکنون کمتر از 4درصد محصولات ما را خودروهای چینی تشکیل می دهند. با برنامه ریزی های صورت گرفته فقط محصولات چینی باکیفیت در گروه سایپا تولید می شود و هر سال محصولات جدید و با کیفیت برند های معتبر اروپایی به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

جمالی تصریح کرد: بـراسـاس بـرنـامه ریزی استراتژیک شرکت ظرفیت تولید محصولات تا سال 2024 به رقم 1.5 میلیون دستگاه خواهد رسید که از این میزان 50 درصد محصولات به صورت کامل در داخل کشور تولید خواهد شد و 50درصد باقی مانده به صورت محصولات مشترک با سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.


او در بخش دیگری از صحبت هایش درباره انتخاب شرکای سایپا بیان کرد: هر یک از سرمایه گذارانی که بتوانند منافع بیشتر شرکت سایپا و صنعت خودرو سازی ایران را فراهم کنند، مدنظر خواهند بود به همین خاطر برای ما طرف چینی یا کشورهای دیگر تفاوتی وجود ندارد. سایپا به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور مدنظر دارد که به هاب تولید خودرو در منطقه تبدیل شود و از این رو باید تمام خواسته مشتریان در گروه های متفاوت اعم از خدماتی مانند قیمت، کیفیت، و خدمات پس از فروش را فراهم کند.

مــدیـرعـامـل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به بازارگشایی این شرکت، اظهار کرد: بازارهای اطراف کشور نیازمند کالاهای ارزان قیمت هستند که برای تصاحب بازارهای این کشورها خودروهایی متناسب با آنها باید تولید و صادر شود.

جمالی درباره برنامه های آینده این شرکت نیز گفت: برنامه ریزی ها به این صورت است که سالانه یک محصول جدید داخلی به بازار معرفی و عرضه شود و به همین خاطر پلتفرم مناسبی در گروه طراحی شده است و امیدواریم بتوانیم براساس برنامه ریزهای مالی و طراحی، این کار را با موفقیت به پایان برسانیم.

او همچنین با اشاره به میزان تولید خودروی چانگان CS 35، توضیح داد: براساس برنامه ریزی ها امسال 5هزار و 500 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که این روند برای سال آینده به 15 هزار دستگاه افزایش می یابد و پس از آن تولید به 20 هزار دستگاه در سال می رسد.

منبع:ایران جیب



نظرات