1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بررسی ولوو V40

بررسی ولوو V40

16 مهر 1393
  • 5



در ادامه معرفی خودروهای جدیدالورود ولوو به ایران و بعد از معرفی هاچ بک از رده خارج C30 به سراغ خودرویی می‌رویم که جایگزین آن شده است. ولوو V40 یک هاچ بک بزرگ است که البته در مدل‌های سدان S40 و استیشن هم تولید می‌شود. در حال حاضر سه مدل از V40 در ایران ارائه می‌شود. مدل SE لوکس که در واقع مدل پایه محسوب می‌شود. مدل R-Design با طراحی و امکانات برتر و مدل کراس کانتری
ارزش

بهای ولووی V40 در انگلستان از 20 هزار پوند و در استرالیا از 35 هزار دلار شروع می‌شود. پایین‌ترین قیمت مربوط به مدل دیزلی 1.6 لیتری توربو است. در بین دیزلی‌ها نسخه D4 در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. در حال حاضر مدل 4 سیلندر توربوی 2.0 لیتری بنزینی T4 هم در کنار نمونه 5 سیلندر قدیمی‌تر قابل ابتیاع است. در یک پله بالاتر هم T5 با موتور 2.4 لیتری قرار دارد که امکانات استاندارد بیشتر و قیمت بالاتری دارد. در مجموع باید گران قیمت‌ترین نسخه را T5 با گیربکس اتوماتیک و امکانات فول نظیر سیستم دستیار پارک و دوربین دید عقب در مدل R-Design دانست که 31815 پوند به فروش می‌رسد. سایر امکانات این مدل نظیر روکش چرم، سیستم تهویه خودکار، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی، سیستم ناوبری با صفحه نمایش 7 اینچی و بلوتوث، سیستم صوتی و چندرسانه‌ای با عملکرد عالی و هشت بلندگو می‌باشند.

در ایران قیمت ولوو V40 مدل SE LUX حدود 240 میلیون، مدل کراس کانتری حدود 260 و مدل R-Design هم حدود 261 میلیون تومان می‌باشد.

پیشرانه

در حال حاضر پیشرانه مدرن سری Drive-E را می‌توان برای ولووای مختلف دریافت نمود. این سری از موتورها از امتیازاتی چون نیرو و گشتاور بهینه در کنار مصرف سوخت و آلایندگی کمتر سود می‌برند. مدل V40 D4 با پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر دیزلی با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر، تنها 3.3 لیتر در صد کیلومتر مصرف دارد. مدل کراس کانتری همین پیشرانه هم 4 لیتر سوخت می‌سوزاند.

موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژر و سوپرشارژر Drive-E در مدل T5 نیز قادر به تولید توان 245 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر است. این پیشرانه جایگزین مدل پنج سیلندر 2.0 لیتری می‌شود که 213 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور داشت.

موتور پنج سیلندر همان پیشرانه ایست که به کشورمان وارد می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این مدل 8.1 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

طراحی

طراحی ولوو V40 بسیار موقر و اروپایی است. V40 دیگر سبک جعبه مانند مدلهای قدیمی ولوو را دنبال نمی‌کند اما با این وجود به راحتی ولوو بودن آن را از طراحی متمایز آن شناخته می‌شود. خطوط روی بدنه و کاپوت و گلگیرهای عضلانی، نشان از خودرویی پرتوان و مستحکم دارند. چراغ‌های عقب از الگوی ولوو پیروی می‌کنند. سبک هاچ بک بدنه بیشتر موردپسند مشتریان اروپایی و شهرنشینان قرار می‌گیرد.

مدل R-Design با طراحی تهاجمی‌تر و اسپرت تر خود متمایز می‌شود. در عوض مدل کراس کانتری هم با شاسی مرتفع‌تر خود و بچه گلگیرهای پلاستیکی و حفاظ‌هایی برای رانندگی در خارج از جاده شناخته می‌شود.

در بخش ابعاد باید ابعاد نسبتاً بزرگ خارجی خودرو را فراموش کنید چون به نسبت این ابعاد از فضای درونی مطلوبی برخوردار نمی‌شوید. فضای کابین مخصوصاً برای سرنشینان پشتی کوچک و محدود است. البته فضای سر به اندازه کافی وجود دارد. فضای 335 لیتری صندوق بار نیز بیش از حد بلند و باریک است که کارایی آن را کاهش می‌دهد. حجم صندوق حتی 45 لیتر از فولکس گلف نیز کمتر است.

ایمنی

ولوو V40 یکی از امن‌ترین خودروهای تست شده توسط Euro NCAP تاکنون است. سیستم اجتناب از برخورد در سرعتهای پایین به ایمنی و جلوگیری از تصادف کمک شایانی می‌کند. بعلاوه کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، سیستم حرکت داخل خط، تشخیص عابر پیاده و کیسه هوای U شکل برای حفاظت از عابران پیاده از سیستم‌های مدرن و جدید این خودرو محسوب می‌شوند. این در حالی است که در بخش ایمنی غیر فعال نیز با کابینی بسیار مستحکم و حفاظت شده در برابر هرگونه برخورد و غلطش مواجه خو

اهید بود. در روی کاغذ، ولوو می‌تواند سرنشینان خود را از بسیاری از صدمات و خطرها در امان دارد. ولوو V40 دارای پنج ستاره ایمنی در تست تصادف، 98 درصد امتیازات مربوط به ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال و 100 درصد برای حفاظت از سرنشینان خردسال است.

رانندگی

مدل R-Design با موتور 245 اسبی قادر است از سکون ظرف 6.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. برای مدلهای 5 سیلندر، این زمان به 7.9 ثانیه با گیربکس خودکار شش سرعته افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد که این خودرو به اندازه کافی تند و تیز و سریع باشد. احساس رانندگی آن نیز با هماهنگی کامل قطعات فنی قابل مقایسه با فورد فوکوس است که در بسیاری از بخش‌های فنی با آن مشترک می‌باشد. فرمان کمی سفت و سنگین و فاقد احساس به نظر می‌رسد. اما در مجموع رانندگی راحتی با آن در انتظار شماست. گیربکس شش سرعته دستی و حتی گیربکس Geartronic اتوماتیک عملکردی ضعیف‌تر نسبت به گیربکس‌های جدید دوکلاچه رقبای آلمانی دارند. سرو صدای خودرو نیز کمی زیاد است اما به لطف عایق‌بندی بهتر نسبت به قبل صدای ورودی به کابین کاهش یافته است.

نتیجه گیری

ولوو V40 یک خودروی فراتر از آن چیزی است که در نگاه نخست به نظر می‌رسد. درست است که رقم بالایی باید برای آن پرداخت کرد اما ویژگی‌های یک خودروی لوکس و نسبتاً کامل را در خود دارد. بعلاوه اینکه قابلیت اطمینان بالا به واسطه کیفیت زبانزد و ایمنی پیشرو از ولوو یک انتخاب خاص و متمایز ساخته است. رقبای این خودرو در بازار اروپا شامل فولکس واگن گلف GTI و مرسدس بنز A250 اسپرت، ب ام و 125i اسپرت و آئودی A3 کواترو می‌شوند.

طراحی زیبا و شیک، پیشرانه پرتوان و پر گشتاور و همچنین کم‌مصرف و کم آلاینده مخصوصاً در مدلهای جدید Drive-E، ایمنی تحسین‌برانگیز و تجهیزات مناسب و لوکس از مزایای V40 به حساب می‌آیند و در برابر آن‌ها باید از قیمت بالا، هزینه بالای آپشن ها و فضای محدود داخلی و بار گلایه کرد.

ولوو v40-نمای کلی

ولوو v40-نمای کلی

ولوو v40-نمای جلو

ولوو v40-نمای سمت راست

ولوو v40-نمای بالا

ولوو v40-نمای عقب

ولوو v40-نمای عقب

ولوو v40-نمای چراغ جلو

ولوو v40

ولوو v40-نمای داخل

ولوو v40-نمای داخل

ولوو v40-نمای داخل

ولوو v40-نمای سرعت سنج

ولوو v40-صندلی عقب

ولوو v40-نمای داخل

ولوو v40-نمای صندوق عقب

منبع paultan.org


نظرات

  • رضوان علی رضوان علی (25 مهر 1393 ساعت 17:56)

    توش قشنگتره

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 22:57)

    من مدل R-Design را بیشتر دوست دارم و میپسندم.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (16 مهر 1393 ساعت 22:08)

    مژده مژده : ولوو V40 یکی از امن‌ترین خودروهای تست شده توسط Euro NCAP تاکنون است.

  • یوونتوس یوونتوس (16 مهر 1393 ساعت 14:20)

    ولوو V40 دارای پنج ستاره ایمنی در تست تصادف، 98 درصد امتیازات مربوط به ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال و 100 درصد برای حفاظت از سرنشینان خردسال است.
    فکر می کنید ماشینای تولید داخل ما چند درصد بتونن امتیاز بگیرن. اصلا میتونن امتیاز بگیرن!!! یا اصلا امتیازشون منفی میشه؟!!

  • میلادسلیمانی میلادسلیمانی (16 مهر 1393 ساعت 09:11)

    تو هتل نارنجستان محمود آباد اواخر شهریور گذاشته بودن برای نمایش
    توش نشستم خیلی عالی هست کیفیت رو ادم احساس می کنه و ایضا امنیت!