1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تویوتا پریوس وی با نگاه به اروپا

تویوتا پریوس وی با نگاه به اروپا

2 آذر 1393
  • 1

به‌روزرسانی در تویوتا پریوس V پس از تجدید نظر در مدل اروپایی آن یعنی پریوس پلاس و با همان معیارها انجام خواهد شد. خودرویی که نسخه جدید آن در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد، دارای ویژگی‌های جدیدی در ظاهر و طراحی و مشخصات می‌باشد.

طراحی پریوس جدید با تجدیدنظر در چراغهای جلو و عقب با کمک LED های قابل تنظیم و سپرهای جدید با چراغهای مه شکن یکپارچه، کمی عجیب و خاص به نظر می‌رسد. با این وجود حتی شباهت‌هایی با مدل هیدروژنی میرای که اخیراً معرفی شده نیز پیدا کرده است. این سبک طراحی ممکن است ویژه و خاص باشد اما بسیاری نیز ممکن است آن را نپسندند.

بهبود در درون کابین پریوس نیز از نظر دور نمانده است. یک سیستم صوتی جدید، صندلی راننده الکتریکی 8 وضعیتی، یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 4.2 اینچی که به صورت استاندارد در مدل پایه هم قرار می‌گیرد و تکنولوژی‌های پیشرفته دیگر در این خودرو اعمال گردیده‌اند.

در بخش فنی و مکانیکی هیچ تغییر خاصی صورت نگرفته است. این خودروی هیبریدی همچنان از یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری مجهز به چرخه اتکینسون سود می‌برد که با یک موتور الکتریکی نیرو گرفته از باتری‌های نیکل متال هیدرید، جفت می‌شود. نتیجه این وصال، دریافت خروجی 134 اسب بخار نیرو می‌باشد. بدین ترتیب پریوس V طبق استانداردهای EPA قادر است با مصرف 5.3 لیتر در شهر و 5.1 لیتر در بزرگراه حرکت کند و البته قادر است از موتور بنزینی به تنهایی یا موتور الکتریکی و باتری‌ها نیز به تنهایی بهره بگیرد یا آن‌ها را به شورت ترکیبی در خدمت آورد.

پریوس V مدل 2015 از ماه دسامبر و با قیمت پایه 26675 دلار برای مدل 2 و 30935 دلار برای مدل 5 قابل ابتیاع خواهد بود. تنها نکته تأسف بار عدم حضور پریوس در بازار کشورمان حتی با وجود تسهیلات برای واردات خودروهای هیبریدی می‌باشد.

تویوتا پریوس وی-نمای کلی

تویوتا پریوس وی-نمای کلی

تویوتا پریوس وی-نمای کلی

تویوتا پریوس وی-نمای کلی

تویوتا پریوس وی-نمای کلی

 تویوتا پریوس وی-نمای عقب

تویوتا پریوس وی-نمای عقب

تویوتا پریوس وی-نمای چراغ جلو

تویوتا پریوس وی-نمای فرمان

تویوتا پریوس وی-نمای داخل

تویوتا پریوس وی-نمای داخل

تویوتا پریوس وی-نمای داخل

تویوتا پریوس وی-نمای داخل



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (2 آذر 1393 ساعت 20:51)

    استایل خاصی داره ایول