1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

10 خرداد 1394
  • 0

اگر محصولات سانگ یانگ را با ویژگی ساخته شده روی پلتفرم مدل‌های قدیمی مرسدس می‌شناسید، اینک بهتر است با محصول جدید آن که توسط ماهیندرای هند توسعه یافته آشنا شوید. ماهیندرا که شریک و صاحب جدید سانگ یانگ می‌باشد، این مینی کراس‌اوور را برای توسعه بازارهای سانگ یانگ در برنامه تولیدات این شرکت گنجانده است.

طراحی جلوی تیوولی براساس یک ایده هدف دار و قوی انجام گرفته است که با تاکید بر گسترش خطوط باریک جلو پنجره و بالای چراغها کاملا مشهود است و طرح یک پرنده در حال پرواز را تداعی می کند. طراحی قسمت عقب تیوولی مطابق سلیقه تیپ جوانان انجام شده است چراغ های عقب طوری طراحی شده اند که به نظر میرسند رابط بین بدنه کناری و قسمت عقب خودرو باشند و وجود یک سپر عقب فراگیر که در عقب خودرو را در خود جای داده و در مرکز آن چراغ مه شکن قرار گرفته است.

سانگ یانگ تیوولی با یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری بنزینی که به تازگی توسعه داده شده، نیرو می‌گیرد. میزان نیروی خروجی این موتور 126 اسب بخار و گشتاور آن 157 نیوتن متر می‌باشد. دو نوع گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا دستی هم برای آن ارائه می‌شوند. متوسط مصرف سوخت در مدل دنده دستی 8.1 لیتر و در مدل اتوماتیک 8.3 لیتر اعلام شده است.

 سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

چراغ های LED : این چراغ ها که در روز روشن هستند(DRL) بهمراه چراغ های HID برای دید بهتر در روز و شب طراحی شده اند.

آپشن های تیوولی

مهمترین آپشن ها و امکانات بروز تیوولی : در لیست زیر به مهمترین و بروز ترین آپشن های نصب شده رو تیوولی می پردازیم.

• Idle Stop and Go System : این سیستم برای کاهش مصرف سوخت خودروهایی که در شهر بویژه در مرکز شهر و نقاط پر ترافیک تردد دارند طراحی شده است. نحوه کارکرد این سیستم به این صورت است زمانیکه خودرو پشت چراغ قرمز توقف میکند موتور به صورت اتوماتیک خاموش می شود و در پایان با فشردن کلاچ موتور دوباره روشن می شود. که در تیوولی با گیربکس دنده ای و تیپترونیک این سیستم فعال می باشد.

 سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

• ESP -Electronic Stability Program: دائما شرایط جاده و خودرو را بصورت الکترونیکی تحت نظر دارد و زمانیکه راننده کنترل خودرو را از دست می دهد با تنظیم خروجی قدرت موتور به چرخ ها و با استفاده از ترمز ها پایداری خودرو را در شرایط نامناسب و سرپیچ ها بخوبی حفظ می کند.

 سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

• TPMS - Tyre Pressure Monitoring System : این سیستم دائما فشار باد لاستیک ها را چک میکند و زمانیکه یک مورد غیر عادی روبرو شده با توجه به نوع و درجه این مسئله هشدار مناسب را به راننده اعلام می کند.

 سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

• ESS - Emergency Stop Signal : این سیستم در زمان های حساس که احتمال برخورد خودرو با یک مانع روبرو می شود به راننده هشدار می دهد.

 سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

• PAS - Parking Assist Sensor : دارای 6 سنسور است که دو عدد از این سنسورها در قسمت جلو و چهار عدد سنسور در قسمت عقب تعبیه شده اند و برای کمک به راننده زمانیکه میخواهد خودرویش را پارک کند یا از پارک بیرون بیاید تعبیه شده است.

 سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

• EBD-ABS زمانیکه خودرو ترمز می گیرد این سیستم با توجه به تعداد سرنشینان درون خودرو و مقدار باری که خودرو حمل میکند نیروی ترمز را بین چرخ های جلو و عقب پخش میکند.

 سانگ یانگ تیوولی به زودی در ایران عرضه می شود

• HAS - Hill Start Assist : این سیستم در سر بالایی ها وارد عمل می شود و در هنگام شروع به حرکت در سربالایی از برگشت به عقب خودرو جلوگیری میکند و به راننده این فرصت را میدهد تا در زمان مناسب پایش را از پدال ترمز به پدال گاز انتقال بدهد. با توجه به مهمترین آپشن هایی که بصورت استاندار روی تیوولی نصب شده است متوجه می شویم که امنیت و اسایش و رفاه سرنشینان چه در شهر و چه در نقاط بیرون از شهر مدنظر سانگ یانگ قرار داشته است.

پیش بینی میشود قیمت تیوولی حدودا 110میلیون تومان تا اواخر خرداد ماه پیش فروش شود و بنا بر اطلاعات رسیده با شرایط فوق العاده ای حدودا 40 درصد نقد و الباقی بصورت تسهیلات میباشد .



نظرات