1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود نسل جدید اسمارت به بازار

ورود نسل جدید اسمارت به بازار

21 آبان 1393
  • 5

اسمارت به عنوان یک خودرو و برند زیرمجموعه دایملر، انتظارات و توقعات زیادی را پیرامون خود ایجاد کرده است. اما به هیچ عنوان نباید این خودروهای میکروی شهری را در حد و قواره خودروهای مرسدس دانست. حتی مرسدس برای تولید نسل جدید اسمارت، از کمک‌های رنو استفاده کرده و این خودرو را روی پلتفرم رنو توئینگوی جدید ساخته است.

اسمارت جدید در دو نسخه سه درب فورتو و پنج درب فورفور به بازار ارئه شده است. ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبلی آن افزایش داشته و طراحی آن نیز دل‌نشین تر شده است.

از ویژگی‌های اسمارت جدید می‌توان قرارگرفتن موتور و دیفرانسیل آن در عقب را ذکر کرد که به عنوان یک خودروی کوچک این‌چنینی کم‌نظیر است و باید دید که در عملکرد و دینامیک آن چه تأثیری خواهد داشت.

اسمارت-نمای کلی

اسمارت-نمای کلی

اسمارت-نمای کلی

برای پیشرانه این خودرو از یک موتور سه سیلندر استفاده شده که در نسخه با تنفس طبیعی 1.0 لیتری 71 اسب بخار و در نسخه توربوشارژر 0.9 لیتری آن 90 اسب بخار خروجی دارد. میزان آلاینده‌های CO2 نیز به ترتیب 93 و 97 گرم در هر کیلومتر می‌باشد. موتور ضعیف‌تر در هر صد کیلومتر 3.41 لیتر سوخت مصرف می‌کند در حالی که مصرف برادر قوی‌تر 3.49 لیتر می‌باشد.

سه تریم برای این خودرو درنظر گرفته شده که با نامهای پاشن، پرایم و پراکسی شناخته می‌شوند. مدل پایه از تریم passion بهره می‌برد که تجهیزاتی مثل چرخ‌های 15 اینچی آلیاژی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و اتصال بلوتوث را به صورت استاندارد در خود دارد. برای مدل prime چرخ‌های آلیاژی مشکی، سقف بازشونده یا سان روف پانوراما، روکش چرم داخلی به رنگ مشکی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، غلاف ابزار داشبورد اضافی و یک ساعت کاکپیتی به رسم مدلهای قدیمی اسمارت درنظر گرفته شده است. در نهایت تریم proxy شامل چرخ‌های بزرگ‌تر 16 اینچی آلیاژی، کیفیت مواد داخلی بهتر و سیستم نگهداری خودرو درون خط جاده و پکیج اسپرت با ویژگی‌هایی چون روکش چرم غربیلک فرمان، کنترل‌های چند منظوره روی فرمان، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق به میزان 10 میلی‌متر و پدال‌های آلومینیمی اسپرت و اگزوز کرومی می‌شود.

اسمارت-نمای کلی

اسمارت-نمای کلی

مینی کوپر 5 در- نمای بدنه جلو

قیمت اسمارت فورتو و فورفور در انگلستان، جایی که فروش و عرضه این خودرو از آنجا آغاز می‌شود به ترتیب 11125 و 11620 پوند می‌باشد. برای مقایسه باید گفت که رنو توئینگو که مشابه همین خودرو می‌باشد، با 2125 پوند قیمت کمتر یعنی 9495 پوند به فروش می‌رسد. در عوض طراحی بسیار زیباتر، اعتبار نام مرسدس بنز و امکانات بیشتر در اسمارت قابل توجیه می‌باشند.

اسمارت-نمای کلی

اسمارت-نمای کلی

اسمارت-نمای بالا

اسمارت-نمای بالا

اسمارت-نمای داخل

اسمارت-نمای فرمان

اسمارت-نمای داخل

اسمارت-نمای سانروف

اسمارت-نمای فرمان

اسمارت-نمای داخل

اسمارت-نمای داخل

اسمارت-نمای داخل



نظرات

  • آفرین آفرین (22 آبان 1393 ساعت 17:57)

    وقتی که مسئولان یک کشور فکر مردم و هوای پاک باشند خودرو مخصوص شهری را با خصوصیات خاص خود و خودروبین شهری را با خصوصیات مربوطه می سازند هرکدام هم باقیمت خاص خودش .

  • ژیان پیر مرد ایران ژیان پیر مرد ایران (21 آبان 1393 ساعت 23:33)

    پس کی بازار ایرانم میاد من میخوام اگه بیاد قیمتش میشه 30 میلیون هههه

  • یوونتوس یوونتوس (21 آبان 1393 ساعت 19:00)

    موتور 0.9 لیتری، 90 اسب بخاری. موتورها روز به روز کوچیکتر ماشین و قدرتشون بیشتر میشه.

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (21 آبان 1393 ساعت 18:14)

    انصافا این ماشین با این ابعادو اندازه به درد ترافیک های ایران میخوره

  • محمدماجد محمدماجد (21 آبان 1393 ساعت 14:09)

    واقعا جالبه که توی کمترین فضا تونستن زیباترین رو بسازن