1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

9 بهمن 1395
  • 3

سایپا مدتی است همکاری با شرکت چانگان به عنوان یکی از قدرتمندترین خودروسازان چین را آغاز کرده است و به دنبال این همکاری پیش از این شاهد عرضه دو خودرو CS35 در کلاس کراس‌اوور‌ها و EADO در کلاس سدآن‌ها بودیم.

 معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

به گزارش ایران‌جیب به نقل از عصرخودرو، هر دو خودرو به دلیل ظاهر جذاب، کیفیت مناسب، لیست آپشن‌ها و البته قوای محرکه مناسب شاهد استقبال خوبی در بازار بودند اما سایپا قصد دارد برگ برنده خود در همکاری با چانگان را به‌زودی رو کند چراکه مدل هاچ بک EADO XT این شرکت یک گام بزرگ رو به جلو در زمینه طراحی، امکانات و قوای محرکه است و سایپایی‌ها با نمایش آن در سیزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان توجه بخش زیادی از بازدیدکنندگان را به غرفه خود جلب کردند. این خودرو غیر از ظاهر جذاب، از توان موتور بالا و آپشن‌های کاملی برخوردار است و می‌توان پیش‌بینی کرد با ورودش به بازار معادلات را بر هم بزند.

 معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

قوای محرکه قدرتمند، برگ برنده چانگان EADO XT

همان‌گونه که عنوان شد EADO XT ظاهر جذاب و پویایی دارد اما این ظاهر جذاب باید با قوای محرکه توانمند همراه باشد تا بتواند شخصیت واقعی این خودرو را نشان دهد و خوشبختانه سایپا با آگاهی از این موضوع، یک پیشرانه قدرتمند را برای این خودرو در نظر گرفته است تا حدی که EADO XT با این پیشرانه به یکی از قدرتمندترین خودروها در کلاس خود تبدیل می‌شود و عملا رو در روی برترین‌های بازار قرار می‌گیرد. برای این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری در نظر گرفته شده است که توان آن از طریق نصب یک توربوشارژر افزایش پیدا می کند به‌گونه‌ای که این خودرو می‌تواند 168 اسب بخار قدرت و 230 نیوتون متر گشتاور تولید کند که اعداد بسیار مناسبی است و درمجموع باعث می‌شود این خودرو قابلیت حرکتی بالایی داشته باشد. توان موتور این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته به چرخ‌های جلو می‌رسد. استفاده از گیربکس 6 سرعته در کلاسی که بیشتر رقبا گیربکس‌های 4 سرعته دارند مزیت بزرگی است چراکه از یک‌طرف مصرف سوخت خودرو پایین باشد و از طرف دیگر در زمان رانندگی اسپرت، گیربکس به‌خوبی به موتور همراهی می کند.

 معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

امکانات رفاهی و ایمنی

هرچند در نگاه اول به نظر می‌رسد اصلی‌ترین اسلحه چانگان EADO XT ظاهر جذاب آن باشد اما سایپایی‌ها با شناخت دقیق از بازار تصمیم گرفته‌اند این خودرو را با توان بیشتری به بازار بفرستند و به همین دلیل شاهد عرضه لیست بلند بالایی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی بر روی این خودرو هستیم تا جایی که EADO XT از این نظر به‌راحتی می‌تواند شانه‌به‌شانه خودروهای گران‌قیمت بازار حرکت کند.

 معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

در بخش ایمنی که این روزها در بازار کشورمان هم اهمیت بالایی پیدا کرده است، EADO XT لیست کاملی از ایربگ ها را عرضه می کند که شامل ایربگ های راننده و سرنشین، ایربگ‌های جانبی جلو و ایربگ‌های پرده است تا به این ترتیب حتی در زمان تصادف‌های جانبی هم ایمنی سرنشینان در حد بالایی تامین شود. به‌علاوه در زمان طراحی شاسی این خودرو نقاط شکست مناسبی در شاسی طراحی شده است تا به این ترتیب در صورت برخورد، شاسی بتواند بخش عمده‌ای از شدت تصادف را جذب کند و بدون آنکه شکل اتاق سرنشینان تغییر کند، شاهد استهلاک نیروی تصادف هستیم. سیستم‌های الکترونیکی کمکی EADO XT هم قابلیت‌های بالایی دارد و برای ایمنی بیشتر علاوه بر ABS و EBD، به سیستم‌های کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و ... مجهز است تا به این ترتیب علاوه بر آنکه ترمز گیری قدرتمندی دارد، در زمان حرکت در پیچ‌ها یا مسیرهای شیب‌دار و لغزنده هم مشکلی وجود نداشته باشد.

 معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

در زمینه امکانات رفاهی، EADO XT فرمان هیدرولیک الکترونیکی را عرضه می کند که دگمه‌های تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل هم بر روی فرمان نصب شده تا نیازی به برداشتن دست از فرمان برای تنظیمات آن‌ها نباشد. کامپیوتر سفر این خودرو هم امکانات زیادی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و اطلاعات جامعی را از وضعیت حرکتی خودرو به راننده می‌رساند. برای راحتی سرنشینان، تهویه مطبوع EADO XT از نوع اتوماتیک است و در آن می‌توانید با تنظیم دمای دلخواه، بقیه کار را به سیستم هوشمند خودرو بسپارید تا دمای مورد نظر شما را فراهم کند. سیستم صوتی EADO XT شامل یک صفحه نمایش بزرگ 7 اینچی که اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات سیستم صوتی و GPS را به نمایش می‌گذارد ضمن آنکه از طریق اتصال بلوتوث می‌توانید آن را به تلفن همراهتان نیز متصل کنید. کروز کنترل، هشدار باد تایرها، سنسور عقب برای پارک، ریموت صندوق عقب، هشدار روشن ماندن چراغ‌ها در زمان ترک خودرو، سانروف، چراغ‌های اتوماتیک به همراه دیلایت، چراغ‌های پشت آمپر قابل تنظیم و ... از دیگر امکانات EADO XT است تا به این ترتیب راننده و سرنشینان احساس کمبودی از نظر امکانات نداشته باشند.

معرفی محصول جدید سایپا،چانگان ایدو هاچبک

منبع:ایران جیب



نظرات

  • هادی هادی (3 مرداد 1396 ساعت 15:12)

    داداش میشه شما تعبیرتون رو از لگن برا ما بیان کنید.نکنه شما از اونایی هستید که پراید سوارید و در حسرت نداشتن پول به همه چی میگید لگن . این ماشین رو من تو نمایشگاه شیراز دیدم نگاه اول یاد ولستر میفتی ولی وقتی سوارش شدم به مراتب از ولستر خیلی خشکلتر و خش نشینتر و پر آپشنتر بود در ضمن من خوزستانی هستم و منطقه آزاد و انواع ماشین رو سوار شدم و ماشین بازم. شما از یه ماشین چی میخواید ؟ اسم برند یا کیفیت؟ میدونید 168 اسب قدرت با 230 نیوتن گشتاور یعنی چی ؟ البته من بعید میدونم که این ماشینه نمایشگاه وارد ایران بشه . عمرااا. ولی اگر وارد هم بشه من بالای 70 تومن قیمت توقع دارم و زیر 100 تومن که مسولان توی نمایشگاه حدودی 65 زدن که باز بعیده . ولی ندید قضاوت نکن . چین الان از خیلی کشورا جلو زده که خودرو یک محصولشه . حرف من یادت نره که چند سال دیگه چین خودرو ساز برتر میشه . ما ایرانی جماعت عادت کردبم پراید و 405 سوار بشیم به این ماشینا بگیم لگن چون گربه دستش به انگور نمیرسه میگه خونه موز داریم .

  • قاف قاف (10 بهمن 1395 ساعت 08:00)

    سلام دوستان خودروی جدید ملی، چین برای ایران تولید کرد عجله کنید با شرایط ویژه ظرفیت در حال پر شدنه از غافله عقب نمانید

  • ناصر ناصر (9 بهمن 1395 ساعت 22:46)

    این لگن وحتمامیخان به صدمیلیون هم بفروشن ....اب درخانه وماتشنه لبان میگردیم