1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. پیش فروش رنو سیمبل به زودی در ایران آغاز می شود

پیش فروش رنو سیمبل به زودی در ایران آغاز می شود

14 مرداد 1394
  • 1

  پیش فروش رنو سیمبل به زودی در ایران آغاز می شود

شکوهی، مدیر بازاریابی نگین خودرو در زمینه عرضه رنو سیمبُل به بازار ایران گفت:" به‌زودی از رنو سیمبُل به‌عنوان یک سدان اقتصادی اروپایی با امکانات فراوان رونمایی خواهد شد و پس از آن شرایط فروش این خودرو با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان اعلام خواهد شد."

رنو سیمبُل خودرویی سدان است که با طول بدنه 4.35 متر و فاصله محوری 2.63 متر، فضای داخلی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند ضمن آنکه ابعاد بدنه و فضای داخلی آن بزرگ‌تر از رنو کپچر است. شرکت رنو فرانسه مدل سیمبُل را باهدف پوشش بخشی از نیاز بازار به خودروهای سدان طراحی و تولید می‌کند و در آن تلاش شده با افزودن امکانات رفاهی، طیفی از خریداران را که به خودروهای خانوادگی نیاز دارند و امکاناتی بیش از یک سدان معمولی می‌خواهند به خود جلب کند.

شکوهی در زمینه امکانات رفاهی رنو سیمبُل گفت:" برای ورود به بازار ایران ما مدل فول رنو سیمبُل را در نظر گرفته‌ایم و به این ترتیب این خودرو با بیشترین آپشن‌های رفاهی و با ایمنی بالا روانه بازار ایران خواهد شد."

رنو سیمبُل مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD است ضمن آنکه برای آسایش بیشتر در جاده‌ها، به‌طور استاندارد مجهز به کروز کنترل و محدودکننده سرعت نیز شده است.

علاوه بر این، سیمبُل با سیستم تشخیص و هشدار وجود موانع در عقب خودرو عرضه می‌شود تا از این نظر نیز مشکلی در زمینه برخورد با موانع و عابرین وجود نداشته باشد.سیمبُل وارد شده به ایران به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که می‌تواند دمای اتاق را با توجه به نیاز سرنشینان به‌صورت خودکار تنظیم کند ضمن آنکه سنسور دمای محیط نیز بر روی این خودرو نصب شده است. به‌علاوه سیستم صوتی سیمبُل نیز کامل است و اطلاعات موردنیاز راننده را از طریق یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی به اطلاع راننده می‌رساند و امکان کنترل آن از طریق دگمه‌های نصب شده پشت فرمان وجود دارد. سیستم صوتی این خودرو قابلیت اتصال به iPod و USB را نیز دارد.

بررسی این خودرو و قیاس آن با رقبا در این بخش از بازار نشان می‌دهد در داخل کابین، رنو تلاش کرده محیطی لوکس‌تر را نسبت به سایر سدان‌های این رده ایجاد کند و به این ترتیب فضای داخلی خودرو ترکیبی از دو رنگ مشکی و کرم است و رنگ کرم صندلی‌ها نیز به بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی خودرو کمک می‌کند. از سوی دیگر این خودرو به زیر آرنجی در بخش وسط نیز مجهز شده است تا آسایش راننده را افزایش دهد.

هر چهار شیشه سیمبُل برقی است ضمن آنکه شیشه راننده به‌صورت اتوماتیک و تنها با یک‌بار فشردن دگمه عمل می‌کند. به‌علاوه آیینه‌ها نیز در هر دو سمت برقی هستند.

در فضای داخلی استفاده از تزیینات کرومی در اطراف خروجی‌های سیستم تهویه و دستگیره درب‌ها باعث می‌شود خودرو در کلاس بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.

سیمبُل یک خودروی خانوادگی است و به همین دلیل صندوق عقب آن حجم بالایی دارد و به‌راحتی می‌توان بارهای بزرگ را در آن جای داد ضمن آنکه ارتفاع صندوق عقب نیز بلند است و به این ترتیب می‌توان از آن برای حمل بارهای حجیم نیز بهره برد. صندوق عقب این خودرو 510 لیتر گنجایش دارد اما در صورتی که فضای بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب حجم صندوق را به 1257 لیتر برسانید ضمن آنکه برای ایمنی کودکان، صندلی‌های عقب قابلیت نصب صندلی‌های کودک بر اساس استانداردهای اروپایی را نیز دارند.

در نمای خارجی، سیمبُل سبک طراحی محصولات جدید رنو را دنبال می‌کند و نشان بزرگ رنو بر پیشانی آن نقش بسته است. این خودرو با هفت رنگ مختلف بدنه در ایران عرضه خواهد شد ضمن آنکه به‌صورت استاندارد سیستم روشنایی چراغ‌ها در روز (Day Light)، مه شکن جلو و عقب و رینگ آلومینیومی 15 اینچی بر روی آن نصب خواهد شد.

رنو سیمبُل از موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپه بهره می‌برد که توان تولیدی آن 105 اسب بخار و گشتاور آن 145 نیوتون متر است تا سیمبُل توانایی کافی برای حرکت در مسیرهای شهری، جاده‌ای و کوهستانی را داشته باشد ضمن آنکه حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت است. یکی از مهم‌ترین مزایای سیمبُل در زمینه راحتی و آسایش در زمان رانندگی، گیربکس اتوماتیک آن است. این خودرو به‌صورت استاندارد از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک باقابلیت تعویض دستی دنده‌ها (تیپ ترونیک) بهره می‌برد و به این ترتیب در زمان حرکت در ترافیک شهرها عملکرد بسیار خوبی دارد.

بررسی بازارهای منطقه نشان می‌دهد رنو سیمبُل در کشورهای اطراف رقبایی همچون تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت دارد که هر دو مدل نیز در بازار ایران عرضه می‌شوند و این در حالی است که سیمبُل با توجه به امکانات زیاد، قیمتی پایین‌تر از هر دو رقیب خود دارد.

شکوهی در پایان در زمینه شرایط عرضه این خودرو گفت:" این خودرو با گارانتی 5 ساله یا 150هزار کیلومتری از سوی نگین خودرو به‌عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران عرضه خواهد شد. قیمت تقریبی این خودرو 70 میلیون تومان است و فروش مشارکتی آن به‌زودی آغاز می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام شده، نخستین نمونه‌های سیمبُل طی سه تا چهار ماه وارد بازار ایران خواهد شد."



نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (14 مرداد 1394 ساعت 17:18)

    فکر کنم ال 90 تحصیل کرده است !!!!