1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بررسی کوتاه رنو ساندرو استپ وی

بررسی کوتاه رنو ساندرو استپ وی

9 شهریور 1395
  • 0

کمپانی رنو از سال 1899 فعالیت خود را به عنوان سومین خودروسازی اروپا آغاز کرد و چندی بعد سهام خودروساز رومانیایی، یعنی داچیا را خریداری کرد. سال 2008 شرکت داچیا از ساندرو رونمایی کرد و این خودرو تاکنون در برخی کشورها مانند رومانی، برزیل، کلمبیا و ... تولید شده است. بهمن ماه سال 1394 بود که این خودرو تحت عنوان رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو در دو مدل گیربکس دستی و اتومات تولید شد. با این که امروزه رنو از ساندرو نیوفیس2016 رونمایی کرده، پارس خودرو کماکان با همان فیس اولیه ساندرو را تولید و عرضه می کند. رنو ساندرو از نظر بادی استایل جزو خودروهای هاچ بک قرار می گیرد و از نظر کلاسی جزو سوپر مینی ها به حساب می آید. تا کنون شاهد تولید و عرضه ساندرو هاچ بک بودیم اما چند وقتی است که رنو ساندرو استپ وی با پلاک آزمایشی در شهر دیده شده و این طور که خبر می رسد به زودی باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم.

بررسی کوتاه رنو ساندرو استپ وی

مشخصات و تغییرات ظاهری:

ساندرو استپ وی، از یک هاچ بک سوپرمینی به یک کراس اوور کوچک سایز مبدل شده است. این خودرو جدید به عنوان یک کراس اوور تغییراتی از لحاظ ابعاد نسبت به مدل هاچ بک خود داشته است، ساندرو استپ وی 4 میلی متر افزایش طول و 1سانتی متر عریض تر شده و با توجه به کراس اوور بودنش 1سانتی متر مرتفع شده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4024 ،1753 و 1544 میلی متر است.

در قسمت جلویی خودرو طراحی اسپرت تر و جسورانه تری نسبت به مدل هاچ بک دیده می شود، استفاده از رنگ مشکی برای کاسه چراغ ها و تریم مشکی برای جلو پنجره حس خوبی رو القا می کند و از آن حس خلا و سادگی بیش از حد موجود در نسخه هاچ بک کاسته شده است. به لطف استفاده از فلاپ های مشکی در جلو، گلگیرها و عقب خودرو حس خامی در طراحی بهبود یافته و یک حس عضلانی و اسپرت بودن رو القا می کند که به ماهیت کراس اوور بودن خودرو کمک می شود.

فضای داخلی خودرو به مقدار بسیار کمی بزرگ شده و تریم داخلی خودرو مانند مدل هاچ بک می باشد البته احتمال تغییرات جزیی در نسخه داخلی وجود دارد. همچنین پیش بینی می شود که نسخه موجود در ایران به یک نمایشگر 7 اینچی مجهز باشد و همچنین با افزایش سایز تایرها در نسخه استپ وی روبه رو هستیم که اطلاعاتی از ابعاد دقیق آن در دست نیست.

در کل پارس خودرو از همان المان های ساندرو هاچ بک برای استپ وی استفاده می کند از جمله بیشتر ادوات داخلی خودرو.

آپشن هایی که طبق اعلام غیر رسمی پارس خودرو؛ ساندرو استپ وی دارا می باشد عبارت است از:

کیسه هوای دوگانه(راننده، سرنشین)
تهویه مطبوع دستی
قفل مرکزی
کنترل سیستم صوتی از زیر فرمان
کامپیوتر سفری
پشت سری تنظیم شونده

بررسی کوتاه رنو ساندرو استپ وی

مشخصات فنی

ساندرو استپ وی مثل نسخه هاچ بک خود روی پلت فرم ال90 بناشده و وجه مشترکات زیادی باهم دارند. این خودرو به پیشرانه کی4ام مجهز می باشد، این پیشرانه 1600 لیتر حجم دارد که بین 4 سیلندر خطی تقسیم می شود و قادر است قدرتی برابر 105 اسب بخار و گشتاوری حدود 140 نیوتن متر تولید کند همچنین قدرت این موتور توسط یک گیربکس 5سرعته دستی یا 4سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

ترمزهای استپ وی در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای می باشد که به دو سیستم( ای.بی.اس و ای.بی.دی) نیز مجهز است.

رقابت در بازار (نقاط ضعف و قدرت)

حال که ساندرو از یک خودرو هاچ بک به یک کراس اوور تبدیل شده آماده رقابت با رقیبی وسوسه انگیز به نام لیفان ایکس50 می باشد که به لحاظ فنی و کلاسی در یک رنج بوده و در محدوده قیمتی یکسانی به سر می برند.

نقاط قوتی که در لیفان ایکس50 ممکن است ساندرو استپ وی را تهدید کند خلاصه می شود در چهره ای به مراتب جذاب تر و به روزتر که شباهت زیادی به خودروهای غربی دارد و استفاده از برخی آپشن ها و تجهیزات به روزتر در داخل و خارج کابین خودرو. اما نقاط قوتی که در ساندرو استپ وی موجب تشویق مشتری به خریدش می شود این است که: استپ وی بر روی پلتفرم ال90 بنا شده و همان قلب تپنده ال90 وظیفه راهبری ساندرو را به عهده دارد، یعنی در واقع این خودرو جواب خود را در بازار ایران پس داده و به منزله برخی اطمینان های حاصل از ال90 و ساندرو هاچ بک دغدغه های مربوط به خرید یک خودرو تازه وارد بهبود می یابد.

پس می توان نتیجه گرفت با وجود برخی سادگی ها و کمبود عوامل محرک در استپ وی، موفقیت خوبی را با توجه به پیشینه و برندش در بازار بدست آورد.

بررسی کوتاه رنو ساندرو استپ وی

جمع بندی:

رنو ساندرو استپ وی همان ساندرو هاچ بک می باشد که بدون تغییرات اساسی تنها کمی بلند قامت تر شده و از یک هاچ بک به یک کراس اوور تبدیل شده است. ساندرو استپ وی یک خودروی کامپکت شهری می باشد با ابعاد مناسب برای ترافیک های شهری و مصرف سوختی معقول.

در ساندرو به دنبال تجملات و تجهیزات لوکس نباشید، ساندرو استپ وی یک کراس اوور مصرفی بوده و تماما خلاصه شده در قیمتش می باشد. قیمت ساندرو استپ وی حدود 50 تا 55 میلیون می باشد، در ضمن با استپ وی فکر رفتن به آفرود را نکنید چراکه تنها ویژگی آفرودی آن ارتفاع نسبتا بلند این خودرو از سطح زمین می باشد که باز هم توجیه مناسبی برای بردن ساندرو استپ وی به آفرود نیست.

منبع:ایران جیب



نظرات