1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رنو کوییدی که به ایران می آید ،چقدر ایمن است؟

رنو کوییدی که به ایران می آید ،چقدر ایمن است؟

19 مهر 1395
  • 7

رنو کوئید یکی از موفق‌ترین مدل‌های بازار هند، که پیشتر موفق به اخذ هیچ ستاره‌ای در تست تصادفات جهانی NCAP نشده بود، با وجود یک سری تغییرات و استفاده از گزینه‌های امنیتی موفق به کسب یک ستاره شده است.

به گزارش "اتوکار"، رنو پس از اولین آزمایش جهانی کوئید مجموعه‌ای از توسعه‌ها را برای آن در نظر گرفت، چرا که در آن زمان کوئید نتوانست هیچ ستاره‌ای را از NCAP دریافت کند. پس از اینکه این خودرو در بالاترین سطح به مجموعه‌های ایمنی مجهز شد و تغییرات زیادی کرد تنها موفق به کسب یک ستاره شد.

در طبقه بندی NCAP اروپا، یک ستاره به معنای حفاظت محیطی در تصادف است.

 رنو کویید با یک ستاره ایمنی

برای رسیدن به سطح ایمنی 2 ستاره در اروپا، خودرو باید "حفاظت تصادف اسمی" را نمایش دهد. براساس همان روش ارزیابی دو سطح، اولین تست جهانی NCAP در تنظیمات پایه و بدون هیچ امکانات امنیتی اختیاری یا اضافی صورت می‌گیرد و پس از آن تست‌ها به ممکن‌ترین شکل‌های ایمنی درمی‌آیند.

الجندرو فوراس مدیر فنی NCAP جهانی در این خصوص می‌گوید: اغلب به تست مدل پایه خودروها می‌پردازیم. چرا که هیچ تضمین و گارانتی برای گزینه‌های امنیتی خریداری شده وجود ندارد.

این کارشناس فنی گفت: خودروسازها می‌توانند خودروها را امن کرده و در عین حال سود خوبی به دست آورند. این همان کاری است که در بسیاری از کشورها انجام داده‌اند. چرا که مصرف‌کنندگان تا حدود مایل به پرداخت این هزینه هستند.

هدف NCAP این است که به مصرف کنندگان تضمین دهد که تولیدکنندگان خودروهایی ایمن تولید می‌کنند. NCAP در بسیاری از بازارها تاثیر زیادی در امنیت ناوگان حمل و نقل داشته است.

NCAP تائید می‌کند که ضریب امنیت کوئید کم است.در حال حاضر نمونه این خودرو در بازار هند طرفداران زیادی دارد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • الف الف (22 مهر 1395 ساعت 22:46)

    کاش با پراید مقایسه کرده بودید.

  • Panahi Panahi (19 مهر 1395 ساعت 23:00)

    با سپاس از مطالب ارزنده تان
    با مطالعه مشخصات این خودرو بر روی سایتهای مربوط به آن کتملا متوجه می شویم که با یک خودرو کوچک طرف هستیم. به نوعی می توان آن را همان رنو5 سابق برآورد کرد که قرن 21می شده باشه.
    در هر صورت به نظر من این خودرو با قیمت 25 میلیون فقط برای بانوانی مناسب است که در سطح خیابان تردد می کنند و استرسهای خاص خودشان را دارند و از لحاظ متمول بودن در سطحی از رفاه اجتماعی قرار دارند وگرنه همان پراید با دو کیسه هوا جادارتر هم هست.

  • amin.rmfc amin.rmfc (19 مهر 1395 ساعت 18:17)

    از یه طرف مردم بچه دار شن جمعیت افزایش پیدا کنه از یه طرف کوِئید وارد کنید

  • میثم میثم (19 مهر 1395 ساعت 16:46)

    سلام فکر کنم با تمام نواقص باز هم بهتر از پراید باشه

    مجید مجید (29 مهر 1395 ساعت 10:32)

    با توجه به قیمتش که ۱۰ میلیون گرون تره و ممکنه بیشتر هم بشه به نظر من پراید بهتره.
    در واقع باید با ۲۰۶ مقایسه کرده که ۱۰۰٪ ۲۰۶ داخلی با این بی کیفیتی از این بهتره.

  • dsf dsf (19 مهر 1395 ساعت 15:54)

    باید توجه کنیم که رقیب این خودرو پراید هست و قطعاً اگر همین تصویر رو از پراید در تست NCAP می گرفتید تنها شاهد چراغ عقب خودرو بودید آنهم به شرطی که که پراید صندوق دار باشد!

  • سام سام (19 مهر 1395 ساعت 14:33)

    توجه داشته باشید که خواسته یا ناخواسته، بررسی صورت گرفته در مورد امنیت این خودرو توسط افرادی صورت پذیرفته که با خودروهای ایمن تر نیز سرکار داشته و به نوعی یک قیاس بین خوب و خوبتر و عالی دارند. اگر همین خودرو کویید در ایران مورد آزمایش و ارزیابی قرار گیرد، شک نکنید که میزان ایمن بودن خود را در مقایسه با خودروهای پرتیراژ داخلی مثل تیبا و پراید و... نشان خواهند داد.
    واقعیت این است که ما خودروهایی مرگ آور در جاده هایمان داریم ، از خودروهای داخلی گرفته تا برخی مدل های چینی اما میخواهیم این واقعیت را انکار کنیم که بازار خرید مردم ضعیف و متوسط ایران نباید تحت هیچ شرایطی به دنبال جایگزین بهتری برای آنان باشد.