1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رنو با کولئوس، معادلات بازار را به هم می‌زند!

رنو با کولئوس، معادلات بازار را به هم می‌زند!

13 دی 1395
  • 2

سابقه رنو در بازار ایران نشان می دهد که چه در بخش خودروهای مونتاژ داخل و چه در بحث خودروهای وارداتی، موفق بوده است. البته که گاهی این موفقیت تغییر می کرد و کم و بیش احساس می شد. پیش از این واقعیت بازار ایران این بود که مردم ما علاقه زیادی به خرید خودروهای کره ای و ژاپنی داشتند. زیرا وقتی بحث خودروهای با کیفیت به میان می آمد، این ژاپنی ها بودند که خودی نشان می دادند و وقتی حرف از سلیقه و طراحی ظاهری می شود، کره ها خود را با تمام دیدگاه ها تطبیق داده اند.

 شاسی‌بلند 200 میلیونی رنو، معادلات بازار را به هم می‌زند!

باور این مورد سخت بود که یک روز، برندی به غیر از کره ای و ژاپنی بتواند نظر مردم را در سطح گسترده به سمت خود بکشاند و عامه پسند شود. این اتفاق امکان پذیر نبود، مگر اینکه کمپانی تلفیقی از طراحی و کیفیت را به بازار جهانی معرفی کند. امروز رنو با رنسانسی که در یکایک بخش های خود انجام داده است، این کار سخت را به عملی ممکن تبدیل کرده و تا به امروز نتیجه قوی از بازارهای هدف خود گرفته است. احتمال آن ضعیف بود که روزی کیا اپتیما، هیوندای سوناتا LF و تویوتا کمری جمع رقابت سه تای خود را با خودروی چهارمی تقسیم کنند، آن هم تقسیم کردنی که چندان طول نکشید و بعد از آن، گویا رقابت به حکم فرمایی طرف چهارم به پایان رسید. امروز رنو تلیسمان، به عنوان اولین الگو جدید رنو در بازار ایران، به خاطر ظاهر منحصر به فرد، نگاه هر خریداری را به سمت خود می کشاند.

از طرفی کیفیت و عملکرد بالای این خودرو توانسته است رقابت سختی را برای ژاپنی ها پدید آورد. خدمات پس از فروش به نسبت مساعد هم دلیلی شده تا تلیسمان از نظر بسیاری از خریداران، خودرو به صرفه ای شناخته شود. تنها کمتر از سه ماه از معرفی و آغاز فروش رنو تلیسمان در ایران می گذرد که آمار فروش بیش از دو هزار دستگاه را ثبت کرده است و همچنان به این عدد اضافه می شود. برخی محاسبه های بازاریابی نشان می دهد که رنو تلیسمان بعد از چند روز فروش، رقبایی چون کیا اپتیما JF، هیوندای سوناتا LF و کمری هیبرید را کنار زده است. جالب است بدانید که تلیسمان در برخی کشورها به مراتب فروش بیشتری از کره ای های محبوب داشته است.

 شاسی‌بلند 200 میلیونی رنو، معادلات بازار را به هم می‌زند!

حال با گذشت زمان و زیاد شدن تلیسمان در خیابان های تهران و مشاهده جدال تن به تن با حریفانش، خبرهای قطعی از حضور برادر بزرگتر او به گوش می رسد. برادری که 56 روز تا حضورش در ایران فاصله دارد و می خواهد در نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، جنجالی به پا کند. از رنو کولئوس به عنوان یک کراس اوور متوسط اواخر بهمن ماه رونمایی می شود. این خودرو نسبت به نسل خود تغییر ابعاد و کلاس بندی را تجربه کرده و این بار در کنار خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، هوندا CR-V و میتسوبیشی اوتلندر قرار می گیرد. این خودرو به پیشرانه 2.5 لیتری 170 اسب بخاری و 233 نیوتون متری مجهز است. این قدرت از طریق یک گیربکس ایکس ترونیک به چهار چرخ خودرو منتقل می شود. گیربکس ایکس ترونیک نوعی از گیربکس های CVT به حساب می آید که روند فعالیت آن در حالت تخت گاز یا رانندگی اسپرت به طور کلی تغییر می کند و گیربکس CVT را به عنوان یک جعبه دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده واقعی، در اختیار راننده می گذارد. یکی دیگر از ویژگی های خاص کولئوس این است که راننده با توجه به شرایط رانندگی، خودرو را در حالت تک دیفراسیل جلو، دو دیفرانسیل اتوماتیک و دو دیفرانسیل قفل قرار دهد. این ویژگی در کمتر خودرو کراس اووری وجود دارد که راننده خود حالت انتقال قدرت را انتخاب کند. جالب است بدانید رنو کولئوس در قالب یک کراس اوور سگمنت D، با پیشرانه 170 اسب بخار و گیربکس ایکس ترونیک می تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در شرایط ایده آل، کمتر از 9.4 ثانیه ثبت کند و در شرایط عادی و معمولی، حداکثر این عدد به 9.88 ثانیه می رسد. این قدرت و شتاب در حالی در این کراس اوور اصیل فرانسوی یافت می شود که به صورت ترکیبی مصرف سوخت کمتر از 7.8 لیتر را به ازای هر 100 کیلومتر دارد.

در بخش طراحی نمی توان ساده از کنار کولئوس گذشت. این خودرو به عنوان یک کراس اوور متوسط عضلانی شناخته می شود و در بخش های مختلف آن، طراحی گوتیک فرانسوی دیده می شود. خطوط کشیده و طویل بدون اینکه روی بدنه رها شوند، ظاهری جذاب و در عین حال آرامش بخش به کولئوس جدید داده اند. در بخش طراحی داخلی، با اتاقی جادار و با امکانات بسیار طرف هستیم. شما می توانید بروز ترین امکانات رفاهی و ایمنی را در این خودرو پیدا کنید. کولئوس در بازار ایران به امکاناتی نظیر شش کیسه هوا با پوشش 10 نقطه ای، سیستم رادار نقطه کور، سنسورهای پارک با تشخیص شرایط جانبی خودرو، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد هوشمند، شروع حرکت در سربالایی و... مجهز است و توانسته پنج ستاره ایمنی از موسسه Euro Ncap دریافت کند.

 شاسی‌بلند 200 میلیونی رنو، معادلات بازار را به هم می‌زند!

سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سقف پاناورمیک، سنسور نور و باران، روشن شدن مه شکن ها با چرخاندن فرمان، دی لایت، درب صندوق برقی با حسگر حرکتی، استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی، کروزکنترل و محدود کننده سرعت، آینه تاشو برقی، چراغشوی، رینگ 18 اینچ، تودوزی چرم با دوخت سفارشی، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، گرمکن فرمان، سیستم صوتی حرفه ای Bose با نمایشگر RLink2، جی پی اس و منو فارسی و... از امکانات رنو کولئوس نسل جدید محسوب می شود.

جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو در نشست مطبوعاتی چند هفته پیش گفت: سعی داریم تا رنو کولئوس نسل جدید با امکانات فول در بازه قیمتی 200 میلیون تومان عرضه کنیم.

حال با فرض این مسئله می توان فهمید که کولئوس هم راه تلیسمان را در بازار ایران ادامه می دهد و به احتمال زیاد خودروهای رقیب را طی فرایند چند ماهه کنار می زند. با توجه به اینکه هیوندای سانتافه 2017 در نسخه فول قیمتی حدود 230 تا 243 میلیون تومان را دارد و کیا سورنتو هم در همین محدوده قیمتی به فروش می رسد، می توان پیش بینی کرد که کولئوس فرانسوی در بحث قیمت، طراحی و امکانات رقابت را برای کره ای ها سخت می کند. از طرفی میتسوبیشی اوتلندر 2017، تویوتا راو4 مدل 2017 در بحث قیمت و کیفیت هم با فرزند جدید رنو جدال سختی را خواهند داشت. در بحث طراحی و امکانات، کولئوس می توان در سطح فول آپشن ژاپنی ها را کنار بزند.

با توجه به استقبال از کولئوس در بازار جهانی، می توان پیش بینی کرد که اقبال خوبی در انتظار این کراس اوور متوسط فرانسوی است. حال با در نظر گرفتن سابقه به نسبت خوب رنو و حضور قدرتمند تلیسمان، به احتمال زیاد از دو ماه آینده رقابت در بازار کراس اوورهای 200 تا 280 میلیون تومان سختتر از گذشته می شود. امروز رنو با تلیسمان قدرت خود را در بازار سدان های نیمه لوکس نشان داد و حال قصد دارد با کولئوس توانمندی خود را بیشتر از قبل اثبات کند. شاید فردا روزی، این برند فرانسوی برای بازار کمتر از 150 میلیون تومان خط و نشان جدی بکشد. کسی چه می داند!

منبع:ایران جیب



نظرات

  • اشکان اشکان (17 دی 1395 ساعت 06:59)

    دقیقا نکته همینه که توی متن اشاره شده ، قیمت حدود 200 تومنی ، حالا سوال پیش میاد که نیسان ایکس تریل که پلت فرمش دقیقا با این ماشین یکی هست و اصلا توسط رنو نیسان ساخته شده چرا باید با قیمت 248 میلیونی پیش فروش بشه ؟ یعنی 50 میلیون تومان برا فقط اسم نیسان ؟!! والا زیاده !!

  • رضا رضا (14 دی 1395 ساعت 11:41)

    واقعا خیلی سرتره نسبت به کیا و هیوندای و کمری.مخصوصا نوع گیربکسش.