1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. موتور EC5 و EP6 به جای TU5 در محصولات جدید پژو

موتور EC5 و EP6 به جای TU5 در محصولات جدید پژو

22 مهر 1395
  • 2

شرکت ایران خودرو در کنار مراسم کنفرانس خبری مدیرعامل پژو- سیتروئن و مدیر عامل ایران خودرو، 5 محصول پژو که قرار است وارد بازار ایران شود، در معرض دید حضار و خبرنگاران قرار داده است

پژو ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ خودروهایی بودند که برنامه مونتاژ آن ها در ایران آغاز شده است و ۳۰۸ و ۵۰۸ به عنوان محصولات CBU پژو توسط ایران خودرو روانه بازار می شوند. نکته قابل توجه در این برنامه، حضور نسخه های جدید پژو ۲۰۸ و ۳۰۱ بود. خودروهایی که در شماره گذشته به آن ها اشاره شد و خبر ورود آن ها به محوطه ایران خودرو اعلام گشت.

 موتور EC5 و EP6 به جای TU5 در محصولات جدید پژو

 موتور EC5 و EP6 به جای TU5 در محصولات جدید پژو

در این برنامه شنیده ها حاکی از آن بود که پژو ۳۰۱ با سه تیپ وارد بازار ایران می شود. نسخه های حاضر در محوطه ساپکو تیپ ۲ این خودرو بود که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است و سطح امکاناتی قابل قبولی دارد. برخلاف ذهنیت افراد در فضای مجازی، موتور ۳۰۱ از نوع TU5 نیست و با نام شناسایی EC5 شناخته می شود. این موتور توان تولید ۱۱۵ اسب بخار را دارد و تنها به خاطر شباهت چیدمان فنی، در باور برخی افراد TU5 نقش بسته است. گیربکس چهار دنده اتوماتیک و تیپ ترونیک با حالت اسپرت و برفی قدرت ۳۰۱ را به چرخ های جلویش می رسانند. در تیپ۲ پژو ۳۰۱ امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، ترمز ABS،EBD، BA، سیستم کنترل پایداری ESP، کروزکنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان چرمی، سنسور باد لاستیک و شیشه ها و آینه های برقی وجود دارد. در نسخه فولتر از این خودرو، امکاناتی نظیر مانیتور، دوربین عقب و… نصب شده است. به احتمال قوی پژو ۳۰۱ اتوماتیک قیمتی کمتر از ۶۵ میلیون تومان در بازار ایران دارد.

 موتور EC5 و EP6 به جای TU5 در محصولات جدید پژو

 موتور EC5 و EP6 به جای TU5 در محصولات جدید پژو

پژو ۲۰۸ سفید رنگ که اولین بار بود در معرض دید قرار می گرفت، به موتور EP6 با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متر مجهز بود. باز هم برخی فکر می کنند که موتور ۲۰۸ از نوع TU5 است و پیش داوری می کنند. ولی با کمی تحقیق و جستجو می توان فهمید که پیشرانه ۲۰۸ از نوع EP6 است و در نسخه های دیگری چون ۲۰۰۸، ۳۰۸ و ۵۰۸ نصب شده و قابلیت نصب کیت توربو شارژر فابریک پژو در آن تعبیه شده است. گیربکس چهار سرعته اتوماتیک هم قدرت را به چرخ های جلو می رساند. ولی نکته قابل توجه ۲۰۸ حاضر در سالن، این بود که امکانات عجیبی داشت! مثلا این خودرو به چهار کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری مجهز شده است. ولی از نظر امکانات رفاهی در سطح عجیبی قرار دارد. مانیتور، کروزکنترل و سیستم پخش حرفه ای در ۲۰۸ وجود دارد.

ولی در این نمونه خبری از شیشه برقی عقب نیست و به صورت دستی باید شیشه های آن را بالا و پایین برد. همچنین سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله در این تیپ ۲۰۸ حذف شده است و به صورت دستی تنظیم می شود. مه شکن خودرو جلو هم در این خودرو دیده نمی شود. البته پیش بینی می شود که این یکی از نسخه های ساده ۲۰۸ باشد و حداقل برای قیمتی در محدوده ۷۰ میلیون تومان، امکاناتی بیشتر در نظر گرفته شود. باید تاکید کرد که حذف امکانات در این خودرو انجام نشده است و این روزها به عنوان یک خودرو اقتصادی در بازار جهانی فروخته می شود. نمونه چنین سبکی ۲۰۸ در بازار امارات موجود است و ثابت می کند که پژو فقط برای بازار ایران امکانات سطح پایین را انتخاب نکرده است.

شایان ذکر است که پژو ۲۰۸ با امکاناتی مشابه با نسخه حاضر در برنامه ایران خودرو، در بازار امارات متحده عربی، ۵۳ الی ۵۵ هزار درهم قیمت دارد. پژو ۳۰۱ تیپ۲ هم در بازار امارات ۵۱ هزار درهم به فروش می رسد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • مهدی مهدی (25 مهر 1395 ساعت 10:51)

    سلام بارها عرض کردم 208 همان 206 با ده درصد تغییرات فنی بهبود یافته است اما قیمتش 30میلیون بیش از 206 است
    301 همان پرشیاست با 10درصد بهبود اما قیمتش 25 میلیون بیشتر است بخدا اسمش ظلم است با قیمتها
    دنا را از نظر موتوری و بدنه و رنگ 15 درصد ارتقا بدن وبا همان قیمت 43 بخریم بهتره بخدا

  • امیر امیر (22 مهر 1395 ساعت 18:04)

    واقعا با وجود شرکت هایی مثل سایپا و ایران خودرو مردم با ید همچین خودرو هایی سوار بشن اونم با چه قیمت های گزافی
    آخه چرا پراید(تابوت چرخ دار)رو که به 5 تومن نمیرسه مردم باید 20 میلیون بخرن