1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اسفند ماه , آغاز تولید پژو 2008 با 20 درصد ساخت داخل

اسفند ماه , آغاز تولید پژو 2008 با 20 درصد ساخت داخل

31 مرداد 1395
  • 2

درحالی قرار است تولید پژو 2008 با 20 درصد ساخت داخل آغاز شود که طبق نظر مسئولان وزارت صنعت قرار بود تولید خودروهای مدنظر در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو با 40 درصد تولید داخل شروع شود.

 آغاز تولید پژو 2008 با 20 درصد ساخت داخل

براساس قرارداد ایران‌خودرو و پژو، تولید محصولات شرکت مشترک قرار است با 40 درصد ساخت داخل آغاز شود. مدیران وزارت صنعت هم بارها عنوان کرده‌اند که شرط وزارت صنعت برای همکاری‌های خارجی خودروسازان، شروع تولید با 40 درصد ساخت داخل است. این در حالی‌ است که مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو-پژو (ایکاپ) از تولید اولین محصول به نام پژو2008 با ساخت داخل 20 درصد از اسفند امسال خبر داد.

با توجه به این‌که 14درصد از ساخت داخل هر خودرو به فرآیند مونتاژ و رنگ بدنه خودرو اختصاص دارد،‌ بنابراین در ابتدای تولید پژو2008 تنها 6 درصد از قطعات داخلی استفاده خواهد شد. هرچند مدیرعامل ایکاپ گفته که این شرکت ساخت داخل این خودرو را ظرف یکسال به 40درصد خواهد رساند ولی سوال این‌جاست که چه تضمینی برای تحقق این رقم طی یک سال وجود دارد؟

برخی کارشناسان صنعت خودرو معتقدند در حال حاضر تعداد قطعه سازان داخلی که مورد تأیید شرکت پژو باشند محدود بوده و همین امر باعث می‌شود روند افزایش ساخت داخل قطعات محصولات جدید پژو در ایران با کندی همراه شود.

محمدرضا معتمد در همین ارتباط در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دلیل آغاز تولید پژو 2008 با 20 درصد ساخت داخل از اسفندماه سال جاری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌ها قرار شده است این محصول در اسفند ماه سال جاری تولید و در سال 96 به عمق ساخت داخل 40 درصدی برسد.

وی با اشاره به اینکه قطعات و زیر ساخت‌های خودروهای 2008 و 208 شباهت های زیادی با یکدیگر دارند، گفت: مطابق سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خودروسازان داخلی در شراکت با خارجی‌ها دست یابی به عمق ساخت داخل 40 درصدی در سال اول تعریف شده است.

مدیرعامل ایکاپ اضافه کرد: همزمان با مراحل ساخت زنجیره تأمین قطعات خودروهای جدید پژو، قرار شده به زودی گردهمایی قطعه سازان داخلی با شرکای خارجی برگزار شود تا در زنجیره تأمین محصولات فرانسوی تعاملات لازم انجام و داخلی سازی قطعات با سرعت بیشتری همراه شود تا زمینه ارتباط قطعه سازان داخلی با زنجیره جهانی شکل بگیرد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • محمد محمد (31 مرداد 1395 ساعت 17:19)

    ایران خودرو هرچی اپشن روش هست برمیداره تو بازار جدا میفروشه.فقط بوقو فرمونشو بر نمیداره.

  • رضا رضا (31 مرداد 1395 ساعت 13:58)

    به همون خدای که می پرستین به همون پیامبری که قبولش دارین ماشینی که از خارج وارد می شه رو شما دیگه دست کاریش نکنین بزارید از همون خارج کامل و بدون دست کاری داخل وارد بشه به خدا هر چی رو دست کاری کردین به غیر از خرابکاری و بیچارگی برای مردم چیزی نداشتین ما مردم ایران نمی خوام این دو شرکت خودرو ساز داخلی ماشین تولید کنن باید کی رو ببینیم