1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. با جدیدترین محصول پارس‌خودرو آشنا شوید

با جدیدترین محصول پارس‌خودرو آشنا شوید

7 آبان 1396
  • 0

اخیرا جاده‌های کشور میهمان یک خودروی جدید چینی شده که باز هم از گونه کراس‌اوور و از خانواده هاچ‌بک کراس هاست و قرار است در این بخش با محصولاتی نظیر لیفان X50، دانگ فنگ H30 کراس و رنو ساندرو استپ‌وی به رقابت بپردازد. البته C3 کراس را نمی‌توان خودرویی جدید دانست و در واقع این محصول، نمونه ارتقایافته برلیانس H320 است که 5 سانتی‌متر به ارتفاع کلی آن اضافه شده و از سطح زمین تنها دو سانتی متر ارتفاع بیشتر را نسبت به نمونه هاچ‌بک دارد. این خودرو قواعد یک هاچبک کراس را در ظاهر خود دارد و سپر، چراغ ها و برخی طرح های روی بدنه آن حس اسپرت‌تری حتی در مقایسه با رنو ساندرو استپ‌وی القا می‌کند.

 با جدیدترین محصول پارس‌خودرو آشنا شوید

بر روی سقف این خودرو هم باربندی اضافه شده تا چیزی ار رقبا در بحث ظاهری کم نداشته باشد. مدیران خط تولید برلیانس می گویند که پارس خودرو می تواند C3 کراس را با سه نوع تنوع رنگ سقف به بازار عرضه کند و انواعی از سقف‌های سیاه، نقره ای و سفید را در کنار 6 رنگ بدنه در معرض انتخاب خریداران قرار داده است. این خودرو که قیمتی حدود 59 میلیون تومانی دارد، به لحاظ تجهیزات چیز چندانی نسبت به استپ‌وی اضافه ندارد اما شاید طراحی جذاب‌ترش باعث فروش بیشترش شود.

 با جدیدترین محصول پارس‌خودرو آشنا شوید

با اینکه اصول فنی سیستم تعلیق C3 کراس نسبت به H320 یکسان است، ولی از نظر کد فنی و نوع قطعات با نسخه هاچبک متفاوت بوده و این افزایش ارتفاع فقط به خاطر بحث ظاهری انجام نشده است. C3 کراس خودرویی است که بر خلاف تمام برلیانس ها مونتاژی، تنها با گیربکس اتوماتیک به بازار می آید. گیربکس اتوماتیک چهار سرعته این خودرو ساخت کمپانی هیوندای پاورتِک کره جنوبی است که در همان کشور تولید می شود و بعد به خط تولید برلیانس در هر کشوری ارسال می شود. پیشرانه این خودرو مانند خانواده H300 ایک نمونه 1.5 لیتری است که با 1.3 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن‌متر، کراس‌اووری دیفرانسیل جلو است که در هر 100 کیلومتر حدود 7.5 لیتر به صورت ترکیبی سوخت مصرف می‌کند. فرمان C3 کراس از نوع کمکی برقی با سنسور سرعت بوده که نرمی خوبی را به نسبت سایر رقبا دارد.

 با جدیدترین محصول پارس‌خودرو آشنا شوید

برلیانس C3 کراس در بخش امکانات دارای تجهیزاتی نظیر سانروف، ستون فرمان قابل تنظیم، گیربکس اتوماتیک با قابلیت تیپترونیک، شیشه ها و آینه های برقی، استارت بدون کلید، سیستم تهویه برقی، سیستم صوتی و تصویری با قابلیت اجرای GPS، غربیلک فرمان چرمی، ترمز ABS و EBD، و کامپیوتر سفری است. نبود دوربین عقب و کروزکنترل بر روی فرمان در این خودرو و دیگر خانواده H300 از جمله نقاط ضعف بزرگی است که سطح رضایتمندی مشتریان را کاهش می‌دهد.

 با جدیدترین محصول پارس‌خودرو آشنا شوید

منبع هفت صبح


نظرات