1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جوکها به تهران آمدند

جوکها به تهران آمدند

19 آبان 1395
  • 2

شرکت جهان نوین آریا به تازگی موفق شده است تا مجوز واردات خودروهای نیسان را به کشورمان دریافت کند. یکی از خودروهایی که توسط این شرکت به بازار ایران وارد شده نیسان جوک است که از صبح امروز فروش آن توسط این نمایندگی انجام شده است.

 نیسان جوک‌ها به تهران آمدند

نخستین مدلی که به ایران آمده دارای موتوری به حجم ۱۵۹۸ سی سی است. این موتور تنفس طبیعی بوده و از نوع چهار سیلندر خطی می‌باشد. توان تولید این موتور ۱۱۷ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه و گشتاور آن ۱۵۷ نیوتون متر در ۴ هزار دور بر دقیقه است. نیسان جوک با این موتور تنها به صورت دیفرانسیل جلو قابل سفارش است. نیروی موتور نیز از طریق یک جعبه دنده‌ی ضریب متغیر به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می کند. شتاب صفر تا صد جوک با این مشخصات معادل ۱۱.۵ ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند. مصرف سوخت شهری این مدل ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف سوخت جاده ای نیز ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف ترکیبی نیز ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.

سیستم ترمز نیسان جوک نیز در هر چهارچرخ از نوع دیسکی است و دیسک‌های جلو قابلیت خنک شوندگی نیز دارند.

 نیسان جوک‌ها به تهران آمدند

مدل بعدی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است مدل توربوشارژر دار این خودرو است. این مدل مجهز به یک موتور چهار سیلندر خطی با ۱۶۱۸ سی سی حجم است. این موتور می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را در بازه‌ی ۲۰۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز هست و می‌تواند نیسان جوک ار زمانی در حدود ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت جوک با این موتور نیز معادل ۲۱۵ میلومتر بر ساعت است.

مصرف سوخت شهری جوک با این موتور 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف جاده ای آن 6 لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف ترکیبی نیز معادل 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. لازم به ذکر است نسخه توربو نیسان جوک در روزهای آینده به فروش میرسد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • هومن هومن (20 آبان 1395 ساعت 10:36)

    جناب hhgg شما که مرثیه ای هفتاد من کاغذ درباره شعور و فرهنگ سروده اید،متاسفانه خودتان بی فرهنگ تشریف دارید که اگر این طور نبود زیر این پست(نیسان جوکها به تهران آمدند) که درباره واردات خودرو است چنین نظر بی ربطی رو قرار نمی دادید.دوست با فرهنگ عزیز

  • hhgg hhgg (19 آبان 1395 ساعت 15:01)

    با عذرخواهی از تمام با فرهنگها
    فرهنگ چیست و بی فرهنگ کیست؟

    در مورد لغت بالا میتوان اینگونه توضیح داد که فرهنگ یعنی رعایت نکاتی که در زندگی باعث رنجش خاطر خود و دیگران نشود و با هنجارهای اجتماعی همسو بوده و از نظر عرف و شرع قابل قبول باشد.
    در دین مبین اسلام در مورد قضیه فرهنگ چه در کتب دینی و چه در روایات و احادیث به این مهم اشارات و تاکید بسیار شده است، که در واقع همان حق الناس میباشد.

    متاسفانه و صد متاسفانه باید اعتراف کرد که در بسیاری از موارد با کمبود و فقر فرهنگی مواجه هستیم به طوریکه میتوان گفت بی فرهنگها حق فرهنگ دارها را خورده اند.
    در رانندگی کمبود فرهنگ داریم.
    در استفاده از موبایل کمبود فرهنگ داریم.
    در استفاده از اینترنت کمبود فرهنگی داریم.
    دراستفاده از وسایل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس و مترو کمبود فرهنگی داریم.
    دراستفاده از امکانات رفاهی در ادارات و پارکها و سایر اماکن عمومی با کمبود فرهنگ مواجه ایم.
    در استفاده از اماکن تاریخی و باستانی و موزه ها کمبود فرهنگی موج میزند.
    در رابطه با استفاده از وسایلی مانند ماشین موتور و دوچرخه کمبود فرهنگ داریم.
    در صف ایستادن کمبود فرهنگ داریم.نمونه آن را میتوان در صف دریافت غذای محل کار خود ببینید.
    در رابطه با استفاده از سطلهای زباله کمبود فرهنگی داریم.
    در مورد طبیعت و حیات وحش کمبود فرهنگ داریم.
    در مورد مصرف انرژی کمبود فرهنگ داریم.
    در دخل و خرج کمبود فرهنگ داریم.
    در مبایعاتمان کمبود فرهنگ داریم.
    در دوستیها و معاشرات کمبود فرهنگی داریم.
    در برگزاری مراسم مختلف کمبود فرهنگی داریم.
    در وفای به عهد کمبود فرهنگ داریم.
    و...

    اگر بخواهیم این موارد را بنگاریم باید به اندازه یک کتاب چندصد صفحه ای بنشینیم و از فرهنگ و ضد فرهنگ بنویسیم. در موارد بسیار ما از کمبود و عقب ماندگی فرهنگی رنج میبریم.
    مشکل اینجاست که افراد بی فرهنگ خود را افرادی زبل و زرنگ حساب میکنند و دیگران را افرادی بی سرو زبان و ترسو.
    اما خوب است بدانیم که اگر این بی فرهنگیها را کسی میبیند و به ما چیزی نمیگوید دال بر این نیست که او نمیفهمد بلکه او بهتر از هر کس دیگری میفهمد که نمیتوان با چنین افرادی از راه منطق وارد شد چرا که اگر کسی فرهنگ و منطق را درک کند چنین رفتاری از او سر نمیزند.
    پس بیاییم به حقوق دیگران احترام بگذاریم تا به حقوق ما احترام بگذارند.
    نه فرهنگ نشانه ننری و لوس بودن است و نه بی فرهنگی زرنگ بازی است.
    فرهنگ احترام متقابل و ارتقای سطح جامعه است.