1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تولید خودرو های رنو سیمبل و داستر در ایران

تولید خودرو های رنو سیمبل و داستر در ایران

11 مهر 1395
  • 3

منصور معظمی رییس هیات عامل ایدرو و تیری بلوره قائم مقام رنو در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس توافقنامه یک همکاری مشترک را امضا کردند.

این توافقنامه برای ایجاد یک همکاری مشترک میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به امضا رسیده که منجر به گسترش حضور رنو در ایران خواهد شد.

این جوینت ونچر شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است.

دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند. رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را مطابق استانداردهای رنو فرانسه خواهد داشت.

همکاری های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب جوینت ونچر رنو پارس، همچنان ادامه خواهد داشت.

مطابق اعلام گروه خودروسازی رنو، در دومین روز از نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس، این شرکت موفق به امضا توافقنامه ای با سازمان گسترش و نوسازی ایران برای ایجاد یک جوینت ونچر جدید شد که در آن رنو اکثریت سهم را خواهد داشت.

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت در این خصوص گفت: ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که استانداردهای ایمنی و کیفیت را دارا هستند. شرکتهای زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر 12 ساله خود در ایران، شریکی ایده آل برای به انجام رساندن این پروژه است.‎

کارلوس گون، مدیرعامل رنو نیز گفت: بازار خودرو ایران تا سال 2020 دو میلیون ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است. امضا این توافقنامه، مهر تاییدی است بر انتخاب های استراتژیک رنو در ایران. این توافقنامه سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد.

جوینت ونچر جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد بود که قطعه سازان داخلی را حمایت خواهد کرد. در غالب این جوینت ونچر، یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال نیز فعال خواهد شد. با این حساب مجموع ظرفیت تولیدی گروه رنو در ایران 350 هزار دستگاه خواهد بود.

در کنار این جوینت ونچر جدید، رنو همچنان به همکاری کنونی با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب رنو پارس ادامه خواهد داد.

رنو فعالیت خود را در ایران، از سال 2003 با تاسیس یک جوینت ونچر با دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو آغاز کرد. رنو با همکاری شرکای خود تا کنون 500 هزار خودرو در ایران تولید کرده است.

رنو هم اکنون در ایران تندر، تندر پیکاپ، ساندرو و ساندرو استپ وی را تولید میکند

منبع:ایران جیب



نظرات

  • aydin aydin (11 مهر 1395 ساعت 23:11)

    2018 ما زنده ایم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (11 مهر 1395 ساعت 14:18)

    والبته بی کیفیت ترین ماشین های رنو در دنیا

  • جمشید جمشید (11 مهر 1395 ساعت 13:02)

    امیدوارم رنودسترهای وارداتی قبل بزودی از انحصارتعمیراتی نگین خودرو خارج و سرو سامان بگیرند.