1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از مرسدس GLE شاسی بلند کوپه

رونمایی از مرسدس GLE شاسی بلند کوپه

25 آذر 1393
  • 9

سرانجام پس از هفت سال تأخیر، راه‌حل مرسدس برای رقابت با ب‌ام‌و X6 کوپه از راه رسید. رقابتی که پیش‌ازاین؛ آکورا ZDX در آن شکست خورده بود. اما این بار مرسدس قصد دارد تا حریفی قدر برای این خودروی باواریایی به میدان بفرستد.

مرسدس بنز GLE از سال آینده جایگزین کلاس ML خواهد شد. این خودرو یک فیس لیفت و یک تغییر نام را شامل می‌شود. اما نسخه کوپه GLE به عنوان یک کراس آور متوسط اسپرت با سقف شیب‌دارو قسمت عقب با فرم فست‌بک، جلوه‌ای جوانانه‌تر و هیجان‌انگیزتر دارد.

طراحی خودروی کوپه، مخصوصاً در نمای عقب و پهلو همراه با تازگی‌هایی است که کمتر در محصولات بنز دیده شده‌اند. به عنوان مثال چراغ‌های عقب از نوع باریک و عریض می‌باشند و با نواری نقره‌ای رنگ به یکدیگر متصل گردیده‌اند و یادآور کلاس اس کوپه جدید می‌باشند. نمای جانبی نیز با آن سقف شیب‌دار به ایجاد چهره‌ای پویا و چابک کمک کرده است.

با وجود سقف شیب‌دار، فضای عقب برای سرنشینان و فضای بار بسیار مناسب و وسیع می‌باشد که به گفته مرسدس در این کلاس بزرگ‌ترین می‌باشد.

با این وجود همانند ب‌ام‌و، در نمای جلو و همچنین در داخل کابین، تغییری خاص با مدل معمولی GLE مشاهده نخواهید کرد. البته برای ایجاد کمی تنوع، طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و مواد برای پوشش چرم و دکور داخل اتاق استفاده شده‌اند. سیستم COMAND با نمایشگر لمسی 8 اینچی در مرکز داشبورد گنجانده شده و سیستم صوتی بنگ‌اند اولاوسن و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب، سقف شیشه‌ای بازشوی پانوراما، روکش‌های چرمی و تجهیزات الکتریکی از دیگر وارد قابل ذکر می‌باشند.

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

همان‌طور که گفته شد، این خودرو در واقع نسخه اسپرت تر GLE می‌باشد. در واقع این خودرو مدل اصلاح شده ML فعلی و بر روی همان پلتفرم بنا شده است. علاوه بر فیس لیفت در ظاهر خودرو، سیستم تعلیق نیز اصلاح شده و سیستم‌های الکترونیکی نیز بهینه شده‌اند. تقویت سیستم تعلیق باعث گردیده تا احساس سواری بر یک خودروی اسپرت واقعی را داشته باشید. طول این مدل، 1.9 متر، عرض آن 2 متر و بلندای آن 1.73 متر می‌باشد. فاصله بین دو محور جلو و عقب نیز همانند رقیب آن در ب‌ام‌و، 2.915 متر می‌باشد.

در اروپا از موتورهای دیزلی و بنزینی همراه با گیربکس 9 سرعته خودکار G ترونیک با انتقال نیروی دائم به هر چهار چرخ 4MATIC می‌توان یکی را انتخاب نمود. برای نخستین بار، مدل اسپرت GLE 450 AMG Coupé به عنوان یک مدل نسبتاً ضعیف‌تر AMG قابل انتخاب است. این مدل از پیشرانه 3.0 لیتری v6 با توربوشارژر دوقلو و قدرت خروجی 362 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن متر سود می‌برد. این گشتاور از دور موتور 1400 در دسترس می‌باشد! در اصل این مدل پایه موتورهای بنزینی است و برای پر کردن شکاف بین موتورهای معمولی با مدل‌های پرقدرت AMG خلق شده است. حالت انتقال نیروی اسپرت نیز در این مدل خاص، نسبت توزیع گشتاور در محورهای جلو و عقب را به نسبت 40 به 60 برقرار می‌سازد. در حالی که در سایر مدل‌ها، این نسبت 50\50 می‌باشد.

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

این نسخه همچنین از کیت آئرودینامیکی بدنه با اسپویلر لبه آب عقب و چرخهای 21 اینچی آلیاژی (22 اینچی سفارشی) سود می‌برد. مدل دیزلی GLE کوپه از موتور توربو دیزل 3.0 لیتری 255 اسبی و 620 نیوتن‌ متری استفاده می‌کند. اما اوج کار را باید در مدل GLE 63 AMG جستجو کرد. خودرویی که برای رقابت با X6M ب‌ام‌و و همچنین مدل‌های S آئودی کاملاً آماده است. موتور 5.5 لیتری V8 این مدل قادر به تولید 570 اسب بخار نیرو می‌باشد.

مرسدس بنز GLE ماه آینده در نمایشگاه دیترویت حاضر خواهد بود و در سه‌ماهه سوم یا چهارم سال 2015 نیز برای خرید در دسترس قرار می‌گیر

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای عقب

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای عقب

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای کلی

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای آرم

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای چراغ عقب

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای چرخ

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای موتور

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای داخل

 ‌مرسدس بنز GLE -نمای داخل



نظرات

  • Milad Milad (10 آبان 1395 ساعت 03:18)

    جساراتا طولش رونوشتین1.9 متر!! مطمئنا درست نوشته شده??

  • کیهان عسگری کیهان عسگری (28 آذر 1393 ساعت 00:16)

    عالی

  • فوجی فوجی (25 آذر 1393 ساعت 21:53)

    محشرهه..............

  • مرسدس بنظ مرسدس بنظ (25 آذر 1393 ساعت 16:24)

    از x6 بهتره

  • محمدماجد محمدماجد (25 آذر 1393 ساعت 14:10)

    مثله x6شده ولی خوب کپی نیست قطعا چون این یه سبکه میتونن بسازن ولی رقیبی سرسخت واسه x4 خواهد بود

    ادزیو ادزیو (25 آذر 1393 ساعت 21:11)

    رقیبب x6 تحقیق کنین میبینین که BMWبرای سال 2017 یه مدل شاسی بلند که کپی GL-Classهست قراره بسازه بنز اینا در پاسخ به اون نشون داد و به تولید رسوندش

  • صالح انصاری صالح انصاری (25 آذر 1393 ساعت 13:57)

    بهترین جاش همون دوربین دنده قبشه

  • حسن مرسدس بنز حسن مرسدس بنز (25 آذر 1393 ساعت 08:48)

    کاش در ظاهرش اینقدر از X6 تقلید نمیشد و حتی طراحی ظاهر برتری براش نتخاب میکردن که شخصیت بنز حفظ بشه.

    آلمان مبیل آلمان مبیل (18 دی 1393 ساعت 19:08)

    دوست عزیز چون یجورایی میشه گفت که اولین شاسی بلند کوپه رو بی ام و تولید کرده و خوب هم فروخته و موفق بوده(مدل X6) ،یه کلاس نسبتا جدیدیه، تیپ و هیکل و سبکشون طوریه که اینطور به ذهن القا میشه، مثل شباهت کلی خودروهای اسپورت لامبورگینی،فراری،مک لارن و... نسبت به هم، من نظرم اینه که این سبک و استایل این نسل از خودروهاست که اینطور به نظر میاد،وگرنه من فکر میکنم بعیده که مرسدس بنز بخواد از بی ام و یا هر خودروساز دیگه ای تقلید کنه .