1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودروهای جدید فولکس ‌واگن با چه مشخصاتی به ایران وارد می شوند ؟

خودروهای جدید فولکس ‌واگن با چه مشخصاتی به ایران وارد می شوند ؟

17 تیر 1396
  • 0

یک روز بعد از قرارداد سرمایه گذاری توتال در پروژه های نفتی ایران، خبرگزاری های جهان از عقد قرارداد شرکت خودروسازی فولکس واگن برای صادرات دو مدل خودرو درایران خبردادند؛خودروهایی که البته در رده خودروهای لوکس قرار می گیرند.

2 خودروی پاسات و تیگوان محصول کمپانی فولکس واگن آلمان در قراردادی که با شرکت ماموت بسته شده، به زودی وارد بازار ایران می شود.

 خودروهای جدید فولکس ‌واگن با چه مشخصاتی به ایران وارد می شوند ؟

بعد از توافق برجام،خودروسازان آلمانی همانند سایر خودروسازان دنیا پای میز مذاکره با خودروسازان ایرانی قرار گرفتند.بازار 80 میلیونی ایران،بازار جذابی برای آنهاست.هرچند مذاکرات بنز برای تولید خودرو در ایران هنوز به نتیجه نرسیده،اما یک خودروساز آلمانی موفق شده تا با محصولات جدید شانس خود رادر بازار ایران امتحان کند.هرچند که فولکس واگن سابقه همکاری هم با ایرانی ها دارد اما دو محصولی که قراراست به بازار ایران عرضه کند،خودروهایی هستند که بازار هدف مشخصی خواهند داشت.

آنطور که در خبرها آمده، فولکس‌واگن از ماه آینده صادرات خودرو به ایران را پس از ۱۷ سال ازسر خواهد گرفت . فولکس واگن اعلام کرده که این شرکت توافقی با ماموت خودروی ایران برای صادرات مدل‌های تیگوان و پاسات به امضا رسانده است و بر بعضی مناطق تهران تمرکز دارد. منظور از برخی مناطق،به دلیل قیمت محصولاتی است که قرار است،عرضه شوند.البته قیمت و مشخصات دقیق خودروهای جدید وارداتی ایران توسط ماموت خودرو هنوز مشخص نیست، اما با توجه به قیمت ارزی این خودرو گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که تیگوان حدود 250 میلیون تومان و پاسات در محدوده 200 میلیون تومان عرضه شود.

شرکت خصوصی ماموت خودرو که مشغول تولید محصولات اسکانیا در ایران است از ابتدا همکاراصلی فولکس واگن در ایران برای تولید خودروهای سنگین بوده است.

کشش قیمت در بازار خودرو

رده قیمتی که دو خودروی جدید هدف گذاری کرده اند،بالاست.خبرگزاری های خارجی به نقل از شرکت های خودروسازی عنوان می کنند که کشش بازار ایران در دوران پسا تحریم به بیش از 3 میلیون خودرو در سال در بازه زمانی کوتاه و بلند مدت می رسد و بازار ایران برای عرضه خودروهای گران قیمت جذاب است.

البته محصول پاسات فولکس واگن هم در حال حاضر یکی با ۲۸۰ اسب بخار قدرت، گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچه و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاورجز خودروهای لوکس طبقه بندی شده است.

پاسات در کلاس D یا همان سدان سایز بزرگ خانوادگی قرار دارد و در بازار آمریکا در نسخه 1.8 لیتری 4 سیلندر با قیمت 23 هزار دلار آغاز و در مدل V6 به قیمت 34 هزار دلاری نیز می رسد.

این خودرو به احتمال زیاد با موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر به قدرت 170 اسب بخار و دو مدل جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تک و دو کلاچه در ایران عرضه می شود.

خودروی تیگوان نیز در رده خودروهای کراس اورهای سایز متوسط در بازار جهانی است که در محدوده قیمتی 23 تا 37 هزار دلار در آمریکا عرضه می شود.

موتور این خودرو 2 لیتری توربو با 180 اسب بخار و دو جعبه دنده 8 سرعته است که با توانایی شتاب گیری صفرتا صد در 8.5 ثانیه است که یکی از سریعترین کراس اوور های سایز متوسط به شمار می آید.



نظرات