1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. میتسوبیشی میراژ 2016 با آپشنهای بیشتر وارد بازار خواهد شد

میتسوبیشی میراژ 2016 با آپشنهای بیشتر وارد بازار خواهد شد

13 مرداد 1394
  • 0

میراژ‌، هاچ‌بک شهری میتسوبیشی که اخیرا به بازار ایران راه یافته است‌، بزودی با مدل 2016 و آپشن های جدید توسط آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن به بازار عرضه می‌شود.

میراژ کم‌ مصرف‌ترین خودرو بازار ایران است. این خودرو دارای مصرف جاده 3.9 لیتر است که رقم خارق‌العاده‌ای‌ است. همچنین مصرف شهری آن کمتراز 5 لیتر و درنهایت مصرف ترکیبی میراژ عدد 4.6 در 100کیلومتر اعلام شده که این عدد برای نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی کیا پیکانتو اتوماتیک 5.6 لیتر است. دلایل مصرف سوخت پایین میراژ را در این 3 عامل باید بررسی کرد: استفاده ازگیربکس اتوماتیکCVT که درحدود 20‌ تا 30 درصد نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک معمولی (همانندگیربکس پیکانتو) درکاهش مصرف سوخت موثر است‌. عامل دوم استفاده از فرمان تمام الکتریکیEPS است که هیچ نیرویی از موتور نمی‌گیرد و نیروی الکتریکی مورد نیاز خود را به ‌جای پولی اصلی موتور از دینام تهیه می‌کند. در حالی که رقبای میراژ همچون هیوندای آی20 و کیا پیکانتو از سیستم فرمان هیدرولیکی عادی استفاده می‌کنند. و آخرین عامل ضریب آیرودینامیک مناسب میراژ است که درسرعت‌های بالا به شدت درکاهش مصرف سوخت موثر است‌.

میتسوبیشی ادعا دارد که در طراحی اسپویلر (باله) قسمت انتهای سقف و لبه بالای درب صندوق این خودرو از پیشرفته ترین تکنولوژی های طراحی به کمک تونل باد استفاده کرده است که تاثیر زیادی در کاهش ضریب آیرودینامیک این خودرو داشته است. همچنین در پایداری و چسبندگی قسمت عقب این خودرو بسیار تاثیر گذار بوده است.

فرمان تمام الکتریکی این خودرو علاوه بر کاهش مصرف سوخت تاثیر زیادی برافزایش هندلینگ و فرمان‌پذیری این خودرو داشته است. فرمان تمام الکتریکی فرمان پذیری لذت بخشی را برای این خودرو رقم زده است. همچنین در ترافیک سنگین درون شهری آسایش و راحتی راننده را فراهم می‌آورد. بدین نحو پارک کردن با میراژ نسبت به رقبایش عملی لذت بخش است.

طبق اعلام آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران میراژ 2016 با مشخصات جدیدی همچون سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب با نمایشگر بر روی آینه وسط و همچنین آینه الکتروکرومیک به بازار ایران عرضه خواهد شد. آرین موتور اعلام کرده است که بزودی فروش میراژ 2016 را با قیمتی کاملا رقابتی آغاز خواهد کرد.



نظرات