1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودروی مفهومی جدید میتسوبیشی

خودروی مفهومی جدید میتسوبیشی

9 آذر 1393
  • 5

خودروی مفهومی جدید میتسوبیشی

کانسپت جدید میتسوبیشی به نام XR-PHEV نسل بعدی یک کراس اوور کامپکت آینده نگرانه است که ترکیبی از ویژگیهای کاربردی یک SUV، عملکرد و جذابیت چشمگیر یک اسپرت کوپه و موتور هیبریدی الکتریکی می باشد. این موتور علاوه بر عملکرد بالا به لطف سیستم MiEV میتسوبیشی مصرف بسیار پایینی نیز دارد. این سیستم مربوط به موتورهای 100% برقی و هیبریدی میتسوبیشی است که در بعضی خودروهای تولید سری این شرکت کاربرد دارد.

چیدمان سیستم انتقال قدرت این خودروی مفهومی به صورت موتور جلو، دیفرانسیل جلو است که ترکیبی از یک موتور بنزینی 3 سیلندر 1.1 لیتری مجهز به توربوچارجر با قدرت 134 اسب و یک موتور الکتریکی بسیار سبک وزن و جمع و جور با بازدهی بالا و قدرت 161 اسب است. باطری این موتور برقی از نوع لیتیوم یون با گنجایش ذخیره 14 کیلووات ساعت است که زیر کف کابین جاسازی شده است. یک تبدیل کننده قوی که ولتاژ سیستم MiEV را به 700 ولت می رساند که باعث بهبود انرژی و بازدهی موتور برقی و ژنراتور می شود. در موتور بنزینی برای رسیدن به قدرت و مصرف بهینه از سیستم زمانبندی متغیر با کنترل الکترونیکی MIVEC استفاده شده است.

خطوط کناری بدنه به همراه طرح گوه ای شکل ظاهری تهاجمی متمایل به جلو به این طرح مفهومی می بخشد. گلگیرهای بلند و تایرهای بسیار بزرگ به نمای عضلانی آن اضافه می کنند. در سقف این خودرو سیستم شارژ باطری خورشیدی برای بهتر شارژ کردن باطری تجهیزات کمکی در نظر گرفته شده است. در قسمت انتهایی سقف یک اسپویلر فعال با زاویه متغیر تعبیه شده است.

از آنجایی که یکی از اهداف مهم خلق این کانسپت عملکرد بالای این خودرو است، مهندسان و طراحان میتسوبیشی کابینی راننده – محور پدید آوردند که هدف آن انگیزه بخشیدن به علاقه مندان، کنترل دقیق و هماهنگ و القا کردن حس اطمینان به راننده برای کنترل بهینه خودرو و تعادل خودرو در تمام موقعیتها است. ترکیب رنگ تودوزی سیاه و خطهای قرمز اطراف آن برای صندلی سرنشینان و بر عکس آن برای صندلی راننده در نظر گرفته شده تا صندلی راننده در میان دیگر صندلی ها برجسته باشد. هر دوصندلی جلو راحت بوده و حمایت جانبی خوبی دارند ولی برای صندلی راننده حمایت جانبی بیشتری به کار رفته است. صفحه نمایش اطلاعات مدرن به راننده این امکان را می دهد که به سادگی و سرعت تمام از پارامترهای مهم رانندگی مطلع شود. سرعت سنج، دور موتور سنج و دیگر اطلاعات مهم در بالای داشبورد پاین شیشه جلو واقع شده اند تا توجه راننده به جاده منحرف نشود.

منبع netcarshow.com


نظرات

  • دیستور دیستور (14 آذر 1393 ساعت 22:25)

    خیلی خشنه ولی عقبش زیاد جالب نیست - داخلش هم که داره میگه تا چند سال دیگه همه ماشینا صفحه لمسی میشن

  • رعناا رعناا (15 بهمن 1393 ساعت 00:39)

    ♦ عالـــــــــــــــیه ♦

  • لادیزایران لادیزایران (19 آذر 1393 ساعت 21:31)

    توی ایران که ندیدمش قیمتش چند هست ؟

  • تختگاز تختگاز (9 آذر 1393 ساعت 13:15)

    واقعاجذاب ومتفاوت

  • لامبورگینی  سرعت لامبورگینی سرعت (7 آذر 1393 ساعت 18:04)

    verygood