1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. حضور مرسدس بنز کلاس GL مدل 2014 در ایران

حضور مرسدس بنز کلاس GL مدل 2014 در ایران

31 تیر 1393
  • 1

حدود ۳ ماه است که تعداد زیادی مرسدس‌بنز GL مدل ۲۰۱۴ بر روی کامیون‌های خودرو بر در شمال کشور رویت شده‌اند. با دیدن این مدل کمیاب از مرسدس‌بنز که بیشتر در شهر‌های اردبیل و آستارا تردد می‌کنند این سوال در ذهن همه علاقه‌مندان به خودرو پیش می‌آید که آیا این GL کلاس‌ها برای بازار ایران هستند؟ در پاسخ این سوال باید گفت خیر‌، این مرسدس‌بنز‌ها برای فروش در بازار خودرویی ایران نبوده و تنها میهمان چند روزه کشور‌مان هستند.

GL500 مورد نظر که تصویر آن توسط خبرنگار ما در گمرک شهر آستارا تهیه شده است از کشور عمان وارد ایران شده و از گمرک آستارا راهی کشور آذربایجان خواهد شد.

مرسدس‌بنز GL در کلاس شاسی‌بلند‌های فول‌سایز لوکس قرار دارد. اگر بخواهید در ایران یک شاسی‌بلند فول سایز لوکس بخرید تنها یک گزینه برای انتخاب دارید و آن لکسس LX570 است. بنابراین مرسدس‌بنز GL یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازار خودرویی کشورمان محسوب می‌شود تا این کلاس خودرویی را از یکنواختی در بیاورد. این غول‌پیکر آلمانی از یک پیشرانه بزرگ هشت سیلندر خورجینی به حجم ۴٫۷ لیتر سود می‌برد. پیشرانه مورد نظر ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به هر چهار‌چرخ منتقل می‌کند. GL 2014 طبق طرح جدید مهندسین مرسدس‌بنز طراحی شده و از امکانات پیشرفته و زیادی سود می‌برد. مرسدس‌بنز مورد نظر صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۵٫۴ ثانیه طی می‌کند تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) سرعت بگیرد. مصرف سوخت ترکیبی این غول آلمانی ۱۱٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.

GL از جمله مدل‌های مرسدس‌بنز است که رقیبی از جانب کمپانی BMW ندارد. اما چندی پیش رندری از یک شاسی‌بلند در دنیای مجازی منتشر شد که گفته می‌شود قرار است در آینده نقش شاسی‌بلند فول‌سایز کمپانی BMW را بازی کند.این خودرو که X7 نامیده شده می‌تواند در آینده رقیبی جدی برای مرسدس‌بنز GL کلاس باشد. لازم به ذکر است این رندر کامپیوتری تا کنون از طرف کمپانی BMW تایید نشده است.


مرسدس بنزهای GL مدل 2014 در ایران

مرسدس بنزهای GL مدل 2014 در ایران

مرسدس بنزهای GL مدل 2014 در ایران

مرسدس بنزهای GL مدل 2014 در ایران

مرسدس بنزهای GL مدل 2014 در ایران

مرسدس بنزهای GL مدل 2014 در ایران

مرسدس بنزهای GL مدل 2014 در ایران



نظرات

  • امید غلامی امید غلامی (11 مرداد 1393 ساعت 00:23)

    نمیدونم چرا هیچ وقت از ظاهر ماشین های بنز خوشم نمیاد ولی عاشق طراحی داخلی و امکاناتشم مخصوصا مرسدس بنز کلاس GL مدل 2014 ! امکان تصادف با این ماشین یه چیزی نزدیک به صفره!