1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. همه آنچه که باید درباره مزدا MX-5 میاتا بدانید

همه آنچه که باید درباره مزدا MX-5 میاتا بدانید

6 مهر 1393
  • 8

معرفی مزدا MX-5 میاتا مدل ۲۰۱۶ به بسیاری از سؤالات مهم در مورد مدل جدید پاسخ داد؛ امّا در این سؤالات زیادی را نیز برانگیخت. مزدا هنوز اطلاعات رسمی زیادی از این مدل ارائه نکرده است. در این میان، برخی از نکات در مورد میاتا مدل ۲۰۱۶ هستند که بیشتر جلب‌توجه می‌کنند. در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

 مزدا MX-5 نما کلی-میاتا

ارتفاع نشستن کمتر از قبل شده و فضای کابین جادارتر شده است

اولین چیزی که از نشستن در پشت فرمان متوجه می‌شویم، وضعیت قرارگیری نسبت به خودرو و کاپوت است که بسیار مناسب است. راننده نسبت به میاتای قبلی، در ارتفاع پایین‌تری قرار می‌گیرد و درنتیجه حس اسپرتی‌تری منتقل می‌شود. درحالی‌که هنوز با یک کابین جمع‌وجور روبرو هستیم، ولی در مدل جدید به نظر عریض‌تر و دارای فضای بیشتری می‌آید و حتماً دو نفر بزرگ‌سال با حجم بدنی متوسط را با راحتی نسبی جابجا می‌کند.

مزدا MX-5 نمای صندلی-میاتا

دسته‌دنده بی‌عیب و نقص

نمونه ارائه شده که یک خودروی کاملاً مخصوص ژاپن با فرمان سمت‌چپ بود، مسلماً در حالت موتور خاموش قرار داشت. ولی فرصتی فراهم شد تا یکی از بهترین تجهیزات مزاد MX-5 میاتا مورد ارزیابی قرار گیرد. حرکت دست دنده به نظر آرام و صریح می‌آمد. ولی در هر صورت باید در هنگام روشن‌بودن موتور و در حرکت در جاده تست شود.

مزدا MX-5 نمای دنده-میاتا

جزئیاتی تصادفی از خودرو

نخست، قرارگیری موتور در ارتفاعی پایین‌تر و تکنولوژی کاپوت هوشمند است که به این خودرو اجازه می‌دهد که بدون تغییر در بدنه و حرکت دماغه به سمت بالا، بتواند استانداردهای تصادف عابران پیاده اروپا را برآورده کند. دومین مورد، پنل سازه‌ای در زیر موتور است که به جز آن، هیچ تمهید آئرودینامیک دیگری در این قسمت در نظر گرفته نشده است. همچنین اگزوز دوگانه NC کنار گذاشته شده و با یک لوله اگزوز سبک‌تر که دو خروجی دارد، تعویض شده است.

مزدا MX-5 نمای عقب-میاتا

مزدا MX-5 نمای سمت راست-میاتا

مزدا MX-5 نمای جلو-میاتا

منحصراً استفاده از چرخ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی

تایرهای مورد استفاده در نمونه معرفی شده در نمایشگاه از نوع 195/50R-16 یوکوهاما ادون اسپورتس بوده است. این در حالی است که در نمونه طراحی دوم تایرهای 205/45R-17 بریجستون پاتنزا RE050A به کار رفته بود. در عین حال، گروه طراحی می‌دانسته که هیچ سری چرخ و تایر بزرگ‌تری در کار نخواهد بود و بنابراین از شروع کار و طرح‌های اولیه، بر روی چرخ‌های کوچک و کمتر از ۲۰ اینچ کار خود را انجام داده است.

مزدا MX-5 نمای چرخ جلو-میاتا

احتمال یک مدل با سقف سخت

مزدا در مورد سقف بسته در میاتا صحبتی به میان نیاورده است. در همین حال، وقتی سقف نرم به صورت دستی جمع شده باشد، فضای زیادی در پایین آن باقی می‌ماند. درنتیجه، این احتمال می‌رود که دوباره این مدل با یک سقف سخت جمع‌شونده خودکار عرضه شود. البته شکل این سقف در هنگام باز شدن کامل مشخص نیست؛ ولی شاید برای هماهنگی به رنگ سیاه باشد. همچنین دو پنل کوچک در پشت دیافراگم سقف کانورتیبل وجود دارند که بسیار شبیه به آن‌هایی هستند که در مدل‌های NA و NB مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین شاید تجهیزات کلاه نیز برای این مدل معرفی شود.

مزدا MX-5 میاتا

مزدا MX-5 نمای سمت چپ-میاتا

مزدا MX-5 نمای عقب-میاتا

جزئیات دیگری از کابین

خودروی ساخته شده برای ژاپنی‌ها، دارای سیستم هشدار عبور از خط بود که انتظار می‌رود در جاهای دیگر در تریم‌های بالا ارائه شود. البته تکنولوژی استاپ-استارت موتور نیز احتمالاً چنین شرایطی خواهد داشت. فرمان حالتی مورب دارد، ولی تلسکوپی نیست. این خودرو همچنین دارای یک درایو دی‌وی‌دی است که در پشت صندلی‌ها قرار گرفته است. علاوه بر دو پورت USB در وسط داشبورد، درگاه مخصوص کارت‌های SD و MicroSD نیز فراهم شده است.

مزدا MX-5 نمای داخل-میاتا

مزدا MX-5 نمای فرمان-میاتا

مزدا MX-5 نمای داخل-میاتا

زمان‌بندی و نحوه خرید

مطابق آخرین اطلاعات، سفارش‌های مزدا MX-5 مدل ۲۰۱۶ از فوریه ۲۰۱۵ دریافت می‌شود. در همین حال، مزدا یک نسخه مخصوص امریکا در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو نمایش خواهد داد. اگر برنامه مطابق زمان‌بندی پیش برود، تحویل این خودروها از حدود یک سال آینده آغاز خواهد شد.

مزدا MX-5 نمای اگزوز-میاتا

مزدا MX-5 نمای چراغ-میاتا

مزدا MX-5 نمای لوگو-میاتا

منبع پدال


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (7 مهر 1393 ساعت 12:52)

    طراحی داخلی شیک و خوشکلی داره. البته طراحی های مزدا همیشه زیبا بوده و بیش از پیش به سلیقه ی علاقه مندان و دوستدارانش توجه کرده.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (22 مهر 1393 ساعت 17:28)

    پس ما هم بیاییم به علاقه و سلیقه ی دوستدارانمان توجه کنیم تا پیشرفتمان چشمگیر و دوچندان شود.

  • رالی رالی (6 مهر 1393 ساعت 21:45)

    من که خوشم نیومد اصلا جذاب نیست شبیه پورشه های 20 سال پیشه فکر میکنم مزدا به یه تحول کلی نیاز داره

  • اریا رحمانی اریا رحمانی (6 مهر 1393 ساعت 20:04)

    زیاد هم خوب نیست

  • امیر ماشین باز امیر ماشین باز (6 مهر 1393 ساعت 11:56)

    طراحی ظاهری خودرو نسبت به مدل کانسپت که قبل مدل اصلی معرفی شد پایین تر می باشد اما از نظر فنی با توجه عملکرد مدل قبلی میاتا مطمئنا خوب و راضی کننده خواهد بود

  • یوونتوس یوونتوس (6 مهر 1393 ساعت 09:01)

    به نظرم اصلا ماشین خوبی (از نظر ظاهری) نیست. دلیل اصلیش طراحی ضعیف چراغ جلو وعقبشه.

  • جوانلو جوانلو (6 مهر 1393 ساعت 07:10)

    رنگ قرمزش محشره، البته به نظر من طراحی عقب خوردو جالب تره از جلوشه. قوس داده شده در طراحی جلوی خودرو از زیبایی آن کم کرده و می تونست بهتر از اینا باشه.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (22 مهر 1393 ساعت 17:29)

    در مورد طراحی زیبای عقب خوردو با شما موافقم دوست من.