1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. برند لوتوس مجوز واردات گرفت

برند لوتوس مجوز واردات گرفت

3 تیر 1395
  • 2

وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران بالاخره مجوز واردات و عرضه دو مدل "لوتوس الیز" را برای شرکت ایلیا موتور صادر کرد تا از این به بعد شاهد تردد بدون دغدغه این دو مدل لوتوس "الیز 220 Cup" و لوتوس "الیز S" در خیابان‌های کشورمان باشیم.

لوتوس در ایران

اگر به عقب برگردیم در ابتدا این شرکت با ورود مدل لوتوس Evora S سعی کرد توجهات را به سوی خود جلب کند و سپس در طی مراسمی اقدام به رونمایی از دو محصول لوتوس در ایران کرد.

اول از همه با نسخه استاندارد الیزه، یعنی لوتوس الیز S کروکی کارمان را آغاز می‌کنیم تا پس از بررسی مدل استاندارد، مروری هم بر روی مدل اسپرت این کمپانی داشته باشیم. لوتوس الیز اس با داشتن موتور میانی و شاسی آلومینیومی سبک و بدنه دست ساز از جنس فایبر گلاس، کلاس خود را از خودروهای بی شماری که در این سگمنت حضور دارند متمایز می‌سازد و این درحالی است که وزن خودروی لوتوس الیز S به لطف جنس مواد بکار رفته در آن به حداقل رسیده تا هیجانی حیرت انگیز را به رانندگی شما بیافزاید.

از لحاظ طراحی، مدل الیز S چهره‌ای ساده‌تر نسبت به مدل الیز 220 Cup دارد و برای آن پیشرانه‌ای 1.8 لیتری موتور میانی در نظر گرفته شده که باعث تعادل بهتر خودرو می‌شود. این موتور همچنین به سیستم پرخوران سوپرشارژر و کنترل پدال گاز الکترونیکی مجهز شده که در دور موتور 6800 دور بر دقیقه می‌تواند قدرتی 217 اسب بخاری و در دور موتور 4600 نیز می‌تواند گشتاوری 250 نیوتن متری تولید کند.

لوتوس در ایران

لوتوس الیز Cup 220

این موتور در کنار وزن 924 کیلوگرمی، نسبت وزن به قدرت 235اسب بخاری/ تن را بدست آورده که در عمل شتابی 4.2 ثانیه‌ای را به همراه داشته است. البته این تمام ماجرا نیست، چون در خط انتقال قدرت از قفل دیفرانسیل EDL و جعبه دنده‌ای 6 سرعته دستی با نسبت نزدیک دنده‌ها استفاده شده که با کارکرد نرم و دقیق خود چنین شتابی را برای الیز S به همراه داشته است.

پس از الیز S به نسخه اسپرت این خودرو می‌رسیم. لوتوس Cup 220 در جاده‌ها بیشتر قابل توجه است و در حالی که فرمان پذیری آن سبک و نرم باقی مانده است، آیرودینامیک آن ارتقا یافته و ظاهر آن هم متفاوت‌تر شده است.

در واقع لوتوس الیز 220 Cup در مشخصات فنی دقیقا همان چیزی است که مدل S از آن سود میبرد، یعنی بر روی لوتوس الیز 220 Cup از یک موتور 1.8 لیتری سوپرشارژر متصل به جعبه دنده‌ای دستی 6 سرعته با قدرتی 217 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری استفاده شده که می‌تواند در عرض 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، ولی در طراحی ظاهری، چهره‌ای تهاجمی‌تر به خود گرفته و اصولا خصوصیاتی اسپرت‌تر از لوتوس الیز S دارد.

اگر به این مدل دقت کرده باشید، خواهید دید که لوتوس الیزه 220 Cup از حالت کروکی خارج شده و همچنین به فاکتوورهای آیرودینامیکی بیشتر مجهز شده است که در بخش قبل به آن اشاره کردیم. در این خصوص می‌توان یک بامپر تقریبا بزرگ را در زیر سپر، رنگ بندی متفاوت سقف و قسمت انتهایی کاپوت از بدنه، رکاب‌هایی اسپرت را زیر درها و همچنین یک اسپویلر بزرگ و یک دیفیوزر گسترده و بسیار بزرگ را در انتهای بدنه مشاهده کرد.

منبع: عصر خودرو



نظرات

  • ali. ali. (3 تیر 1395 ساعت 15:16)

    به نکتخ خوبی اشاره کردی آقا علی من مزدا 3 دارم جیگرم کباب شد از بس که کف ماشین گیر میکنه این که دیگه خیلی ارتفاع کمتری از مزدا 3 داره

  • علی علی (3 تیر 1395 ساعت 10:24)

    واسه خیابونای تهران مناسب نیست . کفش به همه دست اندازا گیر می کنه