1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کدامیک میتواند جای پراید را در بازار بگیرد؟ کویید یا کوییک؟

کدامیک میتواند جای پراید را در بازار بگیرد؟ کویید یا کوییک؟

18 اسفند 1395
  • 7

به نظر می‌رسد سایپا با این اقدام نسبت به رنو که قصد داشت کوئید را به عنوان جایگزین پراید در بازار عرضه کند، پیش‌دستی کرده و حالا سایپا زودتر از رنو یک خودروی قابل‌رقابت با کوئید را وارد بازار کرده است.

روز دوشنبه گروه خودروسازی سایپا از جدیدترین محصول خود، کوییک رونمایی کرد، نارنجی‌پوشان برای به رخ کشیدن جدیدترین محصول خود حسابی تدارک دیده بودند و با دعوت از علی لاریجانی، رئیس مجلس و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت کوییک را رونمایی کردند.

جدیدترین محصول سایپا قرار است بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود، از سوی دیگر در حال‌حاضر مهم‌ترین خودرویی که زیر ۳۰ میلیون تومان در بازار به‌فروش می‌رسد، پراید است و این خودرو سال‌هاست این بازه قیمتی را قبضه کرده است و سایپا با این محصول، در این رده قیمت حکمرانی می‌کند.

این خودروساز به غیر از پراید، تیبا و ساینا را نیز در این بازه عرضه کرده است اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند به محبوبیت پراید دست پیدا کنند. این در حالی است که رنو به‌عنوان خودروسازی که بیشترین همکاری را با سایپا صورت می‌دهد، بعد از برجام قصد داشت با ورود کوئید به ایران تجربه موفق تندر‌۹۰ را این‌بار در اصلی‌ترین بازه قیمتی بازار یعنی بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان تکرار کند.

 کوئید یا کوییک؛ کدام جایگزین پراید می‌شود؟

گمانی‌زنی‌های اولیه حکایت از آن داشت که کوئید در سایپا تولید می‌شود و جایگزین پراید خواهد شد، اما یکباره پای ایران‌خودرو به میان آمد و آن‌ها به رنو اعلام کردند همکاری این دو خودروساز در صورتی پس از برجام ادامه پیدا خواهد کرد که تولید کوئید به ایران خودرو واگذار شود.

رنو در این بین مانده بود با کدام خودروساز ایرانی فعالیت کند و به فکر حضور مستقل در ایران افتاد و گزینه سوم، یعنی همکاری با سازمان گسترش یا همان ایدرو را برگزید و ایدرو نیز سایت سایپای کاشان را به‌عنوان محل فعالیت جدید رنو در ایران اعلام کرد.

در این بین سایپا که به فکر ادامه حکمرانی خود بر پایین‌ترین بازه قیمتی خودرو بود، در یک‌سال گذشته بیکار نبود و با تغییراتی که روی پلت‌فرم محصولات گذشته خود داد، روز سه‌شنبه از ارزان‌ترین خودروی اتومات بازار، کوییک رونمایی کرد.

به نظر می‌رسد سایپا با این اقدام نسبت به رنو که قصد داشت کوئید را به عنوان جایگزین پراید در بازار عرضه کند، پیش‌دستی کرده و حالا سایپا زودتر از رنو یک خودروی قابل‌رقابت با کوئید را وارد بازار کرده است.

 کوئید یا کوییک؛ کدام جایگزین پراید می‌شود؟

سایپا در تجربه‌های قبلی خود برای جایگزینی پراید، ساینا و تیبا یک و دو را معرفی کرد، اما این خودروها نتوانستند به جایگاه پراید دست یابند، اما حال به‌نظر می‌رسد با ورود کوییک به بازار، با توجه به گیربکس اتوماتیک بلژیکی و طراحی این خودرو و آپشن‌هایی که برای آن درنظر گرفته شده است، تقاضا برای آن زیاد باشد.

این در حالی است که باید دید رنو چه زمانی کوئید را وارد بازار ایران خواهد کرد. به‌هرحال این خودروساز فرانسوی برای رقابت در پایین‌ترین بازه قیمتی بازار قطعا کار سختی در پیش خواهد داشت و باید دید با ورود کوئید به بازار ایران، این خودرو جای پراید را خواهد گرفت یا کوییک جایگزین پراید می‌شود.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • شهرام شهرام (26 تیر 1396 ساعت 11:41)

    من هم نظر شاهین را دارم:

    اگر قیمت گزاری رنو کویید ....تحمیلی.....نباشد و بطور ...مستقل ....وارد چرخه تولید بشه مطمعنا پیروز میدان است ولی ......................با سنگ اندازی نمیزان بیاد

  • مهدی مهدی (19 اسفند 1395 ساعت 23:58)

    کوییک یه ماشین بی هویت است

  • نتانتلات نتانتلات (19 اسفند 1395 ساعت 18:11)

    همون کباب کوبیده خودمون میتونه جای پراید بگیره.

  • علی علی (19 اسفند 1395 ساعت 16:02)

    .اگه بازار ایران آزاد بود و دولت اعلام میکرد که خودروسازان سراسر جهان یه خودرو بین 20-25 با استانداردهای جدید طراحی کنن اونوقت شاهد خودروهای روز دنیا هستیم با قیمت منطقی.امان از دست های پنهان ...

  • asredade asredade (19 اسفند 1395 ساعت 16:00)

    نه کوئید و نه کوییک قیمت منطقی ندارن .کوئید با موتور 3سیلندری و توان 53 اسب بخار و صفر ستاره ی ایمنی .کوییک هم که همون تیبا 2 و ساینا هستش

  • ارمغان ارمغان (18 اسفند 1395 ساعت 16:22)

    مگه میشه پراید جایگزین داشته باشه؟؟؟ اینا که حداقلش 30 به بالا هستن، بابا پولدارا، ملت بودجه شون به همین 20 میلیون پراید هم به زور میرسه بعد شما جایگزین 30 میلیونی پیدا میکنین

  • شاهین شاهین (18 اسفند 1395 ساعت 10:00)

    اگر قیمت گزاری رنو کویید ....تحمیلی.....نباشد و بطور ...مستقل ....وارد چرخه تولید بشه مطمعنا پیروز میدان است ولی ......................با سنگ اندازی نمیزان بیاد