1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بررسی و معرفی کیا ریو 2014

بررسی و معرفی کیا ریو 2014

26 تیر 1393
  • 18

روزهایی که خودروهای جمع و جور مثل کیا ریو نماینده چیزی جز حمل ونقل ابتدایی و ارزان نبودند، دیگر سپری شده است. برعکس، این سدان های کوچک و هاچ بک ها توانایی ارضای محدوده وسیعی از نیازها و خواسته‌ها را دارند. چنین خودروهایی در شهرهای بزرگ که تعداد گاراژ‌ها محدود هستند و یا حتی وجود ندارند، عالی هستند و در مسافرت های طولانی به دلیل مصرف سوخت نسبتا مناسبشان، کمی پول بیشتر در جیبتان باقی می‌گذارند. در میان این کلاس کیا ریو به دلیل ظاهر زیبایش، لیست تجهیزات تحسین برانگیزش و شتابگیری پر انرژی‌اش برجسته است. شاید شما هیچوقت انتظار نداشته باشید که یک خودروی جمع و جور تحسین شما را به خاطر کیفیت سطح بالای فضای داخلیش یا عملکرد پرانرژی اش برانگیزد، اما کیا با مدل ریو از جنبه های مختلف تحسین شما را خواهد برانگیخت. در داخل، ریو به خوبی با مواد کیفیت بالا آراسته شده است و با سطح مناسبی از تجهیزات حتی در مدل پایه تجهیز شده است. وقتی که شما آپشن هایی مثل استارت بدون کلید، تودوزی چرمی و کنترل صوتی را به آن اضافه کنید، کیا ریو تبدیل به ماشین محشری می‌شود. ریو ماشین جاداری نیز هست، مخصوصا اگر مدل هاچ بک آن را انتخاب کنید.

 مزدا 2 مدل 2015

در حرکت، ریو به عنوان یک ماشین جمع وجور سریع است، و در حرکت در بزرگراه ها کاملا توانا و سرحال می‌باشد. اگر دلیلی باشد که نخواهید پولتان را برای کیا ریو 2014 خرج کنید، می‌تواند ضعف ماشین در کیفیت سواری و هندلینگ پیچیده‌اش باشد. سواری شلوغ و پر سر وصدایی دارد و به صراحت باید گفت که در جاده های کیفیت پایین راحت نیست، و این وقتی که با صدای زیاد تایر و باد ترکیب می‌شود، در مسافرت های طولانی آزار دهنده می‌شود. هندلینگ توانا است اما نمی توان آن را اسپرت دانست، بنابراین اگر تفریح اولویت باشد، ریو در این زمینه نیز شما را ناامید خواهد کرد. اگرچه ما فکر می‌کنیم که اکثر خریداران از این نکات منفی چشم پوشی خواهند کرد، انتخاب های عالی زیادی در این کلاس وجود دارند. فورد فیستا 2014 یکی از انتخابهای ما است به لطف مصرف سوخت تحسین برانگیزش، سواری بهبود یافته و اسپرتش. از لحاظ سطح کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در داخل کابین نیز به خوبی در سطح کیا ریو می‌باشد. شورولت سونیک 2014 مخلوطی از شتابگیری سریع، راحتی و امکانات مشابه را ارائه می‌کند به اضافه اینکه لذت رانندگی بیشتری نسبت به کیا به شما می‌دهد. اگرچه اکثر خودرو های جمع وجور مصرف سوخت رضایت بخشی دارند، اگر شما بسیار سفر می‌کنید شاید بخواهید که نظری هم به تویوتا پریوس C مدل 2014 با مصرف سوخت ترکیبی 5.5 لیتر در 100 کیلومتر که گرانتر است نیز بیندازید. انتخاب جدی دیگر دوقلوی مکانیکی ریو یعنی هیوندای اکسنت 2014 است که آن هم ویژگی های با ارزشی دارد. تمام خودرو هایی که نام بردیم انتخاب های خوبی هستند، اما اگر شما غرق در استیل و تجهیزات کیا ریو شوید احتمالا دیگر به بقیه لیست خودرو ها توجهی نکنید.

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

کیا ریو 2014 خودرویی جمع و جور و 5 نفره است که در دو مدل سدان و هاچ بک چهار درب و در سه تیپ LX، EX، و SX عرضه می‌شود. تیپ پایه LX شامل تجهیزات استانداری از قبیل رینگ های 15 اینچی استیل، آینه های برقی مجهز به گرمکن، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60، کامپیوتر سفری و سیستم صوتی با 4 بلندگو، رادیو ماهواره ای، ورودی اضافی برای سیستم صوتی و پورت ورودی برای iPod/USB.

اگر برای تیپ LX گیربکس اتوماتیک سفارش دهید، با سفارش پکیج Power، شیشه های برقی، قفل مرکزی و دسترسی بدون کلید در اختیار شما قرار می‌گیرد. در تیپ EX علاوه بر موارد فوق می‌توانید از کروز کنترل، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، تودوزی پارچه‌‌ای با کیفیت بهتر، زیر دستی جمع شونده برای صندلی جلو، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی با 6 بلندگو نیز، بهره ببرید. پکیج Convenience رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، آینه های برقی جمع شونده، فرمان و دسته دنده با روکش چرمی، چراغ نقشه خوانی، تزیینات داخلی با مواد کیفیت بالاتر، دوربین دید عقب، صفحه نمایش کوچک لمسی، ارتباط بلوتوثی برای تلفن و سیستم صوتی و رابط سیستم کنترل صوتی Uvo را به امکانات فوق اضافه می‌کند.

به این امکانات می‌توانید پکیج Eco را نیز اضافه کنید، که خودرو را به سیستم توقف و حرکت اتوماتیک (Start-Stop) برای صرفه جویی در مصرف سوخت مجهز می‌کند. تیپ SX شامل امکانات پکیج Convenience و Eco به علاوه رینگ های 17 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت، چراغ های حرکت در روز و عقب LED، اگزوز دوبل و پدل شیفترهای پشت فرمان می‌باشد. با سفارش پکیج Premium امکاناتی مانند سانروف، دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، تودوزی چرمی، مسیریاب ماهواره‌ای و صفحه نمایش بزرگتر در اختیار شما قرار می‌گیرد. تنها آپشن سفارشی برای تمامی تیپ ها و پکیج ها، آینه داخلی الکتروکرومیک است.

 مزدا 2 مدل 2015

قدرت و عملکرد موتور

کیا ریو مدل 2014 مجهز به موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری به قدرت 138 اسب بخار و گشتاوری در حدود 167 نیوتن متر است. یک گیربکس 6 سرعته دستی در تیپ LX استاندارد است، در حالی که یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در تیپ LX سفارشی و در دیگر تیپ ها استاندارد می‌باشد. در آزمون های انجام شده، کیا ریو SX هاچ بک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت معادل 9.7 ثانیه را ثبت کرد، در حالی که این زمان برای مدل سدان آن 9.4 ثانیه ثبت شده است که حدود یک ثانیه سریعتر از میانگین کلاس خود در هر دو مدل است. از لحاظ مصرف سوخت در کلاس خودش متوسط به حساب می‌آید، در سیکل ترکیبی برای هر دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک مصرفی برابر 9 لیتر در 100 کیلومتر (10 لیتر در شهر و 7.5 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) دارد. با کمک سیستم اتوماتیک توقف و حرکت، کیا ریو EX با پکیج Eco و تمامی مدل های SX در شهر مصرفی برابر 9.8 لیتر را ثبت کرده ‌اند، در حالی که مصرف سیکل ترکیبی و اتوبان در همه آنها برابر است.

ایمنی

تمامی مدل ها و تیپ های کیا ریو 2014 به صورت استاندارد مجهز به ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، کنترل پایداری، کیسه های هوای جانبی در جلو و کیسه های هوای پرده ای در دو سمت هستند. دوربین دید عقب در تیپ EX سفارشی و در تیپ SX استاندارد است. در آزمون های انجام شده توسط مراجع رسمی، کیا ریو موفق به دریافت 4 ستاره از 5 ستاره برای حفاظت کلی از سرنشینان در برابر ضربه شد که 4 ستاره برای برخورد روبرو و 5 ستاره برای برخورد جانبی می‌باشد. در آزمون ترمز انجام شده، ریو SX هاچ بک برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر به 36 متر مسافت نیاز دارد، در حالی که مدل سدانش به 37 متر، که هر دو مقدار از متوسط کلاس خودرو بهتر هستند.

طراحی داخلی و امکانات خاص

کابین کیا ریو طراحی شیک اما متعادلی دارد، با کمی تم اروپایی. کیفیت مواد در مدل پایه LX حرفی برای گفتن ندارد، اما سطوح نرم اضافه شده، زیر دستی ها و تزیینات جذاب فلزی در تیپ های بالاتر، کابین ریو را تبدیل به یکی از بهترین ها در بین ماشین های جمع و جور می‌کند. کنترل های صوتی و تهویه به راحتی قابل استفاده هستند، در حالی که در دسترس بودن ارتباط سیستم صوتی Uvo خود امتیاز دیگری است. اگرچه ما کیفیت تشخیص صدای آن را در حد سیستم Sync فورد نیافتیم (در حالی که هر دو بر پایه ماکروسافت بنا شده اند)، صفحه نمایش لمسی آن به راحتی قابل استفاده است و از بیشتر رقبایش کار کردن با آن راحت تر است.

توجه کنید که اگر خودرو را با سیستم مسیریاب تجهیز کنید، رابط Uvo حذف می‌شود. با اینکه سیستم مسیریاب کنترل صوتی خود را دارد، اما شامل کنترل های Uvo برای سیستم صوتی نمی‌شود. کیا ریو از لحاظ فضا و راحتی امتیاز خوبی می‌گیرد. حتی رانندگان قد بلند نیز پشت فرمان قابل تنظیم آن در چهار جهت (در تیپ های EX و SX) احساس راحتی می‌کنند، در حالی که صندلی عقب فضای قابل رقابتی را عرضه می‌کند.

وقتی به فضای بار می‌رسیم، مدل سدان با دست و دل بازی فضای باری به میزان 390 لیتر در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که مدل هاچ بک 420 لیتر فضای بار در اختیار شما قرار می‌دهد، که میزانی کم در این کلاس است. در صورتی که صندلی های عقب را در مدل هاچ بک تا کنید فضای بار به میزان قابل قبول 1410 لیتر می‌رسد. توجه کنید که صندلی های عقب کاملا به صورت صاف تا می‌شوند.

تجربه رانندگی

ما فقط تیپ SX را تست کردیم، بنابراین نتایج بدست آمده و حس رانندگی بیشتر مربوط به این مدل با چرخ ها و تایر های بزرگتر و سیستم تعلیق سفت تر نسبت به تیپ های LX و EX می‌باشد. کیا ریو SX در پیچ ها مطمئن است اما مطمئنا بهترین هندلینگ را در این کلاس ندارد. در مجموع، سواری کیا مواج است و کوبندگی آن بستگی به کیفیت جاده دارد. اگر سواری نرمتر برایتان اهمیت دارد، تیپ EX انتخاب بهتری است. اگر به دنبال خودرویی کوچک هستید که هندلینگ بهتری داشته باشد، سونیک و فورد فیستا ارزش یک بار آزمودن را دارند. موتور 1.6 لیتری کیا ریو یکی از قوی ترین موتور ها در کلاس خودش است و شتابگیری تحسین برانگیزی به عنوان یک خودروی جمع و جور دارد. در شتابگیری های سریع موتور کمی پر سر و صدا است، و در کنار آن با وجود صدای بالای باد و لاستیک ها، کابین را از سکوت و آرامش محروم می‌کند.

 

فروش ریو 2014

 

فروش ریو 2014



منبع 1car.ir


نظرات

  • امین  ع امین ع (29 تیر 1393 ساعت 13:58)

    ماشین دوست داشتنی هست من ریو LS دارم معایب داره اما ماشین شهری خوبیه با کولر مصرف بنزینم تو شهر 8 هست تو جاده تا صدی 6 سوزوندم . کولرش آلیه هرکی میشینه کنارم میگه خاموشش کن . اما معایبش ترمز بد ، دیسک ضعیف و ایینه هاش نقطه کور داره .اما در کل راضی هستیم اما این مدل 2014 خیلی زیباست حیف قیمتش خیلی زیاده اگه اینقدر پول داشتم حتما میخریدم 5 درشو .

  • صدیق صدیق (27 تیر 1393 ساعت 18:03)

    ماشین خوبی از آب در اومده مخصوصا من از طراحیش هم داخلی هم خارجیش خوشم میاد اگه میتونستم بخرمش، حیف...

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:26)

    برخی از ویژگی های این خودرو
    چراغ های اتومات جلو.
    تهویه اتومات + تهویه صندلی راننده.
    گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک.
    رینگ های 17 اینچی با تایرهای 205/45 در جلو و عقب.
    سنسور عقب + سنسور باران.
    فرمان (با نیروی کمکی) برقی.

  • تنبور تنبور (2 مهر 1393 ساعت 12:37)

    تو ایران هم اومده 88 میلیون تومان

  • ایماژ ایماژ (30 شهریور 1393 ساعت 03:00)

    زانوی نفرات عقب به صندلی جلو نمیخوره، کولر تقریبا همون کولر قبلیه، از لحاظ ارگونومی ماشین کاملا به روزه و امکاناتی که در اختیار راننده میذاره میشه گفت کامله، البته در مقایسه با ماشین‌های هم سطح خودش. فرمان کاملا نرم و در سرعتای بالا سفت میشه، رانندگی با ریو 2014 مخصوصا توی جاده عالیه توی شهر هم به خصوص شهرای شلوغ به لحاظ سایز ماشین وفرمان پذیریش ایده آله.

  • ایماژ ایماژ (30 شهریور 1393 ساعت 02:53)

    و کلا اهل کم آوردن نیست، دوستانی که تجربه ی رانندگی با ریوی سایپا رو دارن حتما متوجه میشن من چی می گم، شتاب اولیه ماشین عالیه و تو دنده ی 2 سنگ تمام میذاره، من شخصا عاشق این ماشین شدم و از خرید پشیمون نیستم و این رو هم عرض کنم اگه دنبال ماشین نرم وکم صدا هستید اکسنت و یاریس احتمالا گزینه های بهترین چون ریو بیشتر حس یه اسب وحشی رو میده تا یه ماشین با کلاسه خانوادگی، راجع به اتاق هم باید بگم که بسیار عالی طراحی شده و دیگه مثل ریوی قدیمی زانوی نفرات عق

  • ایماژ ایماژ (30 شهریور 1393 ساعت 02:46)

    سلام، مرسی ار Car. Ir بابت معرفی ریو. من از سال 90 ریو سایپا رو تا دوماه پیش یعنی 4/94 داشتم. الانم ریو 2015 خریدم، البته به قیمت منطقه آزاد، باید خدمت دوستان عرض کنم این ماشین با توجه به اینکه یک سدان کوچک شهریه تقریبا میشه گفت آید آله، ایرادی ریوی قدیمی یکی ترمزی ضعیف بود و دیگه صدای توی اتاق البته تو ساعتای بالا، ایراد ترمز تو ریو 2015 برطرف شده و ترمز در حد قابل قبولی ارتقا داده شده، ولی راجع به صدای توی اتاق با توجه به رینگای 17 اینچی و لاستیک 215 هنوز توی جاده های ناهموار مقداری صدا و کوبش حس میشه که البته این تا حدی به طبیعت ریو برم گرده، کلا به نظرم یه سرانه که ادای اسپرت در میانه، اما خدمت اون دوستانی که گفتن موتور ضعیفه باید عرض کنم در عمل موتور 1400 این ماشین بسیار عملکرد عالی داره و به نسبت موتور 1500 ریو قبلی به صورت کاملا محسوس قویتر شده و هر جور

  • غمگسار غمگسار (29 شهریور 1393 ساعت 15:13)

    واقعا در حال پیشرفت هستندو ما همش درجا می زنیم.ما با خرید محصولات خودرو کشورمون به نام حمایت از صنعت خودرو و اشتغال داخلی فقط در حق فرزندانمون خیانت می کنیم.و عقب مونده بار میاریمشون.

  • جوانلو جوانلو (27 شهریور 1393 ساعت 00:01)

    فقط موتورش ضعیفه، 1400 سی سی

  • اریا رحمانی اریا رحمانی (24 شهریور 1393 ساعت 21:06)

    مدل قدیمیش که عالی بود این هم لابود عالی دیگه

  • نیماکورکی نیماکورکی (24 شهریور 1393 ساعت 14:24)

    عااالیه

  • محمدرضضا محمدرضضا (4 شهریور 1393 ساعت 12:49)

    طراحی شیکی داره . ولی فکر کنم موتور زیر 1.8 باشه که میتونه نقطه ضعف این ماشین باشه ....

  • امین  ع امین ع (28 مرداد 1393 ساعت 11:17)

    5 درش خیلی خوشگله اما خیلی گرونه . رنگ قرمزش عالیه ، بسوزه پدره بی پولی ;-(

  • صالح انصاری صالح انصاری (6 مرداد 1393 ساعت 13:03)

    مگه آدم مریضه النترا رو ول کنه بیاد از این آشغالا سوار شه!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟°¿°¿°¿°¿¿¿¿¿¿{■{♤♤■<■》●<♤۸♤♤■□●}]}■>¡《¤¤¤●■●|>●•`•°°•○□■♤}[[][{|~\♤♡■》■♤u¡{}[





    {{■

  • ممججتتببی ممججتتببی (4 مرداد 1393 ساعت 12:56)

    تو کشورمون ما عادت کردیم ، ماشینها را فقط با یک شکل ببینیم ، مانند پیکان که تاآخر شکلش عوض نشد، یا 405 و پارس یا پراید که چنیدین ساله تغییر نکردند. ولی از آن ریو که داخل ایران هست تا این ریو مدل 2014 تفاوت از زمین تا آسمان است. کاش صنعت خودرو ما هم از این انحصار دربیاد و مسئولین ایران خودرو و سایپا سرشون را از زیر برف در بیاورند. ببینند آنچه که به عنوان پیشرفت صنعت خودرو هست و فقط فکر درآمد بیشتر از بازار انحصاری نباشند.

  • عشق اتومبیل عشق اتومبیل (2 مرداد 1393 ساعت 15:32)

    چرااین درایران استفاده نمیشه ویک مدل قدیمی ازش هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!