1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. محصولی دیگر از جک در ایران , اینبار نوبت به کراس اور s2 رسید

محصولی دیگر از جک در ایران , اینبار نوبت به کراس اور s2 رسید

5 مرداد 1395
  • 7


JAC چین از کراس‌اوور کوچک خود جک S2 در 31 ماه آگوست سال 2015 رونمایی کرد. قیمت S2 از قیمت پایه 60 هزار یوآن (9,800 دلار) شروع شده و به 80 هزار یوآن (13,000 دلار) ختم می‌گردد. این یعنی در چین با قیمتی کمتر از لیفان X50 عرضه می شود، و این نکته حساس ماجرا است که در صورت ورود S2 به ایران، مونتاژ کاران کرمانی در این خصوص چه سیاستی را اتخاذ خواهند کرد.

ما امروز یک نمونه از این خودرو را در جاده مخصوص شکار کردیم و باید بگوییم بهترین بخش جک S2 اتاق و تریم داخلی آن است که از نمایی بسیار هماهنگ و چشم نواز بهره می برد و به نظر می رسد جی.ای.سی چین بلند پروازانه در صدد برند سازی و رسیدن به یک استایل مشترک برای تمامی سگمنت هایی که در آن خودرو تولید می کند است. شاید امروز این حرف چیزی در حد یک شوخی به نظر برسد ولی با نگاهی به تاریخچه نه چندان دور خودروهای کره ای و حتی پیش تر از در آن صنعت خودروسازی ژاپن، شاید بتوان این شوخی را جدی گرفت. عمده رنگ به کار رفته در کابین خودرویی که ما رویت کردیم قرمز، مشکی و کروم بود که کاملاً منطبق و هماهنگ با رنگ بدنه بوده و صندلی‌های دو رنگ، دوخت قرمز و دستگیره‌های کرومی مات در سرتاسر کابین آن حتی بر روی فرمان چرمی با دوخت قرمز رنگش قابل مشاهده است.

صفحه لمسی زیبا و جوان پسندش همگونی خاص و تحسین برانگیزی در میانه داشبورد با سایر تجهیزات پیرامون خود دارد که به نظر ما در سبقت آزاد از تاچ و منوی خوبی برخوردار بود. و بدیهی است چینی ها به راحتی نبض سلیقه مشتریانی که جذب بازار خودروهای ارزان ‌قیمت می شوند را با این چنین صفحه نمایشهایی در دست می گیرند. مانیتور S2 تمامی عناصر پایه و استانداردی را که باید، مانند سیستم جی پی اس ، بلوتوث، اتصال USB را دارا می باشد.

در زیر مانیتور سیستم تهویه همانند آنچه در جک اس5 دنده ای پیشتر دیده ایم وجود دارد که برعکس s5 و البته در دمای 42 درجه ای ظهر تابستانی متاسفانه کولر S2 سرمایش قابل قبولی نداشت. هرچند با توجه به اینکه این صرفا یک خودروی نمونه برای تست بود قضاوت کمی زود به نظر می رسد.

فضای پای برای سرنیشان جلو کاملا مناسب بوده و برای سرنشینان عقب متوسط به نظر می آید.

چراغ سقفی با مابقی محصولات JAC که ما در ایران دیدیم تفاوت دارد، چرا که نمونه تست شده سانروف نداشته و مجموعه چراغ سقفی فاقد کلید های سانروف می باشد. اما ریل‌های کرمی رنگ سقفی آن نیز بسیار بزرگ بوده و کاملاً کاربردی هستند. و با نوار کرومی نصب شده در دور شیشه‌ها و رنگ دستگیره ها تطابق دارد بدنه این خودرو بسیار دقیق و هماهنگ طراحی شده است. روی ستون C کنار لچکی شیشه عقب آرم S2 با خوش سلیقگی درج شده است. رینگ‌های آلومینیمی ما را سورپرایز کرد. رینگهای جذاب و زیبایی که جلوه ای خاص به رخ این خودروی زیبا داده اند و برخلاف عادت قدیمی و اذیت کننده چینی ها، اینبار سعی کردند از سایز مناسبی استفاده کنند ، البته با ارفاق!

و علاوه بر آن، کالیپرهای ترمز هم همرنگ بدنه خودرو هستند که در مجموع زیباست. اسپویلر سقفی این خودرو بزرگ بوده و چراغ‌های عقب آن نیز بزرگ هستند، همچنین لوگو جک نیز از ابعاد بزرگی برخوردار است هرچند زمزمه هایی مبنی بر این تغییر این لوگو توسط جی ای سی شنیده می شود و باید دید آیا از لوگوی جدید جک اس 2 بهره مند خواهد شد یا نه! از ظاهر این چینی جذاب ایراد خاصی نمی توان گرفت به‌ جز انباره اگزوز آن که مطابق عادت اکثر چینی ها در دید قرار دارد. اما گذشته از این موارد آیا جک اس2 می‌تواند موفقیت بزرگی را در زمینه فروش تجربه نماید؟ پاسخ این است که هنوز هم جک برند چندان شناخته شده‌ای در چین نیست و شبکه فروشندگان آن نسبتاً کوچک است.

جک S2 از یک پیشرانه 1.5 لیتری و 4 سیلندر نیرو می‌گیرد که GREEN JET نام دارد. این پیشرانه نسبتاً سریع و تا حدی هم دوستدار محیط زیست است. توانی که از آن استخراج می‌شود معادل 113 اسب‌ بخار و گشتاور آن نیز برابر با 146 نیوتن ‌متر است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس 6 دنده دستی و یا CVT عرضه می‌شود. از لحاظ جایگاه نیز این خودرو مابین مدل S1 و S3 قرار می‌گیرد. مدل S1 قرار است که در آینده‌ای نزدیک معرفی شود.

 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


 جک s2 در ایران


منبع: سبقت آزاد



نظرات

  • رضا رضا (6 مرداد 1395 ساعت 13:48)

    موتورش ضعیفه ولی برا جاده های ایران زیادم هست. اما خداییش قشنگه

  • علی علی (6 مرداد 1395 ساعت 09:20)

    با سلام به هموطنان عزیزم
    جعبه خوشکلیه حیف موتور پراید روش سواره
    به پای تیلر کشاورزی نمیرسه

  • مجتبی مجتبی (6 مرداد 1395 ساعت 08:10)

    حیف موتورش که خیلی ضعیفه

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (5 مرداد 1395 ساعت 17:00)

    ماشین طراحی خوبی داره ولی گزارش کامل همه سیستمهای ماشین رو توضیح نمیده.تو ایران فروش خوبی میکنه اگر قیمتش هم مثل طراحیش خوب باشه.

  • مهرداد مهرداد (5 مرداد 1395 ساعت 12:36)

    سلام . یعنی چی همش کپی برداری اینم از سانتافه اسپرت کپی کردن خدا میدونه این اشغال چینی کی تمومی داره

  • یاشار یاشار (5 مرداد 1395 ساعت 11:06)

    سلام. واااای این عااااالیه. حتما میخرمش

    علی علی (12 مرداد 1395 ساعت 11:36)

    واااای یاشاااا جوووون