1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از یک پیکاپ ژاپنی جدید در ایران +تصاویر

رونمایی از یک پیکاپ ژاپنی جدید در ایران +تصاویر

9 خرداد 1395
  • 4

پیکاپ تنومند و قدرتمند ایسوزو برای اولین بار در نمایشگاه شیراز توسط بهمن موتور رونمایی شد .

پیکاپ ایسوزو

بازار سنتی وانت های ایران سال هاست که بارش را بر دوش وانت های تاریخ گذشته ای همچون وانت نیسان و وانت پیکان می کشد . این در حالی است که جهان به سمت کامیونت ها برای امنیت بیش تر خودرو در عین حمل بار با حجم بیش تر پیش رفته است و پیکاپ های تنومند به بازار معرفی شده اند که در عین حمل باری با ظرفیت حدود یک تن ، عملکردی مشابه خودروهای شاسی بلند دارند و ابهت مشخصات فنی آن ها هر مسیر آفرودی را به چالش می کشد . بازار خودرو ایران که تا کنون از حضور چنین خودروهایی بی بهره بوده است میدان رقابت را به پیکاپ های کوچک چینی واگذار کرده است که عمدتا عملکرد حمل بار و آفرود در آن ها به حد قابل قبولی نمی رسد . در حالی که قانون منع واردات خودرو های بالای 2500 سی سی بنزینی در ایران حکمفرماست ، گروه بهمن مهمان تنومندی را برای عرضه بازار ایران اماده کرده است که می تواند بزرگترین سنت شکن بازار پیکاپ های ایران باشد . این پیکاپ جدید ایسوزو D-MAX نام دارد و ضمن بهره گیری از برندی ژاپنی ، مشخصات فنی و هندسی آمریکایی را در پس چهره اش مخفی کرد است . D-MAX از سال 2002 به خطوط تولید ایسوزو پیوست و از آنجا که قرار بود این وانت کشش را بیش از قدرت در مشخصات فنی اش بگنجاند ، ایسوزو به سراغ توسعه پیشرانه های دیزلی رفت که گشتاور به مراتب بیش تری در مقایسه با خودروهای بنزینی تولید می کنند و گشتاور بیش تر به معنی کشش بهتر به خصوص برای خودرویی در این کلاس است.

گروه بهمن به واسطه عرضه موفق کامیونت های ایسوزو و استقبال بی سابقه مشتریان ، در راستای توسعه محصولات این برند معتبر ژاپنی ، پیکاپ ایسوزو D-MAX را با موتور قدرتمند 3 لیتری بنزینی در دستور کار آینده قرار داده است . این پیکاپ تا کنون در دو نسل به تولید رسیده است که نسل جدید آن را سال 2011 روانه بازار شده است اما مدل مورد نظر بهمن موتور برای تولید و عرضه در بازار ایران ، نسل اول این خودرو است که تا کنون در 13 کشور جهان به تولید رسیده و در زمره پرفروش ترین پیکاپ های جهان قرار دارد.

ایسوزو D-MAX به پیشرانه 3 لیتری توربو دیزل مجهز است که حداکثر توان این پیکاپ تنومند را به 163 اسب بخار می رساند در حالی که D-MAX از دور موتور 1800 تا 2800 بیش ترین گشتاور ممکن یعنی 360 نیوتون متر را تولید می کند که از نظر کشش رقمی حدود دو برابر یک پیکاپ استاندارد بازار ایران مانند نیسان وانت است.تمامی این اعداد و ارقام به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور عقب منتقل می شوند تا این پیکاپ 1890 کیلوگرمی را به حرکت در بیاورند . بر خلاف ناوگان وانت بارهای فعلی ایران که آلایندگی زیادی دارند این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 شده و به سیستم تشخیص عیوب مجهز شده است. در سیستم تعلیق این پیکاپ در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل با فنر پیچشی است و در عقب برای افزایش ظرفیت بار و استقامت خودرو از فنر تخت استفاده شده است . ترمزهای D-MAX در جلو از نوع دیسکی و در عقب کفشکی است و به صورت استاندارد از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می برد .

پیکاپ D-MAX با بهره گیری از دو کابین برای سرنشینان ، ظرفیت حمل 5 نفر را دارد و مجموع بار قابل حمل با آن به علاوه وزن سرنشینان حدود یک تن است .

فرمان هیدرولیک ، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ، رینگ های 16 اینچ ، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر ، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو Auto Cruise و آینه های جانبی برقی مجهز به گرم کن و با قابلیت تا شوندگی از مهم ترین آپشن های نصب شده در این خودرو هستند .

گروه بهمن به عنوان نماینده محصولات ایسوزو در ایران تا کنون موفق به عرضه کامیونت ها با ظرفیت بار متنوع در سراسر کشور شده است و کیفیت این محصولات که در کشورمان به تولید می رسد زبانزد مشتریان خودروهای کار سبک و نیمه سبک است . بهمن موتور در راستای توسعه محصولات ایسوزو ، پیکاپ قدرتمند این برند را برای بازار ایران در نظر گرفته است که از پلت فرم مشترک با پیکاپ های شورولت بهره می برد و تکنولوژی دیزل آن در خودروهای امریکایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد . تا کنون اطلاعات بیشتری از زمان و قیمت عرضه این پیکاپ توسط بهمن موتور اعلام نشده است .

پیکاپ ایسوزو

پیکاپ ایسوزو

پیکاپ ایسوزو

پیکاپ ایسوزو

پیکاپ ایسوزو

منبع: عصر خودرو



نظرات

  • Keyhan Keyhan (21 بهمن 1396 ساعت 09:40)

    دیزلی؟!!!!

  • fasfa fasfa (11 خرداد 1395 ساعت 00:26)

    خیلی بی ریخته!

  • متین متین (11 خرداد 1395 ساعت 00:24)

    الان از این مدل پلیس راه چالوس استفاده میکنه،موندم یعنی چی رونمایی !!

  • mosi mosi (9 خرداد 1395 ساعت 16:46)

    با موتور قدرتمند 3 لیتری بنزینی در دستور کار آینده قرار داده است
    دیزلی یا بنزینی؟؟؟؟
    بعدشم این ک قبلا رونمایی شده بود.الان دوتا مدل جدیدشو اوردن واسه تست و بررسی تو ایران.میخان اون مدل جدیده رو مونتاژکنن.شبیه هایلوکسه.