1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کیفیت و قیمت؛ مزیت های رقابتی محصولات جدید ایران خودرو و پژو

کیفیت و قیمت؛ مزیت های رقابتی محصولات جدید ایران خودرو و پژو

24 شهریور 1395
  • 2

فعالان زنجیره تامین شرکت های ایران خودرو و پژو در نشست مشترک قطعه سازان گرد هم آمدند تا در «روز تامین کنندگان» زمینه های همکاری و مشارکت با یکدیگر برای تامین قطعات محصولات جدید ایران خودرو و پژو را بررسی و عملیاتی کنند. در این روز تاکید شد که کیفیت و قیمت دو گزینه رقابتی هستند که در محصولات تولیدی شرکت ایکاپ مدنظر است و زنجیره تامین قطعات نقش اساسی و تعیین کننده در تحقق این هدف دارند.

در شرکت مشترک ایران خودرو و پژو "ایکاپ" ظرفیت تولید سالانه 200هزار دستگاه خودرو پیش بینی و ایجاد شده و تاکید بر این است که با انتقال دانش و فناوری تولید، سهم صنعت قطعه سازی کشور در زنجیره تامین این محصولات در بالاترین سطح ممکن باشد. از این رو نشست مشترک دو روزه قطعه سازان ایران خودرو و پژو برای تحقق اهداف دو شرکت در این زمینه برگزار شده است.

همایش نخستین روز این نشست مشترک با عنوان «روز تامین کنندگان» بیستم شهریورماه در سالن اجتماعات شرکت ساپکو با سخنرانی مدیرعامل ساپکو، مدیرعامل ایکاپ و قائم مقام اجرایی پژو برگزار شد.

ایجاد کمیته مشترک ساپکو و ایکاپ

مدیرعامل ساپکو در این نشست گفت: کیفیت، بهینه سازی تولید و بهره وری بالا و همچنین ارایه خدمات مناسب، شاخص های اصلی برای همکاری ساپکو با تامین کنندگان است.

حسین نجاری ادامه داد: تامین کنندگان ما باید بتوانند برای افزایش ظرفیت و سرمایه گذاری و بهره برداری از فن آوری های نوین، تامین مالی کنند.

نجاری با تاکید بر رعایت برنامه زمانبندی عرضه محصول گفت: اگر تامین با تاخیر مواجه شود هزینه گزافی بر زنجیره تولید وارد خواهد شد و این موضوع قابل قبول نخواهد بود.

وی خواستار بهبود دایمی فرآیندهای لجستیک تامین کنندگان شد و ضمن تاکید بر شفافیت مالی فعالیت ها اظهار کرد: تامین کنندگان باید برای سرشکن کردن استاندارد هزینه ها از روش های نوآورانه استفاده کنند .

نجاری افزود: همه سازندگان باید در مسیر اهداف ساپکو و ایکاپ حرکت کنند و با ارایه محصول باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی در مسیر خودروساز شدن ایران خودرو گام بردارند.

نجاری از تغییر ساختار ساپکو برای بومی سازی فعالیت ها خبرداد و گفت: فرآیندهای داخلی ساپکو را بازنگری و کمیته مشترکی را با ایکاپ ایجاد و مامور ارزیابی و انتخاب شرکت های قطعه ساز برای تولید محصولات مشترک کرده ایم.

مدیرعامل ساپکو از صادرات قطعات محصولات ایکاپ خبر داد و گفت: طبق قرارداد با پژو ٣٠ درصد محصولات صادر خواهد شد و با این اقدام صادرات قطعات نیز انجام خواهد شد.

کیفیت و قیمت؛ مزیت های رقابتی ایکاپ

مدیرعامل ایکاپ نیز نشست مشترک قطعه سازان ایرانی و فرانسوی را فرصتی برای تقویت و توسعه همکاری ها در تولیدات مشترک دانست و گفت: ایران خودرو و پژو ارتباط طولانی با هم داشته اند و ما درحال برنامه ریزی برای همکاری های آینده هستیم.

محمدرضا معتمد با تاکید بر عرضه محصول با کیفیت و قیمت رقابتی افزود: ما به هیچ وجه از کیفیت و هزینه های خود تخطی نمی کنیم و این دو عامل باید به عنوان مزیت رقابتی ایکاپ مطرح باشد.

مدیرعامل ایکاپ با اشاره به سهم فعلی پژو در بازار خودرو ایران گفت: ایکاپ با تکیه بر منابع تولید و فن آوری و استفاده از پتانسیل های موجود در دو شرکت مادر و بهره برداری از توان کارشناسان خبره به دنبال افزایش سهم بازار و سودآوری است.

وی با بیان اینکه مدل های مختلف پژو با سطح کیفیت برابر با کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد، افزود: ظرفیت تولید سالانه محصولات پژو 200 هزار دستگاه در ایکاپ خواهد بود.

وی از ایران به عنوان هاب منطقه ای صادرات پژو نام برد و گفت: صادرات 30 درصد تولیدات مشترک در شبکه صادراتی پژو از اهداف همکاری ها است.

نخستین تولید مشترک در ایران پس از برجام

در این همایش ژان کریستف کمار، قائم مقام اجرایی پژو در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیز گفت: ایکاپ با حمایت کامل از قطعه سازان به دنبال تولید با کیفیت و قیمت رقابتی است. وی خطاب با سازندگان گفت: ما باید همان چیزی که به مشتری وعده داده ایم را عرضه کنیم.

کمار ایجاد شرکت ایکاپ با سرمایه گذاری 400 میلیارد یورویی گام مهمی در توسعه همکاری های صنعتی دو کشور عنوان کرد و گفت: پژو و ایران خودرو مایل هستند به عنوان هاب منطقه ای برای تولیدات مشترک فعالیت کنند و طبق قرارداد، 30 درصد از محصولات در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رسید.

وی بازار ایران را درحال تحول توصیف کرد و گفت: ما محصولات جدید و به روز را به بازار ایران معرفی و تولید خواهیم کرد و قطعا محصولات پژو جایگاه ویژه ای را در میان مشتریان از نظر کیفیت و قیمت کسب خواهد کرد.

این مقام شرکت پژو کیفیت تولیدات ایکاپ را برابر با محصولات پژو در بازارهای اروپایی دانست و گفت: ما اهداف مشخصی را در کیفیت، قیمت و هزینه های تولید دنبال می کنیم و برای دستیابی به آن تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: سه محصولی که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد در سطح جهانی موفق عمل کرده اند و امیدواریم مورد پسند و استقبال مشتریان ایرانی هم قرار گیرد.

مدیر منطقه ای پژو تاکید کرد:‌ پروژه تولید محصول مشترک به مرحله اجرا رسیده و کلیه امکانات و تجهیزات تولید به سرعت درحال آماده سازی است. برای بومی سازی نیز کارهای زیادی صورت گرفته و تولیدات ایران خودرو و پژو به عنوان نخستین تولید مشترک در ایران پس از برجام به زودی وارد بازار خواهد شد.

وی از قطعه سازان به عنوان شرکای اصلی ایکاپ در تولید یاد کرد و گفت: امیدوارم بالاترین فن آوری و دانش خود را در محصولات ایکاپ ارایه کنید و با ارتقای سطح تولیدات خود به توسعه صنایع خودروسازی کمک کنید.

گفتنی است دومین نشست مشترک قطعه سازان ایران خودرو و پژو با عنوان «روز تامین کنندگان» در سالن اجتماعات ساپکو برگزار شد. در این نشست بیش از 130 مدیر از 65 شرکت تامین کننده فرانسوی به همراه 16 نفر از مدیران ارشد پژو حضور داشتند. علاوه بر آن بیش از 140 نفر از تامین کنندگان و قطعه سازان کشور نیز به دعوت شرکت ساپکو حاضر بودند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • حبیب حبیب (24 شهریور 1395 ساعت 19:40)

    حالا این محصولاتی که اونده به لطف انحصار دولت باید تا سه دهه دیگه تو ایران تولید بشه و با چند برابرقیمت مردم خودرومیلی سواربشن

  • amir2020 amir2020 (24 شهریور 1395 ساعت 17:57)

    معنای رقایتی رو فهمیدیم 59 تومن برای 301 قیمت رقابتی محصوب میشه 301 که از نظر موتور هیچ فرقی با داخلی ها نداره اوضاع هیچ فرقی نکرده پژو که با نامردی رفته بود برگشته تا با توان بیشتر مردم ایران رو ********.پژو اگه به نفعش نبود فردای توافق قرارداد نمیبست.