1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی رسمی هیوندای سوناتا هیبرید در تهران

رونمایی رسمی هیوندای سوناتا هیبرید در تهران

6 دی 1395
  • 0

مهدی نعمتی، مدیر سرویس و خدمات این شرکت در نشست خبری گفت: تمام مراحل قانونی واردات و اخذ مجوز شماره گذاری هیوندای سوناتای هیبریدی انجام شده و در حال حاضر تعداد 100 دستگاه از این خودرو به گمرک ایران رسیده است.

 رونمایی هیوندای سوناتا هیبرید به طور رسمی در تهران

وی افزود: شرکت پاکرو قبل از واردات هیوندای سوناتا هیبرید در زمینه واردات خودروهای هیبریدی تویوتا فعالیت می کرد و تا کنون تعداد 800 دستگاه تاکسی هیبرید عرضه کرده است. همچنین از سال 95، هیوندای سوناتای هیبرید در نمایشگاه خودرو تبریز معرفی و با استقبال روبرو شد.

نعمتی گفت: کارشناسان فنی شرکت هیوندای کره ضمن سفر به ایران، آموزش های تخصصی تعمیرات این خودرو را به پرسنل این شرکت داده اند و این دوره ها همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار "پایگاه خبرماشین" گفت: در حال حاضر در 5 شهر تهران، قم، تبریز، شیراز و مشهد مقدس عاملیت فروش و خدمات پس از فروش راه اندازی شده است و به مرور زمان و مطابق با فرآیند فروش تعداد این نمایندگی ها افزایش پیدا می کند.

مدیر سرویس شرکت پاکرو ادامه داد: به محض ترخیض خودروها از گمرک فروش سوناتای هیبرید به صورت نقدی آغاز می شود. همچنین برای فروش اعتباری مذاکراتی با بانک قوامین به منظور پرداخت تسهیلات انجام شده است.

همچنین جواد نفری، مدیر فنی در مورد این خودرو گفت: تکنولوژی هیبرید به کار رفته در خودروی هیوندای سوناتا هیبرید از به روزترین سیستم های هیرید بهره گرفته و مصرف سوخت کم و آلایندگی بسیار پایین، این خودرو را از مدل بنزینی آن متمایز می کند. تکنولوژی هیبرید این خودرو از نوع سری - موازی است و تامین قدرت توسط خودروی بنزینی یا الکتریکی بنا به شرایط رانندگی به صورت خودکار جابجا می شود و در وضعیت های مختلف استفاده از موتور بنزینی یا الکتریکی به صورت مجزا یا استفاده هم زمان از دو موتور به طور خودکار انتخاب می شود.

وی افزود: رانندگی در شرایط ایده آل با استفاده از حالت رانندگی بهینه مصرف، سوخت ترکیبی این خودرو را به 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می رساند و با یک باک بنزین 60 لیتری می توان در شرایط ایده آل رانندگی، مسافت هزار کیلومتری را پیمود.

ایشان خاطر نشان کرد: خودرو سوناتا LF هیبرید با نسخه بنزینی موجود در ایران از جهت نوع موتور، قدرت، گشتاور و مصرف سوخت قابل مقایسه و رقابت نیست. موتور بنزینی 2 لیتری GDI با قدرت 156 اسب بخار و موتور الکتریکی 38 کیلوواتی معادل 51 اسب بخار بوده و در زمان عملکرد هم زمان موتور بنزینی و الکتریکی می توان شاهد توان خروجی مجموع 207 اسب بخاری بود. موتور بنزینی با گشتاور 193 نیوتون متر و موتور الکتریکی با گشتاور 205 نیوتون متر با شتاب گیری مناسب و انطباق دقیق با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، لذت رانندگی در شرایط مختلف جاده را فراهم کرده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، سیستم تعلیق این خودرو با به کارگیری از سیستم مک فرسون چند مفصلی در تعلیق جلو و عقب و همچنین سیستم ترمز با استفاده از ترمز دیسکی خنک شونده در چرخ های جلو و عقب با بهره گیری از ترمز ضد قفل ABS,TCS,EBD و سیستم پایداری ESC,VSM,HAC رانندگی مطلوب ، پایدار و ایمنی را با هندلینگ بالافراهم نموده است.

نفری ادامه داد: این خودرو با وزن خالص 1590 کیلوگرم دارای ابعاد کلی، طول 4855 میلی متر، عرض 1855 میلی متر و ارتفاع 1485 میلی متر است که دارای ابعاد بزرگتر نسبت به سایر خودروهای مشابه بوده و فضای راحت و مناسب تری برای سرنشینان فراهم نموده است. خودرو سوناتا LF هیبرید در سه مدل با آپشن های متنوع به مشتریان محترم این شرکت تحویل خواهد شد.این خودرو در هر سه تیپ نیاز راننده را برطرف نموده و تیپ فول آپشن دارای امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسبی از قبیل کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، پرده ای و جانبی، سقف پانوراوما، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت به همراه حافظه، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 6 جهت، روکش صندلی چرم، کنترل اتوماتیک سیستم روشنایی با استفاده از چراغ روشنایی در روز، چراغ خوشامد گویی و بدرقه، سیستم کروز کنترل، سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم صوتی با مانیتور 8 اینچ لمسی با خروجی USB&AUX، مسیریاب با نقشه ایران (نویگیشن)، سنسور پارک جلو و عقب، دور بین دید عقب، سنسور باران، سیستم کولر تمام اتوماتیک دو کاناله، قفل صندوق عقب هوشمند، شیشه بالابر راننده و سرنشین جلو ایمن در مقابل موانع، نمایشگر 4.2 اینچی TFT، امکان انتخاب سه حالت در رانندگی و فرمان برقی است.

در ادامه این نشست خبری، امیرحسین مفتخر، مدیر قطعات شرکت پاکرو گفت: تمامی تمهیدات برای تامین قطعات و لوازم یدکی این خودرو انجام شده و مشکل تامین قطعه برای این خودروها وجود ندارد.

نعمتی با اشاره به این که هیوندای GL تیپ یک ویژه تاکسیرانی است، افزود: دو تیپ دیگر مطابق الزامات تاکسیرانی نیست و در آپشن هایشان با تیپ GL تفاوت و سطح بالاتری دارند. این دو تیپ GLS یعنی نمونه فول و GLS پلاس هست که نسبت به مدل فول کمی لوکس تر است. مدل GL با قیمت 165 میلیون تومان، مدل فول 179 میلیون و 900 هزار تومان و و مدل پلاس 189 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خواهند داشت.

منبع:ایران جیب



نظرات