1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی سوناتا 2018 ویژه بازار خاورمیانه در کشور عمان

رونمایی سوناتا 2018 ویژه بازار خاورمیانه در کشور عمان

16 مرداد 1396
  • 1

مدل جدید هیوندای سوناتا طی مراسمی با حضور بیش از 30 خبرنگار از کشورهای ایران، عمان، اردن، امارت، مصر و ... در شهر صلاله عمان رونمایی شد.

هیوندای سوناتا 2018 در کشور عمان رونمایی شد

مدل جدید سوناتا نسبت به مدل پیشین تغییرات زیادی را تجربه کرده است. طراحی جدید نمای خارجی و تریم داخلی، خودروی سوناتا را جذاب تر و بروز تر نشان می دهد.

جلو پنجره و نمای جلوی خودرو، درب صندوق عقب، سپر عقب و رکاب های خودرو همگی تغییرات زیادی کرده اند. این تغییرات در اجزای اصلی خودرو علیرغم حفظ ساختار خودروی قبلی نشان می دهد که با خودرویی متفاوت روبرو خواهیم بود. طراحی جدید سوناتا با مدل پیشین آن کاملاً متفاوت است و تنها به چند تغییر جزئی که اکثر مردم از یک فیس لیفت انتظار دارند محدود نمی گردد. ظاهر خودرو چه در نمای جلو و چه در عقب کاملاً جدید است و تغییرات دقیق نیز در نمای جانبی خودرو صورت گرفته که این تغییرات خودرو را بزرگتر، پهن تر و اسپورت تر کرده است.

این مدل در نمای جلو از جلو پنجره جدید هیوندای که به جلو پنجره "آبشار گون" (Cascading Grille) معروف است و در طراحی محصولات جدید هیوندای استفاده میگردد بهره برده است. جلو پنجره بزرگ،کاپوت خودرو را کشیده تر و زیباتر نشان می دهد که با طراحی درب صندوق عقب کاملاً هماهنگ می باشد. نوار کرومی کنار قاب پنجره ها تا چراغ ها همان طور که در مدل پیشین نیز بود ادامه پیدا کرده است با این تفاوت که این نوار تا زیر چراغ های جلو نیز ادامه یافته و طراحی زیباتری را به نمایش می گذارد.

در نمای جانبی با حجم های زیبا و دقیق روبرو هستیم که به خوبی با چراغ های جلو، عقب و رینگ های خودرو هماهنگ است. جای پلاک از روی صندوق عقب به پایین تر و و روی سپر منتقل شده و لوگوی نوشتاری سوناتا به زیبایی در وسط صندوق عقب قرار گرفته است. چراغ‌های عقب سوناتا ۲۰۱۸ در فیس ‌لیفت جدید متحول شده است. شاید بتوان گفت این طرح تحت تاثیر طراحی آئودی قرار دارد. اما نمای جلو خودرو تهاجمی ‌تر است. چراغ‌های روزتاب با کمی تغییر زاویه در کنار چراغ‌های مرسوم خودرو چهره سوناتا را خشن‌ تر کرده‌اند.

اما داخل کابین نیز تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. ارتقاء سامانه تهویه هوا، کنترل‌گرهای حرارتی و سامانه صوتی و تصویری از جمله این تغییرات هستند. به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی رنگی برای مشتریان کره‌ای و یک مدل 8 اینچی با همین مشخصات در صورت سفارش مشتری در کابین به کار خواهد رفت.

فرمان اتومبیل نیز با توجه به تریم داخلی آن تغییر کرده است. فرمان سه پر در تمامی نسخه‌های سوناتا ۲۰۱۸ به‌صورت استاندارد وجود دارد و در نسخه‌ی اسپورت توربو قسمت پایین فرمان گردی خود را از دست داده و صاف می‌شود.

هیوندای سوناتا به صورت استاندارد با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر متصل به گیربکس اتوماتیک شش سرعته عرضه می شود. سوناتا اکو نیز مجددا با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر عرضه خواهد شد. برای مدل های اسپرت و لیمیتد این خودرو موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر نیز عرضه می شود که در هر دو مدل به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته متصل است



نظرات

  • ali ali (16 مرداد 1396 ساعت 17:14)

    کمپانی هیوندا داره کم کم تو دنیا جا باز میکنه اما رقبای سختی مثل خالان قاباقی و ایشییم اقزان داره