1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هوندا سیتی به زودی در بازار ایران

هوندا سیتی به زودی در بازار ایران

22 مهر 1394
  • 0

 هوندا سیتی به زودی در بازار ایران

 هوندا سیتی به زودی در بازار ایران

یک خودروی ژاپنی به زودی در ایران عرضه خواهد شد.

هوندا سیتی قرار است به عنوان چهارمین محصول هوندا در ایران عرضه شود. این سدان کوچک در ایران در مقابل خودروهایی چون تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت قرار خواهد گرفت.

گفته می شود این خودرو از سایت آمریکای جنوبی هوندا به ایران وارد خواهد شد و هوندا انتظار دارد سیتی به عنوان مدل ارزان‌سازی شده سیویک، سهمی از یک بازه قیمتی پایین‌تر را تصاحب کند.

تاریخچه هوندا سیتی

در سال ۱۹۹۶ هوندا سیتی در نسل سوم برای اولین بار در قالب یک سدان اقتصادی و به منظور فروش در بازارهای آسیایی و کشورهای در حال توسعه بر روی پلت فرم سیویک ای‌اف عرضه و اندکی بعد نام آن مجددا در استرالیا و امریکای لاتین نیز احیا شد.

هوندا این نسل را با پیشرانه‌های کم مصرف ۱.۳ و ۱.۵ لیتری تولید کرد. در سال ۲۰۰۰ فیس لیفتی با تغییرات اندک بر روی این نسل ارائه شد.

در نهایت سال ۲۰۱۳ نسل ششم این خودرو که تولیدش تا به امروز ادامه دارد رونمایی شد. نسل ششم در بازارهای ژاپن و آفریقای جنوبی به ترتیب با نام‌های متفاوت هوندا گریس و هوندا بلید شناخته می‌شود.

طراحی خارجی

اکنون با نسل ششم، پس اگر در طراحی خارجی آن به نکته جدیدی نسبت به سیویک برنخوردید تعجب نکنید! هرچند این زبان طراحی چند سال اخیر هوندا، آنقدر عامه پسند هست که تا مدت‌ها فروخته شود و قابلیت مانور پذیری داشته باشد.

به هر حال در همین طرح تکراری، پوشیده شدن نیمی از جلو پنجره با نوار کرومی، خط شانه قدرتمند در نمای جانبی و فرم متفاوت و پویای چراغ‌های عقب اصلی‌ترین مواردی هستند که در نگاه اول به بدنه سیتی به چشم می‌آیند.



نظرات