1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جیلی به زودی نسخه برقی EC7 را روانه بازار می کند

جیلی به زودی نسخه برقی EC7 را روانه بازار می کند

2 اسفند 1393
  • 1

خودروی جیلی EC7 در کشور ما خودروی شناخته شده ای است. حال جیلی تصمیم گرفته تا نسخه ی برقی آن را عرضه کند.

بر طبق برنامه ریزی ها نسخه ی برقی این خودرو در ۳ماهه ی اول ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد . نام این خودرو هم برگرفته از نام خودروی اصلی بعلاوه ی پسوند الکتریکی یعنی EC7-EV خواهد بود.

EC7 EV با یک موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب بخاری و گیربکس دو سرعته و باتری های پیشرفته قادر است به طور متوسط ۱۵۰ کیلومتر و حداکثر ۲۵۸ کیلومتر مسافت را طی کند. این در حالیست که شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۱۳۰ کیلومتر اعلام شده است.

قیمت این خودرو از حدود ۳۰۰ هزار یوان شروع خواهد شد. البته این قیمت قبل از آن است که دولت مرکزی و دولت های محلی در چین برای آن یارانه پرداخت کنند. یارانه پرداختی به آن هم در حدود ۹۰هزار یوان (۱۴۶۴۰ دلار) می باشد. بنابراین قیمت نهایی به میزان ۲۱۰هزار یوان (۳۳۸۳۰ دلار) خواهد بود.

طراحی داخلی آن زیباست. کیفیت مواد به کار رفته در کابین خوب است. مخصوصا قسمت میانی و انتخابگر دنده کیفیت مناسبی دارند. نمایشگر بزرگ در کنسول وسط با رنگ زمینه ی آبی ، زیبایی بهتری به نمای داخلی داده است. تنها نقطه ی ناهماهنگ آن را شاید بتوان در جای قطب نما دانست که در یک خودروی برقی خیلی خاص به نظر نمی رسد.

EC7-EV اولین خودروی تولید انبوه جیلی خواهد بود. اگرچه جیلی در زمینه ی خودروهای برقی کمی دیر وارد شده است ولی شنیده ها حاکی از آن است که خودروهای برقی بیشتری از این شرکت در راه است . اکثر خودروسازان چینی شروع به تولید انواع خودروهای الکتریکی کرده اند و تا جایی که بتوانند آن را انجام می دهند.

آیا بازار خودروهای برقی چین به مرحله ی خیزش خود رسیده است؟ آیا این خودرو به ایران هم وارد خواهد شد؟ کدام شرکت دومین خودروی تمام برقی را در بازار کشورمان عرضه خواهد کرد؟ آیا خودروهای برقی بعدی کشورمان رقیب جدی رنو فلوئنس Z.E ( اولین خودروی تمام برقی وارد شده به کشور) خواهند بود؟

 جیلی به زودی نسخه برقی EC7 را روانه بازار می کند

 جیلی به زودی نسخه برقی EC7 را روانه بازار می کند

 جیلی به زودی نسخه برقی EC7 را روانه بازار می کند



نظرات

  • آفرین آفرین (2 اسفند 1393 ساعت 07:34)

    چینی که وارد می کنید لاقل سبز نشکن وارد کنید که زود نشانه .