1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی بسترن b70 مهمان آینده بازار ایران

معرفی بسترن b70 مهمان آینده بازار ایران

20 مرداد 1395
  • 3

بعد از عرضه دو محصول سواری FAW چین توسط گروه بهمن، گویا این بار این شرکت قصد آوردن B70 را به ایران دارد. با اینکه اولین محصول این شرکت B50، با استقبال جالبی رونمایی نشد، ولی نسخه B50F با ظاهری جدید در این چند وقت مورد استقبال مردم واقع شده است.

در اصل B70 همان B50 با چهره ای رسمی تر و مثل برادر کوچکتر خود بر منبا مزدا 6 طراحی شده است. اولین نسل این خودرو را در سال 2006 با نام FAW C301 وارد بازار چین شد. مدل 2012 آن با تغییراتی ظاهری و فنی مواجه شد و در سال 2014 اتاق جدید آن معرفی شد. همچنان هم این طراحی بر مبنا اصول طراحی مزدا6 بوده و از موتورهای سری L مزدا برای راه انداختن این چینی استفاده می شود.

نکته جالب در نمایشگاه شیراز این بود که خیلی ها ظاهر B70 را نمی پسندیدند و از ظاهر B50F بیشتر استقبال می کردند. چراغ های عقب خودرو جذاب و کشیده طراحی شده بود. ولی در جلوی خودرو بخاطر ظاهر محافظه کارانه و نگرش تجملی، از حالت های اسپرت کاسته شده که برخی مخاطبین FAW نمی پسندند. از طرفی طراحی رینگ ساده نسبت به B50F کمی در ذوق مخاطبان می زند.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

B70 نسبت به B50F لوکس تر و به امکانات به روزتری مجهز شده است. در نسخه ای از بسترن B70 موتور 2000 سی سی 144 اسب بخاری با 184 نیوتن متر وجود دارد که با گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپترونیک نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. البته گیربکس ۶دنده دستی هم برای این خودرو وجود دارد که احتمال ورود آن با توجه به مدل داخل نمایشگاه بسیار کم است. هر دو نسخه موتوری بسترن B70 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و یورو 4 ارتقا یافته هستند و مصرفی زیر 9.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر را در مصرف ترکیبی رقم می زنند.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

در نسخه دیگر از B70 موتور 1.8 لیتری توربوشارژر وجود دارد که 183 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور تنها با گیربکس ۶دنده اتوماتیک قابل سفارش است. سیستم تعلیق این ماشین همانند B50 از دوبل جناغی در جلو و چند اتصالی(Multi Link) در عقب تشکیل شده و فرمان پذیری این خودرو از سیستم هیدورلیک (HPS) پیروی می کند. ترمزهای خودرو در جلو دیسکی خنک شونده هستند و در عقب از دیسکی ساده استفاده شده است.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

برای حفظ ایمنی خودرو از سیستم های ABS،EBD و BA در کنترل این ماشین بهره گیری شده و برای حفظ ایمنی ماشین در شروع حرکت و جاده ها از سیستم کنترل لغزش ( TCS و ESP) استفاده می شود. طبق اعلام شرکت FAW این خودرو در بهترین شرایط به شتاب صفر تا صد 10.7 ثانیه دست پیدا می کند و سقف سرعت خود را به ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت می رساند. ابعاد B70 نسبت به B50 کمی بزرگتر بوده و تنها ۵ سانتی متر در فاصله محوری افزایش طول داشته. برای تخلیه دود بهتر این خودرو مثل B50F از دو اگزوز استفاده می کند و با توجه به اینکه در B70 قاب اگزوز کرومی شده، زیبایی به مراتب بهتری را به خودرو اضافه کرده است.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

جدا از ارتقا قوا نسبت به برادر کوچکتر، B70 از نظر امکاناتی هم فاصله زیادی از B50 گرفته و کلاس کار خودرو را بالاتر برده است. سیستم تهویه خودرو از نوع اتوماتیک دوگانه است که قابلیت تنظیم برای هر کدام از سرنشیان جلو را به طور مستقل دارد. همچنین B70 به گرمکن صندلی های جلو مجهز شده است تا سطح امکانات کاملتری را در اختیار سرنشیان قرار بدهد. البته ضعفی که همچنان وجود دارد این است که تهویه مستقیم برای صورت سرنشینان عقب وجود ندارد و تنها از کف خودرو تهویه برای ردیف عقب میسر است. استارتر در برخی نسخه های این خودرو موجود است و جای آن در ماشین قرار دارد. البته که نسخه ای که در نمایشگاه مشهد به نمایش گذاشته شده بود فاقد این آپشن بود. آینه های جانبی خودرو از نوع برقی گرمکن دار با تاشو برقی است که نسبت به B50 کامل تر است. آینه دید عقب خودرو هم از نوع حساس به نور می باشد که به طور الکتریکی کار می کند. برای حفظ پرستیژ B70 سانروف در اکثر نسخه ها وجود دارد. شیشه های خودرو هم نسبت به بی پنجاه از قابلیت UV برخوردار است که برتری خوبی را نسبت به برادر کوچکتر به ارمغان می آورد.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

تودوزی خودرو از نوع چرم مشکی می باشد که کیفیت به نسبت خوبی را شاهد هستیم. نخ دوخت صندلی ها و تودوزی به رنگ قرمز است که جذابیت زیادی را به داخل خودرو داده است. صندلی راننده هم مثل B50 برقی بوده است و در جهات مختلف قابل تنظیم می باشد.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

نسخه موجود در نمایشگاه دارای سنسور پارک جلو و عقب به صورت فابریک بود که در اکثر B70ها این سیستم به صورت فابریک و استاندارد قرار دارد. چراغ های این خودرو به طبع B50 از سیستم هالوژن بهره مند است و نور پایین و بالا هر دو در محفظه ای با لنز قرار دارد. برای حفظ زیبایی خودرو نور روشنایی روز هم به خودرو اضافه شده تا ضعفی که در B50F دیده می شود، در این اتاق جبران شده باشد. البته که هنوز سنسور نور در این اتاق هم آپشن حساب شده و روی نسخه های فول قرار میگیرد.سیستم صوتی این خودرو به صورت فابریک قابلیت پخش AUX، MP3،USB و CD را از ۸ باند مجزا دارد و در نسخه فول آپشن، مانیتور با قابلیت پخش DVD، GPS و نمایش فضای پارک وجود دارد.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

سیستم کروز کنترل در سمت راست فرمان و تنظیمات سیستم صوتی سمت چپ آن قرار دارد. غربیلک فرمان در ظاهر جدابیت B50F را ندارد و خیلی ساده و رسمی طراحی شده است.ایمنی B70 نسبت به B50F ارتقا پیدا کرده و از ۶ کیسه هوا بهره می برد که ایربگ های پرده ای نسبت به B50F اضافه شده است. همین امر باعث شده تا در کنار وجود سیستم ESP، اطمینان بیشتری به این خودرو در جاده ها داشته باشیم.

قیمت بسترن B70 در نسخه 2.0 لیتری فول طبق گفته یکی از مسئولین گروه بهمن در ایران حدود 85 میلیون تومان است.

 بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

اگر قرار باشد که بسترن B70 با این مشخصات با قیمتی در حدود 85 میلیون عرضه شود، مسلم است که نسبت به B50F بیشتر می ارزد. موتور قوی تر، امکانات بهتر و معیارهای ایمنی بیشتر از شاخص هایی است که باعث می شود یک خودروی 85 میلیونی هرچند چینی گزینه ای مناسب برای خرید باشد. این روزها که لیفان 820 کرمان موتور، رقیبی به نام بسترن B50F را برای خود می شناسد، باید در انتظار مبارزی سخت تر در مقابل خود باشد و در برخی پارامترها بازبینی‌ای داشته باشد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • حبیب حبیب (23 مرداد 1395 ساعت 11:31)

    خدا وکیلی این ماشین با هوندا سیویک تیپ Rمقایسه کنید حتی از لحاظ قیمت ولی چرا هوندا وارد ایران نمیشه یا اگه وارد شدقیمتش چند برابر میشه هوندا سویک تیپR2017دارای قدرت 300اسب شتاب صفر تا صد 5ثانیه مصرف زیر 8لیتر قیمت اونور اب 100ملیون

  • davood68 davood68 (23 مرداد 1395 ساعت 10:22)

    خب خود مزدا 6 رو وارد کنید دیگه اه

  • رضا رضا (20 مرداد 1395 ساعت 18:27)

    قیمت خودرو رو میشه بگید؟