1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

11 اردیبهشت 1396
  • 6

DS 7 Crossback 2018 : نسخه قابل عرضه "La Premiere" به نمایش گذاشته شد با عرضه در سال 2018 به همراه تکنولوژی هیبرید و رانندگی نیمه خودکار،کراس بک DS 7، برند DS را در زمرهSUV های لوکس قرار می دهد.

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

DS نسخه انحصاری قابل عرضه SUV DS7 را به نمایش گذاشت که فقط برای مدتی محدود قابل فروش خواهد بود… نام کامل آن DS 7 Crossback La Premiere است و سفارش آن از حالا تا پایان سال باز خواهد بود. قیمت آن از 42.650 پوند شروع می شود، با قابلیت انتخاب دو نوع موتور، و با این قیمت تجهیزات استاندارد بسیاری خواهد داشت…..

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

نسخه بنزینی این اتومبیل، دارای موتور1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر و قدرت 222 اسب بخاری است. DS ادعا می کند که صفر تا 100 کیلومتر را در 8.3 ثانیه طی می کند و با مصرف سوخت تقریبی 7.2 لیتر به ازای هر کیلومتر، توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 226 کیلومتر بر ساعت را داراست. نسخه دیگر آن دارای موتور 2 لیتری دیزل 178 اسب بخاری است. 0 تا 100 کیلومتر را در 9.4 ثانیه طی می کند و به حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت می رسد. اما در عوض به ازای هر 100 کیلومتر 4 لیتر سوخت مصرف می کند. هر دو نسخه به یک سیستم تعویض دنده هشت سرعته متصل هستند.

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

لیست تجهیزات بسیار طولانی است. 2 نمایشگر 12 اینچی بر روی داشبورد، روکش چرمی منحصر به فرد "Art Rubis"، چراغ های جلو و عقب LED، مجموعه ای از دکمه های کمک راننده شامل کنترل حرکت بین خطوط و تشخیص علائم راهنمایی به علاوه ترفندهای شیک La Premiere مانند رینگ های 20 اینچی آلیاژی الماس شکل.

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

تمام جزئیات DS 7 Crossback

در تلاشی به منظور ارتقای هویت برند DS- برند لوکس گروه PSA (پژو سیتروئن) – این شرکت تمامی موانع سر راه اولین SUV مجلل خود را از میان برداشته است. DS 7 Crossback شخصیت خاصی در میان محصولات DS دارد و دارای اتصال برقی برای پیشرانه و سیستم تعلیق منحصر به فرد، به همراه امکانات متعدد رانندگی خودکار است. با نمایش در نمایشگاه ژنو امسال، در سال 2018 به نمایشگاه های بریتانیا خواهد رسید.

قبل از جداشدن از برند مادر (سیتروئن) در سال 2015، DS ترکیب سالخورده مدل هایی با آرم سیتروئن بود. اما باDS 7 Crossback ، سازنده مدل "سفارشی" خود را برای رقابت با اتومبیل هایی از قبیل Audi Q5 و Range Rover Evoque در اختیار دارد.

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

مدیران در DS متوجه هستند که نمی توانند از رقبای خود کپی برداری کنند. در همین زمینه Xavier Savignon در نمایشگاه اتومبیل ژنو به Auto Express گفت: "ما از لحاظ سابقه در سطح رقبایمان نیستیم، بنابراین باید کار متفاوتی انجام بدهیم."

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

در نتیجه، شرکت، طراحان و مهندسان خود را ملزم به خلق مدلی کاملا متمایز و فرانسوی، در زمینه لوکس بودن کرده است. امکانات جمع و جور SUV و سادگی خطوط سطحی، حکایت از الهام گرفتن از طراحی Lexus دارد.

طراحی جزییات، مانند پنجره های مشبک کروم، به اتومبیل ظاهر بسیار فوق العاده ای می دهد. همینطور چراغ جلوهای LED به هنگام باز کردن درب خودرو، نور بنفش متمایزی منتشر می کنند. نورپردازی به همین جا ختم نمی شود، چون که در قسمت عقب، شما LED هایی با الگوهای سه بعدی مشاهده می کنید.

در داخل خودرو، DS بار دیگر اهمیت تفاوت این مدل با مدل های قبل را نشان می دهد. Savignon می گوید: "ما می خواهیم بی نقص باشیم، در عین حال می خواهیم متفاوت باشیم." وی می افزاید: "راحتی هم مهم است و ما می خواهیم داخل خودرو مانند نشیمن منزلتان آرامش بخش باشد."

این کراس بک هم مانند DS 3 و DS 5 دارای صندلی های چرمی، به همراه 5 حالت ماساژ می باشد. بر روی داشبورد، یک جفت نمایشگر 12 اینچی مشاهده می شود که در بالای آن ها یک ساعت آنالوگ تعبیه شده که با روشن شدن موتور می چرخد. خریداران می توانند 4 رنگ را برای کابین انتخاب کنند، با این که نسخه اسپرت تر (Performance Line) هم موجود است، ولی تمرکز بر روی راحتی و خالص بودن است.

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

شاسی DS 7، نمونه کشیده شده پلتفرم EMP2 است که در مدل هایی از پژو و سیتروئن به کار رفته است. فاصله بیشتر بین دو محور، جای پای مناسبی را برای عقب خودرو تامین می کند، در حالی که اطلاعات دقیقی از ظرفیت آن در دست نیست. همچنین صندوق عقب شکل خوبی دارد و کف اتاق ارتفاع مناسبی را نمایان می سازد. همچنین در DS 7، سیستم اتصال برقی هیبرید E-TENSE به کار رفته است که در سال 2019 به دست فروشندگان می رسد. ترکیب موتور 197 اسب بخار 1.6 لیتری توربو با دو موتور الکتریکی، قدرت 296 اسب بخار و توانایی طی 60 کیلومتر را با وضعیت عملکرد کاملا الکتریکی به ارمغان می آورد. به علاوه این خودرو در هر کیلومتر کمتر از 50 گرم گاز Co2 تولید می کند.تا زمان عرضه این نسخه، خریداران می توانند موتور آشنای 1.2 لیتری 3 سیلندر بنزینی 128 اسب بخار را در کنار دو موتور قدرتمندتر 1.6 توربو انتخاب کنند. دو نسخه دیزل هم ارائه می شوند، به همراه سیستم دنده هشت سرعته در همگی مدل ها به غیر از مدل های پایه.

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

DS 7 سیستم تعلیق افسانه ای hydro-pneumatic را در اختیار ندارد. اما سیستم هوشمند Active Scan هم به همان اندازه نوآورانه است. با وجود یک دوربین در شیشه جلو که وضعیت جاده را بررسی می کند و با توجه به شرایط، به دامپرها دستور نرم یا سخت شدن می دهد. راننده می تواند از حالت های sport، normal و comfort استفاده کند. به علاوه، این کراس بک مجهز به آخرین فناوری رانندگی خودکار می باشد. سیستم Connected Pilot کروز کنترل و کنترل فرمان را انجام می دهد، همینطور به بررسی ترافیک بدون ورودی از طرف راننده کمک می کند. فناوری پارک خودکار هم به این ها اضافه کنید. سیستم های نیمه خودکار که در DS 7 استفاده شده اند، بعد از ورود این خودرو به نمایشگاه ها، در گروه خودروسازی PSA بر روی مدل های پژو وسیتروئن هم قابل دسترس خواهند بود.

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

تجربه رانندگی با DS 7 Crossback

چند هفته قبل از نمایشگاه ژنو، فرصت رانندگی در مرکز تست Belchamp در فرانسه برای ما فراهم شد. با این که نتوانستیم خیلی رانندگی کنیم، همین مدت کوتاه هم فرصت آزمودن اظهارات این برند را در مورد ارائه راحتی و خلوص درجه یک فراهم کرد. عکس

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

متاسفانه، سیستم تعلیق Active Scan کار نمی کرد، به این خاطر که مهندسان هنوز هم در حال کالیبره کردن سیستم هستند، اما خودرو آزمایش ما دارای دامپرهای سازگارپذیر بود. با حضور Andre Loius در کنارمان، ما اتومبیل را در شرایط مختلف امتحان کردیم؛ از مسیرهای خیلی صاف تا بدترین دست اندازها. اولین چیزی که جلب نظر می کند این است که رانندگی بسیار بی صداست، حتی بزرگترین ضربه ها هم بی صدا هستند. دامپرها ضربه های حاد را می گیرند و خودرو در دست اندازهای بزرگ، به حالت شناور عمل می کند.

نسخه DS ای که ما راندیم، موتور 178 اسب بخاری دیزل داشت که به طرز کاملا منطقی بی صدا بود و سیستم دنده هشت سرعته، به نرمی عمل می کرد. خودرو در گوشه ها چسبندگی خوبی به جاده داشت، اما تکان های بدنه کاملا مهار نشده بود. Louis با تایید این که مهندسان هم اکنون در حال تنظیم خودرو هستند گفت: "می دانیم که هنوز کار داریم. برای رفع مشکلات هم تا قبل از عرضه رسمی زمان داریم . با وجود این، تمرکز همیشه بر روی راحتی خواهد بود."

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران

معرفی DS7 ، خودروی لوکس آینده بازار ایران



نظرات

  • yeknafar yeknafar (23 اردیبهشت 1396 ساعت 06:54)

    تا می توانید پول ملت ایران را خرج خرید خودرو های لوکس و ...... کنید و به ریش آن ها بخندید.

  • بهادر بهادر (18 اردیبهشت 1396 ساعت 10:02)

    واقعا چرا یه شرکت خودروسازی خوب پیدا نمیشه که ماشین ارزون با آپشن های محدود بزنه که مردم متوسط و ضعیف هم بتونن بخرن . چه وضعشه مسئولین رسیدگی کنن :|

    sss sss (26 اردیبهشت 1396 ساعت 00:52)

    بخاطر اینکه 150درصد عوارض گمرکی میخوره بهش و ماشین های تولید داخل هم با 120درصد عوارض میفروشن که پراید تیبا 30 ملیون پولشه در صورتی که ارضش واقعی پراید تیبا 7 میلیونه !

  • مهدی مهدی (12 اردیبهشت 1396 ساعت 11:23)

    چندتا دی اس تو نمایشگاه دیدم انصافا از نظر دید ظاهری و هماهنگی و کیفیت بدنه و رنگ و داخل ماشین خوب بود از نظر فنی اگه خوب باشه که خیلی عالی است اما اما قیمت همین شاسی بلندش 2000 سی سی باشه حداقل 170 قیمت میخوره حالا درسال چندتا فروش میره توایران فوقش 50تا
    بابا ماشین تو رنج 25 تا 55 میلیون تومان بزنید البته با کیفیت و مصرف 5 تا 7 لیتر و قدرت از 85 تا 135 اسب بخار اون موقع قبولتون داریم
    وگرنه معرفی خودرو و تولید مشارکتی توررنج بالای 100میلیون هنر نیست هنر نیست هنر نیست

    مهدی ک مهدی ک (17 اردیبهشت 1396 ساعت 02:02)

    داداش دی اس تو ایران 170 تومن؟ اونم شاسی بلندش؟؟؟!!!! برو بالای 300-350 تازه اگه شرکت وارد کنندش معرفت داشته باشه و حریص نباشه

    ramtin ramtin (18 اردیبهشت 1396 ساعت 17:22)

    اتفاقا امسال بیش از 2000 فروش برای لکسوس nx و bmw x3 ثبت شده