1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران

رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران

13 آبان 1396
  • 8

شرکت بورگوارد در اوایل دهه 30 میلادی در آلمان فعالیت خود را آغاز کرد، اما پس از جنگ جهانی دوم این شرکت نتوانست در شرایط اقتصادی بحرانی آن روزها به رقابت با رقبا ادامه دهد و نهایتا در اواخر دهه 60، اعلام ورشکستگی کرده و به تعطیلی کشیده شد.



رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران

اما در سال 2008، چینی ها با استراتژی آشنای خرید برندهای معتبر و ورشکسته اروپایی برای استفاده از برند آنها، به سراغ وارثان Carl F. W. Borgward(بنیان گذار کمپانی) رفتند تا این این برند را دوباره احیا کنند. سرانجام تولد دوباره بورگوارد با سرمایه گذاری فوتون چین و مدیریت آلمانی‌ها صورت گرفت.


رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران

هر دو لوگو در تصویر بالا مربوط به برند بورگوارد می‌باشند؛ لوگوی سمت چپ مر بوط به اوایل ده‌ی ۳۰ میلادی تا حدودا سال ۱۹۶۰ و کشور آلمان! و لوگوی سمت راست لوگوی اصلاح‌شده‌ی همین کمپانیست که در سال ۲۰۰۸ برای بار دوم و این بار به حضانت چینی‌ها متولد شد.

حالا اما قرار است دو محصول بورگوارد BX5 (Borgward BX5) و بورگوارد BX7 (Borgward BX7) این کمپانی میهمان خیابان های کشور ما شوند.



رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران

ظاهرا 5شبنه شب گذشته شرکت کیان موتور وارنا که قصد واردات این خودروها به ایران را دارد، اقدام به معرفی این دو محصول در برج میلاد تهران نموده است. خبر جالبی که از این مراسم به گوشمان رسید، محدوده قیمت 250 تا 300 میلیون تومانی این دو خودرو در بازار کشورمان است که نوید روزهای سخت بورگوارد برای بقا در ایران را می‌دهد.

بورگوارد BX7 از پیشرانه مشترک ساخت فوتون و میتسوبیشی و همینطور گیربکس آیسین ژاپن بهره می‌برد؛ این پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری به کمک سیستم توربوشارژ توانایی تولید 224 اسب بخار قدرت را داشته و گیربکس 6 دنده آن نیز نیرو را به هر4 چرخ منتقل می‌کند.

بورگوارد، BX7 را بر روی پلت فرمی مشترک با کراس اوور چینی بایک سنوا X65 ساخته است.


رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران

محصول دیگر بورگوارد برای بازار ایران BX5 نام دارد که نسبت به BX7 ابعاد کوچکتری داشته و با پیشرانه 1.8 لیتری 190 اسب بخاری، از قدرت کمتری نسبت به مدل BX7 برخودار است؛ اما همچنان گیربکس شش سرعته آیسین در کنار انتقال نیرو به چهار چرخ در این مدل هم دیده می‌شود.

متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در مورد سطح تجهیزاتی و کیفی بورگواردهای وارداتی به ایران، اطلاعات زیادی بدست‌آوریم.



رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران

به طور کل باید گفت که بورگوارد در ایران، حتی با تکیه به رگ و ریشه آلمانی اش هم راه بسیار سختی برای رقابت با رقبا در پیش دارد، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس، میتسوبیشی اوتلندر، تویوتا راو 4، نیسان اکستریل و حتی ds6 رقبایی نیستند که به راحتی حاضر شوند سهم بازارشان را با رقیب تازه وارد و ناشناخته ای مثل بورگوارد شریک شوند. علاوه بر این ها میزان موفقیت بورگوارد در ایران بستگی زیادی به چگونگی تبلیغات و معرفی، و نیز سطح خدمات شرکت وارد کننده در ایران دارد.


رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران


رقابت سخت بورگواردهای دو رگه با بزرگان بازار ایران



نظرات

  • ثمین ثمین (24 آبان 1396 ساعت 13:42)

    سلام آقا کسی میدونه قیمتش چقدره؟

  • محسن.د محسن.د (14 آبان 1396 ساعت 14:14)

    آقا محمد حرف شما درسته، منتها توجه بفرمایید اونایی که میخوان پراید و 405 بخرن بندگان خدا اصلا گزینه ی دیگه ای برای انتخاب ندارند! اما اونی که بخواد قریب 300 میلیون پول بده چطور...؟؟!!

  • مجید مجید (14 آبان 1396 ساعت 00:25)

    قیمت BX7 در چین 140 تا 150 میلیون است چطوره که در ایران 300 میلیون ؟ اون هم به ماشین چینی
    قیمت زیر 200 میتونه رقابت کنه وگرنه محکوم به شکسته

  • سالار سالار (13 آبان 1396 ساعت 23:30)

    الان این ماشین غیر از اسمش چیش آلمانی هست؟!

  • مرادبیگ مرادبیگ (13 آبان 1396 ساعت 16:10)

    محکوم به شکست هست، خیلی واضح و مشخصه. نمیدونم چرا هر کسی توی مملکت ما سرمایه گذاری میکنه میخواد در دو سال اول بازگشت سرمایه داشته باشه.
    در هر صورت اگر زیر 200 میلیون نباشه محکوم به شکسته.

  • محسن.د محسن.د (13 آبان 1396 ساعت 13:13)

    این برند با این قیمت تو بازار ایران هیچ فروشی نخواهد کرد. مردم میگن بهترین های کره ای و ژاپنی (بعضا آلمانی!) رو بذاریم و بریم بورگوارد!!! ناشناس چینی بخریم چون تو دهه 60 میلادی، آلمانی بوده؟؟؟!!! واقعا شرکت وارد کننده با خودش چه فکری کرده؟!

    کیومرث کیومرث (13 آبان 1396 ساعت 14:39)

    ضمن تایید فرمایش شما این سوال برایم پیش آمده که آنهایی که امتیاز منفی داده اند دقیقا در چه فازی هستند!!!!!!

    محمد محمد (13 آبان 1396 ساعت 17:32)

    مردمی که یک چراغ پراید عوض میشود و یا داشبورد 405 تغییر میکند تا 2 3 میلیون تومان بلکه هم بیشتر پول میدن ، میرن میخرن.