1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

20 تیر 1396
  • 0

گروه بهمن که در حال حاضر به عنوان عرضه کننده خودروهای مزدا3 و بسترن b50 شناخته میشود، طی اطلاعیه ای به طور رسمی ، فاو بسترن b30 را معرفی کرد،عرضه این محصول طی هفته های آتی آغاز خواهد شد...

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

نگاه کلی

خودروی B30 محصول جدید شرکت FAW می باشد که از سال 2015 وارد بازار چین شده است. این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده خودروکه با همکاری با شرکت های فولکس واگن ، آئودی ، مزدا و جنرال موتورز توانسته به تولید سالانه بیش از 3 میلیون دستگاه دست یابد.این محصول بر روی یکی از پلتفرم های مربوط به شرکت فولکس واگن(Bora) شکل گرفته است و از نکات مورد توجه این پلتفرم ، تولید مدل موفق و محبوب فولکس واگن JETTA (نسخه سدان فولکس واگن گلف) می باشد. این محصول توسط شرکت بهمن موتور به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

ویژگی های موتور:

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

• طراحی سیستم پیشرانه با موتوری با حجم 1.6 لیتر که متناسب با سایز خودورهای متوسط انجام شده است، طراحی با زنجیر تایم منجر به کاهش صدای خودرو و همچنین عدم احتیاج به تعویض این قطعه برای تمام طول عمر این موتور می باشد.(کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری)

• سری موتورهای 4GB توسط شرکت FAW توسعه داده شده است که از توان و بازدهی بالا و مصرف انرژی مناسبی برخوردار است ؛ استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 بوده لذا با محیط زیست سازگاری متناسبی دارد (توان خودرو 107 اسب بخار و بیشینه گشتاور 155 نیوتون بر متر)

گیربکس:

 گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (AT) کد F21 ساخت کمپانی آیسین (Aisin) ژاپن (برترین برند گیربکس در دنیا)

 به نقل از سایت RANKER آیسین در رتبه اول تولید کنندگان برتر گیربکس دنیا قرار گرفته است . این گیربکس بر روی بسیاری از مدل های پورشه، شورولت، تویوتا ، پژو ، رنو، سوزوکی ، جیپ، هیوندایی و ... قرار گرفته است.

 ساختار پیشرفته با وزن کم و کارایی بالا در انتقال توان

 سیستم ایمنی در برابر خرابی(Failure protection) : این سیستم در هنگام خرابی گیربکس به راننده کمک میکند تا با سرعت کم جهت رفع عیب تا تعمیرگاه ادامه مسیر دهد (جلوگیری از آسیب جدی گیربکس)

سیستم تعلیق:

• سیستم تعلیق جلوی این خودرو مک فرسون مستقل با میل موج گیر و سیستم تعلیق عقب میل پیچشی نیمه مستقل با میل موج گیر است.

• ساختار متراکم ؛ ابعاد کوچک؛وزن سبک؛سیستم تعلیق با پاسخگویی سریع؛ظرفیت ضربه گیری بالا، تغییرات کوچک نسبت به موقعیت چرخ های جلو و رانندگی با پایداری عالی ،میل موجگیر دوسره با اثربخشی بیشتر و پایداری بهتر

• اکسل عقب بهمراه میل موجگیر سبب ایجاد احساس بهتر در سرنشینان عقب و هماهنگی بهتر با سیستم تعلیق جلو جهت تقویت پایداری رانندگی می گردد.

صندلی های راحت و شیک:

• روکش صندلی B30 ترکیبی از پارچه و چرم می باشد که با این ترکیب ،زیبایی وراحتی توامان وجود خواهد داشت

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

سیستم فرمان الکتریکی(EPS):

• تولید شده توسط شرکت Thyssenkrupp آلمان از شرکت های پیشرو در این صنعت

• سیستم فرمان الکتریکی رانندگی راحتتر در سرعت پایین ، پایداری و امنیت بیشتری را برای راننده به ارمغان می آورد. سیستم EPS جدید و ارتقاء یافته، باعث برگشت پذیری مناسب و همچنین رانندگی آسان و( در قیاس با سیستم هیدرولیکی ) ذخیره انرژی می گردد.

• پمپ هیدرولیکی فرمان در زمان روشن بودن موتور همواره فعال می باشد پس 3 تا 5% از توان موتور را می گیرد اما سیستم برقی با داشتن موتور الکتریکی مجزا از باطری تغذیه شده و توان موتور را کاهش نخواهد داد.

• ستون فرمان با قابلیت تنظیم زاویه مجهز به ساختار جاذب انرژی «جمع شونده» (Collision – Collapsible) می باشد که باعث عملکرد بهتر ایمنی می گردد.

• در قیاس با سیستم هیدرولیکی بسیاری از قطعات و تجهیزات بصورت یک جا در ماژول EPS قرار داده شده و به این صورت باز و بست سیستم جهت تعمیر یا سرویس به راحتی انجام خواهد شد.

• غربیلک فرمان با طراحی به روز و زیبا و روکش چرمی

• سوییچ های مربوط به کروز کنترل ، تنظیمات کامپیوتر سفری و همچنین سیستم پخش خودرو

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

رینگ و لاستیک اسپرت و به روز :

این خودرو از 4 حلقه رینگ و لاستیک با سایز R16 .55-205 بهره مند است که زیبایی و چهره ای پویا و زیبا به خودرو بخشیده است.

سیستم ترمز:

به منظور بهبود رانندگی ایمن و عملکرد خودرو، سیستم های زیر به طور اتوماتیک براساس شرایط مختلف رانندگی عمل می کند.

 ESC کنترل پایداری الکترونیکی: سیستمی که تمام سیستم های ترمز را یکپارچه نموده و پایداری خودرو را کنترل می نماید. پس از تشخیص تمایل سر خوردن به یک سمت براساس حرکت خودرو، شرایط عملکردی با ترمزگیری و مداخله موتور ایمنی و راحتی را بهبود می بخشد. استاندارد کنترل پایدار الکترونیکی(ESC) سیستم ترمز مطابق با بوش نسخه 9.0 می باشد که سبب افزایش ایمنی و راحتی خودرو می گردد.

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

 ABS : سیستم ترمز ضد قفل

این سیستم برای ترمزگیری اضطراری یا درگیر کردن ترمزها حین رانندگی در جاد ه های لغزنده برای جلوگیری از قفل شدن چر خها مورد استفاده قرار می گیرد.

 EBD : توزیع الکترونیکی نیروی ترمز

یک فناوری ترمز اتومبیل است که به طور اتوماتیک میزان نیروی وارده به ترمز های اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل شرایط جاده، سرعت، بار و غیره تنظیم می کند.

 BA سیستم نیروی کمکی ترمز:

پس از شناسایی ترمزگیری اضطراری عملکرد ترمز را بهبود می بخشد تا فاصله ترمزگیری را کوتاهتر نماید.

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

 TCS سیستم کنترل کشش:

این سیستم با تنظیم نیروی رانندگی هنگام شروع به کار خودرو یا شتابگیری از لغزیدن چر خها جلوگیری می کند، و از عملکرد شتابگیری خودرو اطمینان حاصل می شود.

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

 HHC سیستم کنترل حرکت در سربالایی:

این سیستم یک سیستم کمکی است که از سر خوردن خودرو در سربالایی ها جلوگیری می کند تا پس از رها کردن ترمز تا اشاره به پدال گاز اجازه عقب رفتن خودرو را ندهد.

ساختمان بدنه خودرو :

به منظور اطمینان و افزایش ایمنی سرنشینان، خودرو B30 از شاسی تقویت شده ای ساخته شده است. استفاده از فولادهای با استحکام بسیار بالا (Ultra High Strength Steel) و بالا (High Strength Steel) بر روی ساختمان 3H تقویت شده ؛ به خصوص در ستون A، ستون B، تیرهای پایه ای درب ها، کف قسمت جلو و درب های خودرو ایمنی خودرو را افزایش داده است. از فولاد با استحکام بسیار بالا در ابعاد وسیعی در بدنه خودرو استفاده شده است که بدنه مستحکمی را ایجاد نموده است.

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

ساختار 3H در بدنه، مرکز اصلی جذب انرژی ناشی از ضربه می باشد ؛ به طوری که می تواند انرژی جنبشی بزرگ ناشی از ضربه را توسط قسمت های مختلف بدنه جذب نماید. بنابراین ضربه به طور قابل توجهی جذب شده و از تغییر شکل و فرم قطعات جلوگیری و ایمنی سرنشینان را به طور کامل تامین می کند.

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

سطح استاندارد ایمنی 5 ستاره:

خودرو B30 موفق به کسب گواهینامه سطح استاندارد ایمنی ۵ ستاره C-NCAP شده است.

علی رغم اینکه الزامات سخت گیرانه تر در ورژن جدید(2015) C-NCAP در خلال تست اصلی که در آن امتیاز مثبت از 4 به 3 رسیده است و نقطه شروع 5 ستاره از 52 به 54 افزایش یافته است. B30 هنوز عملکرد بسیار خوبی با مجموع امتیاز 55.11 به خود اختصاص داده است و استاندارد 5 ستاره C-NCAP را دریافت نموده و ایمنی سرنشینان را به خوبی تامین می کند.

صحه گذاری و تست جاده :

تست جاده ی خودرو ی B30 که شامل 516 تست عملکردی با طی کردن مسافتی به اندازه 3 میلیون کیلومتر انجام شده که به مدت سه سال به طول انجامیده است. مناطق هدف جهت انجام تست خودرو، از مناطق بسیار گرم و مرطوب تا مناطق بسیار سرد و برفی ؛ از مناطق پست و مرتفع با ارتفاع بیشتر از 2800 متر ؛ از مناطق شلوغ و پرازدحام تا شهر کوهستانی و مه گرفته بوده است.این خودرو با شرایط بسیارسختی در این مسیر مواجه بوده است و در نهایت توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود در شرایط مختلف نشان دهد.

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

سیستم مالتی مدیاMultiMedia System

زبان سیستم : انگلیسی و فارسی

نمایشگر لمسی 7اینچی رزولوشن نمایشگر 800 * 480
سیستم رهیاب (GPS) شامل نقشه کامل ایران
• در نظر گرفتن محدوده طرح ترافیک در مسیریابی
• شامل موقعیت مکانی دوربین های کنترل سرعت
• حاوی اطلاعات بیش از 730,000اماکن مهم اعم از رستوران ها، جایگاه های سوخت،
بیمارستان ها، مساجد، حسینیه ها، سینماها، پارکها، مراکز فرهنگی، آتشنشانی ها و ...
• جستجو بر اساس پنج رقم اول کد پستی
• نمایش سرعت و میزان حد اکثر سرعت در جاده ها
• پشتیبانی از دوربین دید عقب
قابلیت کنترل مالتی مدیا با استفاده از کلید های روی فرمان خودرو
• پشتیبانی از سورس های رادیو و مدیا به شرح زیر :
رادیو FM/AM
USB
پخش موزیک از طریق بلوتوث
ورودی AUX
پشتیبانی از فایل های صوتی، ویدیویی و تصاویر در فرمتهای رایج
پشتیبانی از سامانه ارسال اطلاعات رادیویی (RDS)
ذخیره دستی و اتوماتیک ایستگاه های رادیویی بر روی حافظه
قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث
بارگذاری اطلاعات مخاطبین بر روی مالتی مدیا و همچنین جستجو بر اساس نام مخاطب

گارانتی:

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

سایر امکانات خودرو به شرح ذیل می باشد:

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن

معرفی بسترن b30، جدید ترین محصول گروه بهمن



نظرات