1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آئودی A1 کوچک و آتشین

آئودی A1 کوچک و آتشین

8 مهر 1393
  • 11

کوچک‌ترین محصول آئودی وقتی نشان S1 را بر خود ببیند، تبدیل به یک اعجوبه واقعی خواهد شد. چند سال پیش نسخه 256 اسبی A1 کواترو با انتقال نیرو به چهار چرخ معرفی شد ولی تولید آن مدل تنها محدود به 333 دستگاه شد.

اکنون آئودی نسخه جدیدتر و تکامل یافته ای از این خودرو را بدون محدودیت در تولید و فروش روانه بازار کرده است. آئودی S1 جدید به طرز قابل توجهی از سلف تولید محدود خود نیز ارزان‌تر است. برای خرید یک S1 تنها نزدیک 30 هزار یورو پرداخت خواهید کرد. با این وجود این خودرو هنوز 1275 یورو گران‌تر از یک فولکس گلف GTI می‌باشد.

موتور این هاچ بک داغ همان موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژر آئودی A1 کواترو است. نیروی این موتور 231 اسب بخار است که کمتر از سابق است اما گشتاور آن بیشتر شده و به 273 پوند فوت رسیده است.

تنها سیستم انتقال نیروی این نسخه، یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض دنده نرم و روان است. محدودیت‌های وزن و حجم باعث شده تا استفاده از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه اسپرت کنار گذاشته شود. انتقال نیرو هم به هر چهار چرخ صورت می‌گیرد. سیستم انتقال بسته به شرایط رانندگی و جاده، می‌تواند گشتاور تولیدی را به چرخهای جلو یا هر چهار چرخ منتقل نماید.

محور چرخ‌ها و فرمان الکتریکی، سیستم تعلیق و کمک‌های قابل تنظیم برای قدرت افزون‌تر این مدل، تقویت شده‌اند. چرخهای 17 اینچی 215/40R یا 18 اینچی 225/35R نیز وظیفه انتقال نیرو به جاده را بر عهده دارند.

عملکرد این هاچ بک کوچک، در خط راست، قانع‌کننده است. شتاب صفر تا صد 5.8 ثانیه ای و نهایت سرعت محدود شده روی 250 کیلومتر بر ساعت را می‌توان از توانایی‌های مطلوب آن دانست.

مصرف سوخت آئودی S1 در شهر 9.23 لیتر و در جاده 7.13 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

طراحی S1 نیز دستخوش تغییراتی شده است تا با نیروی درونی افزون‌تر آن هماهنگ باشد. چراغ‌ها با زاویه بیشتری قرار گرفته‌اند و چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده‌اند. یک علامت S1 روی هواکش جلوی سپر نصب شده است. در مجموع طراحی این خودرو چهره ای خشمگین‌تر و در عین حال با نمک به آن بخشیده است.

در داخل کابین هم صندلی‌های مسابقه ای و تریم اسپرت بکار گرفته شده است.

به نظر می‌رسد تنها رقیب قابل ذکر این خودرو سیتروئن DS3 اسپرت و مینی جان کوپر هاردتاپ باشد که هر دوی این خودروها دیفرانسیل جلو می‌باشند. بنابراین شاید به سادگی بتوان آئودی S1 را برنده این بخش از بازار دانست.

آئودی s1-نمای کلی

آئودی s1 -نمای کلی

آئودی s1 - نمای جلو

آئودی s1 -نمای جلو

آئودی s1 - نمای کلی

آئودی s1 - نمای سمت چپ

آئودی s1 -نمای سمت چپ

آئودی s1 -نمای عقب

آئودی s1 -نمای عقب

آئودی s1 -نمای جلو

آئودی s1 -نمای کلی

آئودی s1 -نمای کلی

آئودی s1 -نمای داخل

آئودی s1 -نمای داخل

آئودی s1 -نمای داخل

آئودی s1 -نمای فرمان

آئودی s1 -نمای آرم



نظرات

  • سحرخیز سحرخیز (8 شهریور 1394 ساعت 14:14)

    قیمتش چنده؟ اصلا میشه واردش کرد؟؟ ممنون میشم از جوابتون

  • سحرخیز سحرخیز (8 شهریور 1394 ساعت 14:13)

    خب خیلی عالیه، ظاهره بدنه،توی هر رنگ هم میتونه زیبا باشه ، فقط اگه قیمتش رو هم بدونیم ممنون میشیم!؟؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (18 مهر 1393 ساعت 01:02)

    استفاده از رنگ زرد و (در سطح کمتر) از قرمز باعث شده که این آئودی به یکی از خودروی های زیبا از نظر طراحی داخلی تبدیل شود. احسنت به آئودی.

  • یوونتوس یوونتوس (10 مهر 1393 ساعت 11:46)

    از دوستان کسی میدونه فلسفه گذاشتن 4 لوله اگزوز چیه؟!

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (18 مهر 1393 ساعت 00:59)

    دوست من وجود اگزوز طبیعتا خودرو را زیبا میکند البته بخاطر اینکه از طرفی به موتور متصل است هم باعث کارکرد بهتر موتور مشود. (زیرا مرحله ی تخلیه را سریع تر و با کیفیت تر میکند)

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (9 مهر 1393 ساعت 18:20)

    اگه گیربکس اتومات داشت دیگه محشر بود. ولی همین جوری برای ما ایرانی ها رویایی هست.....

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (9 مهر 1393 ساعت 18:15)

    طراحی بدنه قشنگه ولی طراحی داخلی فوق العاده جوان پسنده.

  • سایوکان سایوکان (9 مهر 1393 ساعت 00:41)

    خیلی خوشکل و جمع جوره...میخرمش.علان نه البته یه چند سال کار کنم پولهام جمع بشه بعد.

  • میلادحسنی میلادحسنی (8 مهر 1393 ساعت 10:37)

    طراحیش بی نظیره.....فوق العاده جوان پسند هستش

  • تنبور تنبور (8 مهر 1393 ساعت 09:43)

    طراحی داخلی حرف نداره

    سایوکان سایوکان (9 مهر 1393 ساعت 00:39)

    100درصد موافقم.