1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آئودی Q3، شاسی بلند کوچک آلمانی

آئودی Q3، شاسی بلند کوچک آلمانی

2 آذر 1393
  • 1

آئودی برای سال 2015 روی کراس آور کوچک خود یعنی Q3 تمرکز کرده و فیس لیفت تازه ای برای آن ارائه نموده است. تغییرات انجام شده در تریم ها، رنگ‌های جدید، چرخ‌های آلیاژی با طرح جدید، تغییرات در چراغ‌ها و جلوپنجره قابل مشاهده‌اند.

آئودی Q3 اینک مانند سنت همیشگی آئودی، کاملاً از نظر طراحی با سایر برادران خود مشابهت دارد. جلوپنجره شش ضلعی بزرگ جلو و چراغ‌های LED با گرافیک و چینش جدید، ظاهری شیک و موقر به خودرو داده‌اند.

در عین حال ویژگی‌های جدید این خودرو شامل لیست بلندی از تجهیزات استاندارد نیز می‌شود که در مدل پایه نیز منظور شده‌اند. نورپردازی داخلی، صندلی‌های الکتریکی جلو، سیستم دستیار رانندگی و سیستم ناوبری از این جمله‌اند. ده نوع طرح برای چرخ‌های آلیاژی نیز وجود دارند که می‌توان یکی را انتخاب نمود.

در بخش پیشرانه سه موتور چهار سیلندر توربوی بنزینی TFSI و سه موتور دیزلی TDI نیروبخش این خودرو می‌باشند. میزان آلایندگی این پیشرانه‌ها تا 17 درصد کاهش یافته است و مطابقت کامل با استاندارد یورو 6 پیدا کرده‌اند. حجم این موتورها از 1.4 تا 2.0 لیتر می‌باشد.

مدل RS به عنوان گل سرسبد این کلاس با موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری توربو ارائه می‌شود که 30 اسب بخار به نیرو و 30 نیوتن متر به گشتاور آن افزوده شده است. قدرت این مدل 340 اسب بخار و گشتاور آن 450 نیوتن متر می‌باشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 7 سرعته S ترونیک برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ با سیستم کواترو استفاده می‌شود. شتاب صفر تا صد مدل RS تنها 4.8 ثانیه می‌باشد که 0.7 ثانیه سریع‌تر از قبل است. نهایت سرعت این خودرو هم به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

فروش Q3 جدید که در بارسلونای اسپانیا ساخته می‌شود، با قیمت پایه 37 هزار دلار برای مدل پایه آغاز و تا 71 هزار دلار برای مدل RS برنامه‌ریزی شده است.

آئودی Q3-نمای کلی

آئودی Q3-نمای جلو

آئودی Q3-نمای کلی

آئودی Q3-نمای کلی

آئودی Q3-نمای کلی

 آئودی Q3-نمای عقب

آئودی Q3-نمای کلی

آئودی Q3-نمای عقب

آئودی Q3-نمای عقب

آئودی Q3-نمای عقب

آئودی Q3-نمای عقب

آئودی Q3-نمای کلی

آئودی Q3-نمای جلو

آئودی Q3-نمای چراغ جلو

آئودی Q3-نمای داخل

آئودی Q3-نمای صندوق عقب

آئودی Q3-نمای صندوق عقب



نظرات

  • آفرین آفرین (2 آذر 1393 ساعت 09:50)

    استاندارد یورو 6 البته با عمل است نه مثل ما استاندارد یورو 3 ولی فقط حرف است صحبت های رئیس راهنمائی و رانندگی تهران را حتما دو روز پیش شنیدید که مرتب فشار می آورند که به خودرو سازها باز هم مهلت دهید