1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. مرسدس بنز AMG GT رونمایی شد

مرسدس بنز AMG GT رونمایی شد

19 شهریور 1393
  • 65

سرانجام خودروی کوپه اسپرت جدید مرسدس بنز، همانی که قرار است با پورشه 911 توربو به رقابت برخیزد، رونمایی شد. خودرویی باشکوه، خشمگین و فرزند خلف SLS که چالاک‌تر و سبک‌تر و ارزان‌تر از آن می‌باشد.

مرسدس بنز کوپه

طراحی خودرو در قسمت جلو از شباهت زیادی به مدل SLS برخوردار است و البته سبک طراحی آن نیز مطابق زبان طراحی محصولات جدیدتر این شرکت می‌باشد با این تفاوت که چراغ‌ها کوچک‌تر، کشیده‌تر و تهاجمی‌تر شده‌اند. پوزه خودرو کشیده و باوقار است اما یک‌چهارم انتهایی خودرو شامل سقف و صندوق‌عقب کوتاه، بسیار شبیه خودروهایی چون پورشه 911/928 و جگوار تایپ E است. چراغ‌های باریک عقب نیز نشانی از الگوهای بنز ندارند. در عوض یک اسپویلر دینامیک، هواکش‌های جانبی و خطوط قوی و زیبای روی بدنه و کاپوت، چهره‌ای کلاسیک و قدرتمند را به نمایش می‌گذارند.

همان‌گونه که پیش‌ازاین هم در مورد مشخصات فنی این خودرو، فاش شده بود، پیشرانه هشت سیلندر V شکل با حجم 4.0 لیتر و استفاده از توربوشارژر دوقلو در نسخه‌هایی متفاوت، وظیفه نیرورسانی به AMG GT را بر عهده دارد. درحالی‌که مدل پایه از این موتور تنها خروجی 456 اسب‌بخار و 600 نیوتن‌متر گشتاور دارد، مدل S می‌تواند 503 اسب‌بخار نیرو و 650 نیوتن‌متر تورک تولید کند. این موتور از ترکیب دو موتور خطی 2.0 لیتری چهار سیلندر که در مدل‌های مختلف A45 / CLA45 /GLA45 AMG استفاده می‌شود، خلق شده است و البته در آینده روی خودروهای دیگری چون C63 AMG نیز قرار خواهد گرفت. جالب اینکه مصرف سوخت این مدل به صورت ترکیبی تنها 7.84 لیتر در صد کیلومتر مسافت اعلام شده است.

مرسدس بنز کوپه-نمای جلو

مدل GT S از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه سود می‌برد که نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل تنها 3.8 ثانیه می‌باشد. نهایت سرعت آن نیز به 311 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در مورد مدل هادی 462 اسبی، شتاب به 4 ثانیه و سرعت نهایی به 304 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. ساختار آلومینیومی و کوچک‌تر شاسی مدل GT نسبت به SLS AMG باعث سبک‌تر شدن و چابکی بیشتر این خودرو شده است. بدین ترتیب در مصاف با پورشه 911 توربو، مدل‌های بالاتر جگوار اف تایپ و مدل آینده مک‌لارن P13 قادر به خودنمایی بیشتری خواهد بود. خوشبختانه سیاست‌های جدید در کوچک‌سازی با کاهش هزینه نیز همراه بوده و AMG GT با 40 درصد قیمت پایین‌تر نسبت به SLS به بازار می‌آید.

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

ابعاد این خودرو، شامل 4.546 طول، 1.939 عرض و 1.289 متر ارتفاع می‌باشد. توزیع وزن خودرو 47 درصد روی محور جلو و 53 درصد روی محور عقب می‌باشد. وزن مدل پایه 1540 و مدل GT S هم 1570 کیلوگرم می‌باشد.

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

مرسدس بنز کوپه-نمای فرمان

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

مرسدس بنز کوپه-نمای فرمان

مرسدس بنز کوپه-نمای صندلی

مرسدس بنز کوپه-نمای داخل

مدل GT S شامل ویژگی‌هایی اضافی از جمله قفل دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی به جای دیفرانسیل عقب مکانیکی مدل GT، تعلیق با کنترل و تنظیم سه‌گانه AMG RIDE CONTROL، ترمزهای جلوی بزرگ‌تر 390 میلی‌متری، چرخ‌های 19 اینچی با تایرهای 265/35 در جلو و 20 اینچی با تایرهای 295/30 در عقب می‌باشد. بعلاوه می‌توان پکیج اضافه دینامیک (AMG DYNAMIC PLUS) را که شامل مانت دینامیک موتور و گیربکس است سفارش داد که باعث راحتی بیشتر در سواری معمولی و استحکام و صلبیت بالاتر در رانندگی سخت می‌شود. بعلاوه می‌توان دیسک ترمزهای سرامیکی کامپوزیتی با عملکرد بالا و اندازه 402 در جلو و 360 میلی‌متر در عقب را نیز سفارش داد.

اطلاعات بیشتر از این گلوله تازه شلیک شده مرسدس تا نمایشگاه پاریس، منتشر خواهند شد.

مرسدس بنز کوپه-نمای موتور

مرسدس بنز کوپه-نمای عقب

مرسدس بنز کوپه-نمای جلو

مرسدس بنز کوپه-نمای سمت راست

مرسدس بنز کوپه-نمای سمت راست

مرسدس بنز کوپه-نمای سمت چپ

مرسدس بنز کوپه-نمای کلی

مرسدس بنز کوپه-نمای کلی

مرسدس بنز کوپه-نمای جلو

مرسدس بنز کوپه-نمای عقب

مرسدس بنز کوپه-نمای بالا

مرسدس بنز کوپه-نمای سمت راست

مرسدس بنز کوپه-نمای بالا

مرسدس بنز کوپه-نمای عقب

مرسدس بنز کوپه-نمای کلی

منبع پدال


نظرات

  • بی نا بی نا (29 دی 1397 ساعت 10:43)

    چقد منو یاد پراید مدل 88 نقره ایم انداخت

  • سرطان تیونینگ سرطان تیونینگ (2 آبان 1393 ساعت 18:07)

    میخوامت ای بنز ناز

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 آبان 1393 ساعت 21:07)

    thank you for this post

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 آبان 1393 ساعت 21:06)

    من مطمئنم پورشه 911 پیش این گرگ خشمگین کم میاره.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (18 مهر 1393 ساعت 17:19)

    طراحی AMG GT واقعا برپایه اصول و قوانین دقیق مهندسی آلمان و شرکت تکتاز مرسدس بنز می باشد.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 مهر 1393 ساعت 19:49)

    طراحی بدنه AMG GT واقعا زیباست و کوچک کردن چراغ های جلو نسبت به SLS ایده ی خوبی بوده.

  • گاسیپ بوی گاسیپ بوی (24 شهریور 1393 ساعت 12:16)

    طراحی فوق العاده زیبا، اسپرت و تهاجمیش یک حس قوی ای تو آدم ایجاد میکنه، انگار که همین الان میخوای تو ماشین بشینی و پاتو بزاری رو پدال گاز و بالارفتن عدد سرعت ..!

  • مکانیکا مکانیکا (23 شهریور 1393 ساعت 23:02)

    کابین زیادی شلوغه

  • بی کس بی کس (23 شهریور 1393 ساعت 19:40)

    با روحو روان ادم بازی میکنه
    ب کجا داره میره بنز
    یه سال دیگه هواپیما میزنه با این طراحیا

  • طراح صنعتی نوجوان طراح صنعتی نوجوان (23 شهریور 1393 ساعت 18:40)

    دوستان من اوایل تابستون جاری خواستم براساس طرح اس ال اسی که گوشه ی ذهنم بودم ، یک طرح جدید و بروز طراحی کنم.البته فقط خواستم به سبک sls باشه ، نه اینکه بذارم جلومو ویرایشش کنم! ! میدونم باورتون نمیشه اما یه چیز تو مایه های همین با همین اِلِمان های خاص طراحی کردم و الان که اینو دیدم واقعا ذوق زده شدم!! همچنین این اولین باری نیست که همچین چیزی پیش میاد ، بار ها تطابق دقیق طراحی های خودم با طراح های آینده ی شرکت ها و پیشرفت زبان طراحی رو دیدم . ** من فقط 16 سالمه و اصلا هم نمیدونم وقتی توی این سن همچین قابلیتی دارم ، باید چیکار کنم.همه دوستام هم میگن باید یه کاری بکنی ولی من نمیدونم باید چیکار کنم تا بتونم پرورشش بدم یا جذب شرکت خاصی بشم یا هرچی دیگه. میشه یکی کمکم کنه؟؟

    قمی قمی (5 آبان 1393 ساعت 13:03)

    تو ایران موندنت فایده نداره ، باید بری خارج . توی دانشگاه تو یکی از رشته های مربوط به خودرو مثل مهندسی خودرو ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کنترل یا ... ادامه تحصیل بده . اگه میتونی از اول برو خارج اگه نه لیسانسو اینجا بخون و سعی کن مقاله های خوبی بدهی ، بعد به دانشگاه های خارجی مخصوصا جاهایی مثل آلمان و ایتالیا درخواست بفرست ، اگه مقاله هات خوب باشه خودشون برات فاند میفرستن و با هزینه اونا میتونی اونجا مشغول شی و بعد هم تو همونجا برو دنبال کار توی شرکتای مرتبط به این زمینه ها..
    good luck.

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (23 شهریور 1393 ساعت 18:38)

    میدونم بنزه و اشکال گرفتن ازش مشکله ولی من چند تا اشکال توش دیدم .اشکال که چی منطورم نقایص موجود در طراحیشه.
    1- اسپویلر عقبش خیلی کوچیکه و به طراحی عضلانی gt نمی خوره
    2- چرراغای عقبش بیش از حد کوچیکه
    3- اگه چراغای جلویی کمی به سمت شبکه امتداد می داشت ماشین جذاب تر و خشن تر می شد
    و چند نکته ی دیگه:
    1- طراحی کنسول میانی در داخل تقریبا کپی لامبورگینی آونتادوره
    2- از کنار طراحی جلو شبیه z4 و عقب شبیه 911

  • جوانلو جوانلو (23 شهریور 1393 ساعت 17:39)

    به نظر من بهترین تعریف از این ماشی اینه که بهش میگن : موشک جاده‌ها

  • امین کردآبادی امین کردآبادی (22 شهریور 1393 ساعت 19:49)

    با این ماشین میشه گفت:بنز یعنی اوج شاهکار.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (22 شهریور 1393 ساعت 15:20)

    واقعا چه حسی داره پشت این نشستن؟!
    برام غیر قابل تصوره

  • تنبور تنبور (22 شهریور 1393 ساعت 11:41)

    911 , z4 رو با هم قاطی کن این میشه

  • الیسا الیسا (22 شهریور 1393 ساعت 10:28)

    دستتون درد نکنه حداقل تو عکس با جناب ای ام جی قدرتمند آشنا شدیم تصاویر اینقدر گویا هستن که انگار از نزدیک دیدیم.سپاس خیلی زحمت میکشید.
    ماشینیه واسه خودش چیزی که من دیدیم تلفیق گذشته و آینده است به صورت کاملا زیباو حرفه ای............ولی در کل این ماشین حرفی واسه زدن نگذاشته............

  • بهشی بهشی (21 شهریور 1393 ساعت 21:46)

    به ماشینهای ایرانی خودمون نمیرسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • آریوبر آریوبر (21 شهریور 1393 ساعت 13:53)

    طراحی بسیار عالی نمیشه ایرادی گرفت مخصوصا طراحی داخلی اگه بخواییم روراست باشیم از مدل قبلی چیزی کم نداره ولی متاسفانه جای خالی در های مدل اس ال اس احساس میشه که ماشین رو خیلی خاص میکرد ولی این ماشین با طراحیش جایی برای حرف باقی نمیزاره ! ! !

  • رضا ایکس تری رضا ایکس تری (20 شهریور 1393 ساعت 22:47)

    هم طراحی داخلیش خوبه هم بیرونیش می شه گفت فوق العادست

  •  آکتروس آکتروس (20 شهریور 1393 ساعت 19:35)

    وقتی به برند بنز نگاه میکنی انگار داره باهات حرف میزنه