1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. حساسیت های به وجود آمده مانع از واردات خودروهای آمریکایی شد

حساسیت های به وجود آمده مانع از واردات خودروهای آمریکایی شد

1 خرداد 1395
  • 0

واردات خودرو از آمریکا در روزهای اخیر از موضوعات پر بحث در بخش تجارت و خودرو بوده و اظهارات متفاوتی درباره آن عنوان شده است، اما سخنان معاون سازمان توسعه تجارت حاوی نکات تازه‌ای است.

محمدرضا مودودی گفت: ممنوعیت واردات خودرو از آمریکا قانونی نیست و نیاز به تصویب مجلس دارد، اما با این حال به دلیل حساسیت‌های به‌وجود آمده مانع از این کار شده‌ایم.

وی با اشاره به موضوع ممنوعیت واردات خودرو از آمریکا گفت: به خاطر حساسیت‌های به‌وجود آمده، واردات خودرو از آمریکا ممنوع شده است ولی باید برای آن وجه قانونی تعریف شود، چرا که ما باید در نهایت از قوانین تبعیت کنیم و قانون باید به ما اعلام کند که چه کالاهایی نباید ثبت سفارش شود.

وی در همین باره ادامه داد: این ممنوعیت در حال حاضر به صورت توصیه است و ما هم تبعیت کردیم. تا کنون هم چند درخواست ثبت سفارش واردات خودروهای آمریکایی داشته‌ایم ولی با وارداتی انجام نشده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به هیاهوی مربوط به ممنوعیت‌های تجارت با آمریکا مانند خودرو توضیح داد: بازاری مانند آمریکا برای فرش و زعفران ما یک بازار سنتی بوده است، به طوری که پیش از تحریم‌ها حدود 80 تا 90 میلیون دلار فرش و حدود 40 تا 50 میلیون دلار زعفران و سایر کالاها به آن کشور صادر کرده‌ بودیم و اکنون دوباره باید این بازار 150 میلیون دلاری را احیا کنیم.

وی ضمن بیان این که نباید رفتارهای رسانه‌ای و برخوردهای عمومی طوری باشد که وضعیت تجارت را تحت تاثیر قرار دهد، درباره موضوع واردات شورلت گفت: بر فرض این که آن 200 شورلت هم وارد ایران می‌شد، قیمتی حدود چهار تا پنج میلیون دلار داشت که در مقایسه با اعداد صادراتی ما به آمریکا خیلی کوچک تر است. ضمن این که شورلت یک خودروی عمومی و میان قیمت است که هر قشری می تواند از آن استفاده کند و در مقایسه با خودروهایی مانند مازراتی، بوگاتی، پورشه و خودروهای لوکس که اکنون هم در بازار ایران موجود است قابل توجه نیست.

منبع: ایسنا



نظرات