1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ثبت سفارش کدام مدل‌ از خودروها باز شد؟

ثبت سفارش کدام مدل‌ از خودروها باز شد؟

31 خرداد 1396
  • 0

در یکی، دو ماه اخیر مدل‌های متنوعی از خودروها به سایت ثبت‌سفارش وزارت صنعت، معدت و تجارت جهت واردات راه یافته‌اند. هرچند این سایت هم‌اکنون رونق سال‌های قبل را ندارد ولی با ورود مدل‌های جدید به این سایت نوید تنوع و قدرت انتخاب آسان‌تر و دقیق‌تری را برای مخاطبان به همراه خواهد داشت چرا‌که سال گذشته باتوجه به محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی وزارت صنعت، همچون شرط اخذ نمایندگی مستقیم از کشور مادر برای واردات که البته تمام و کمال هم به اجرا نرسید، این سایت دستخوش تغییرات فراوانی شد و مدل‌های بسیاری از آن خارج شدند.

حال امروز شاهد هستیم برخی نمایندگان رسمی و اصلی توانسته‌اند چهره سایت مذکور را زیباتر و پررنگ‌تر کنند. از‌جمله مدل CH-R و RX200T از برند تویوتا، مدل اسپیس از برند رنو، مدل تولدو از برند تازه‌وارد سئات بوده‌اند که همگی نمایندگان اصلی و بی‌واسطه برند خود در کشورمان هستند. محصولات دیگری نظیر HR-V از برند هوندا و مدل‌هایی از ب‌ام‌و مانند ۵۳۰ و ۳۳۰ که اخیرا به سایت وارد شده‌اند نیز تلاشی از نمایندگان واسطه‌ای شرکت‌های گلرنگ فامیلی‌موتور و پرشیاخودرو جهت افزایش تنوع سبد محصولات خود بوده است.

 ثبت سفارش کدام مدل‌ از خودروها باز شد؟

شرکت تویوتا با معرفی و افزودن مدل جدید RX200T به سایت و در ادامه ثبت‌نام این مدل، به نوعی باتوجه به حذف رقیب دیرینه خود از برند ب‌ام‌و یعنی x3 که به دلیل تولید در آمریکا دیگر شانسی برای ورود به ایران نداشته، می‌تواند حضور قدرتمندی در بازار داشته باشد.

هرچند با توجه به محدوده قیمتی نمی‌توان رقیبی قوی‌تر همچون پورشه را با مدل ماکان نادیده گرفت چرا‌که پورشه ماکان از لحاظ برند و فنی به مراتب قوی‌تر است اما محبوبیت مدل RX را نیز نباید دستکم گرفت. مدل تولدو از برند سئات نیز اخیرا به این لیست اضافه شده است که در کلاس سدان‌های خانوادگی کوچک حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. شرکت معین‌موتور نمایندگی اصلی برند سئات قوی‌ترین موتور این مدل را با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی برای واردات انتخاب کرده است. مدل CH-R از برند تویوتا با موتور ۱۲۰۰ توربو، تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل و موتور ۱۸۰۰ هیبرید معرفی شده که تنوع مناسبی در کلاس کراس‌اوورهای کوچک به‌وجود آورده است. هوندا HR-V تازه وارد نیز با موتور ۱۵۰۰ سی‌سی در کنار رقیب ژاپنی خود تویوتا CH-R قرار خواهد گرفت و می‌تواند سهمی از بازار را در این کلاس متوجه خود کند.

رنو اسپیس که در گذشته در اتاق ون تولید می‌شد، با یک تغییر بزرگ از سال ۲۰۱۵ به یک کراس‌اوور متوسط تبدیل شده است که با موتور ۱۶۱۸ سی‌سی خود و قدرت ۲۰۰ اسب‌بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر حدود ۸٫۵ ثانیه رقیب قدرتمندی در کلاس خود خواهد بود. همچنین طی چند روز گذشته دو خودروی دیگر از برند ب‌ام‌و توسط شرکت پرشیاخودرو روی سایت ثبت‌سفارش قرار گرفت. پرطرفدارترین سری این کمپانی در جهان و البته یکی از کم‌طرفدارترین در ایران یعنی سری ۳ با دو مدل ۳۲۰ و ۳۳۰ به جدول این سایت افزوده شد. این سری از ب‌ام‌و در سال‌های گذشته با دو مدل ۳۲۰ و ۳۲۸ در ایران با اتاق جدید و از سال ۲۰۱۲ شناخته شده بودند و این بار با فیس‌لیفت اندک انجام شده و کد جدید با نام ۳۲۰ و البته برای موتور قوی‌تر با نام ۳۳۰ به ایران وارد خواهند شد.

 ثبت سفارش کدام مدل‌ از خودروها باز شد؟

 ثبت سفارش کدام مدل‌ از خودروها باز شد؟

 ثبت سفارش کدام مدل‌ از خودروها باز شد؟

 ثبت سفارش کدام مدل‌ از خودروها باز شد؟



نظرات