1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. سدان نیم میلیاردی ولوو به ایران وارد می شود؟

سدان نیم میلیاردی ولوو به ایران وارد می شود؟

2 تیر 1396
  • 1

نسخه هیکو اسپورتیو سدان لوکس ولوو اس 90 (Volvo S90) در حال ورود به بازار ایران است. در این مقاله با خودرو نیم میلیاردی آلمانی‌ها آشنا خواهید شد.

پس از کاهش تحریم‌ها شاهد ازدیاد خودروهای سدان لوکس در بازار خودرو کشورمان بودیم. در واقع آغاز این گسترش با اتومبیل BMW 730Li بود و حالا یک خودرو نیم میلیاردی دیگر در آستانه‌ی قدم گذاشتن به خاک ایران است.

 سدان نیم میلیاردی ولوو به ایران وارد می شود؟

یک شرکت واردکننده خودرو در تبلیغات خود اعلام کرده است که آن‌ها قصد دارند اتومبیل تیونینگ شده ولوو اس 90 را به صورت قانونی وارد بازار ایران کنند. هیکو اسپورتیو نام یک تیونیگر سفارشی ساز برای شرکت ولوو است که تنها بر روی محصولات این کمپانی کار می‌کند. مدلی که قرار است وارد ایران شود نیز توسط این کمپانی دستخوش تغییراتی جذاب شده است. حال می‌توان گفت اینک هیوک اسپورتیو ولوو اس 90 ، یک اتومبیل با اصالتی آلمانی ولی زاده‌ی سوئد است.

ولوو اس 90 در طراحی و ابعاد، قادر به رقابت با تمامی سدان های لوکس جهان است. زبان طراحی جدید ولوو در طراحی این محصول دخیل بوده است که می‌توان آن را در جای جای خودرو مشاهده کرد. به طور کلی، طراحی این خودرو لوکس شباهت زیادی با اتومبیل هایی همچون XC90 و XC60 دارد و درست همانند اینها در عین سادگی، کاملا لوکس و تجملی به نظر می‌رسد.

یک نمایشگر عمودی کاملا کشیده درست در میانه‌ی داشبورد وسط قرار گرفته است که هیچ کلید و دکمه‌ای آن را احاطه نکرده است. علاوه بر این، چرم مخصوص به کار رفته در صندلی‌ها و شکل ظاهری آن‌ها موجب متفاوت بودن این خودرو با تمامی سدان‌های لوکس بازار می‌شود. دکمه‌های داخل کابین شبیه به الماس هستند و لمس آن‌ها احساس جذابیه به سرنشین خواهد بخشید.

مشخصات فنی و قیمت ولوو اس 90

 سدان نیم میلیاردی ولوو به ایران وارد می شود؟

S90 به صورت استاندارد با سه پیشرانه بنزینی به تولید می‌رسد. نسخه T6 آن که قوی‌ترین مدلش نیز هست، همراه با پیشرانه 2 لیتری توربو با توان تولید 316 اسب بخار و گشتاور 400 نیو‌تن‌متر تولید می‌شود. گیربخس این مدل 8 دنده‌ای اتوماتیک ساخت شرکت Aisin Japan است که می‌تواند نیروی تولیدی را به چهارچرخ خودرو منتقل کند. مدل بعدی T5 نام دارد که می‌توان همراه آن سیستم دو دیفرانسیل را سفارش دارد. تی 5 نیز با پیشرانه‌ی 2 لیتری با توان تولید 246 / 251 اسب بخار و گشتاور 350 نیو‌تن‌متر تولید می‌شود. و سرانجام مدل T8 این خودرو لوکس که علاوه بر پیشرانه‌های مدل T6، از ک پیشرانه الکتریکی با قدرت حداکثری 420 اسب بخار و گشتاور 640 نیو‌تن‌متر تولید می‌شود.

این شرکت واردکننده خوردو با وارد کردن هیکو اسپورتیو ولوو اس 90 به صورت مستقیم با خودرو BMW 730Li به رقابت خواهد پرداخت؛ بنابراین باید نهایت احتیاط لازم را در قیمت گذاری و البته ارائه خدمات پس از فروش خودرو خود انجام دهد. انتظار می‌رود این سدان لوکس با قمیتی بین 400 الی 550 میلیون تومان وارد بازار ایران شده و به یکی از پرفروش‌ترین سدان های لوکس تبدیل شود.

 سدان نیم میلیاردی ولوو به ایران وارد می شود؟

 سدان نیم میلیاردی ولوو به ایران وارد می شود؟



نظرات

  • علی علی (4 تیر 1396 ساعت 09:27)

    عزیزم ولوو محصول سوئد است. لید مطلب را اصلاح کن. نوشتی آلمانی!