1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. محصولات جدید سوزوکی به ایران می آیند

محصولات جدید سوزوکی به ایران می آیند

9 تیر 1395
  • 0

در شرایطی که بسیاری از کارشناسان معتقدند توافق هسته ای فرصت همکاری خودروسازان ایرانی را با ژاپنی‌ها فراهم کرده، ایران خودرو چشم به تقویت شراکت خود با سوزوکی بسته است و می‌خواهد روابط خود با این شرکت ژاپنی را توسعه دهد.سوزوکی چند سالی می‌شود به‌واسطه مونتاژ محصول شاسی‌بلند خود به نام «گرند ویتارا» با ایران خودرو همکاری دارد و این در شرایطی است که پس از تشدید تحریم‌ها ارتباطش با آبی‌های جاده مخصوص را محدود کرد.

به جز ویتارا، محصولی دیگر به نام «کیزاشی» نیز از این شرکت ژاپنی (توسط ایران خودرو) راهی بازار ایران شد که البته به دلایلی از جمله قیمت بالا، توفیق چندانی نصیب آن نشد.

 فورد ماستنگ نسخه بیست و پنجمین سالگرد

حالا اما با توجه به لغو تحریم‌ها، ایران خودرو و سوزوکی قصد توسعه همکاری خود با یکدیگر را دارند و قرار است طی سال آینده، چند محصول جدید این شرکت ژاپنی راهی کشور شود. به گفته ایران خودرویی‌ها، از قبل قرار بوده سه محصول سوزوکی به نام‌های «سوئیفت»، «سیاز» و «سلریو» راهی ایران شوند و حالا طبق تصمیمات جدید، مدل «بالنو» نیز به این جمع اضافه خواهد شد. ان طور که هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد، بالنو در اصل قرار است جانشین کیزاشی شود.

 فورد ماستنگ نسخه بیست و پنجمین سالگرد

وی همچنین تاکید کرد که محصولات جدید سوزوکی همگی از سال آینده راهی ایران خواهند شد، با این حال هنوز تصمیمی در مورد محل تولید آنها گرفته نشده است. این احتمال وجود دارد که تولید برخی از این چهار محصول، در سایت مرکزی ایران خودرو و برخی دیگر نیز در سایت خراسان این شرکت انجام شود.سایت خراسان هم‌اکنون سوزوکی گرندویتارا را مونتاژ می‌کند و قرار است تمام محصولات شاسی‌بلند موردنظر ایران خودرو، در این سایت تولید یا مونتاژ شود.


منبع:دنیای اقتصاد



نظرات